Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
@ lavendelbloem: goed plan!
Heerlijk zo'n negeerknop

Bericht van de notaris is ook binnen. Overdracht staat voorlopig op half juni
quote:janniepannie schreef op 05 mei 2012 @ 11:39:

@ Enchanted, waarom kan je niet verder zakken? Je zult wel moeten, of wil je nog vijf jaar boven je stand leven?

Omdat ik geen zin heb in een schuld van 50K..

ik leef niet boven mijn stand.. het is crisistijd..
quote:miss_communicatie schreef op 05 mei 2012 @ 12:17:

[...]

In welke prijsklasse zit je?Rond de 200.000
En weer een bezichtiging deze week!

We hebben een mooi huis gezien en willen daar wat meer werk van gaan maken. Zitten nog wel wat haken en ogen aan, maar als we tot een 'package deal' kunnen komen, is het zeker de moeite waard.
Enkie: is het voorlopig koopcontract getekend bij jullie??

Bij anderen nog nieuws op het huizenfront?

Hier loopt alles nog steeds voorspoedig en hebben via via gehoord dat het met de bank van de koper ook goed loopt.

Wij zijn zelf bezig met een ander huis, en dat terwijl mijn huis nog te koop staat, maar er is waarschijnlijk eea mogelijk. Heel spannend om weer aan de andere kant van de tafel te zitten.
Ja voorlopig koopcontract is gisteren getekend, kopers hadden bij de bank alles al klaar liggen voor de hypotheek, wisten ook precies tot hoever ze konden gaan. Ze hoefden alleen nog maar het juiste huis te vinden, ook gelukt nu dus. Voorlopig staat de overdracht op half juni. Maar zodra de hypotheek is goedgekeurd en de notaris heeft zijn geld, kan het ook eerder overgedragen worden. In prinicipe vanaf 21 mei, want wij gaan volgende week overhuizen. Super!!

Wij zijn ook al druk met spullen overhuizen, en alvast kleding daar in de kasten pakken (wij hebben straks een inloopkast, groot en gaaf) vanavond gaat de kast van onze oudste over en al heel veel spullen van de zolder staan er al. Gaat erg voorspoedig, het schilderen/sauzen/behangen is ook bijna klaar. Vanavond nog een paar deuren en morgenavond de 2 slaapkamers op zolder en dan is alles geverfd en gesausd en behangen, kunnen we heel lang vooruit zonder iets te hoeven doen.

Met dank aan onze schilder!!

Magnolia, met welk huis zijn jullie bezig? Gezinswoning? Tussen, hoek of 2 onder1 kap? Leuk!! En heel veel succes met je bezichtiging! Zal voor je duimen.
wow, wat super fijn Enkie! Zijn volgens mij echt droom kopers. Zou natuurlijk mooi zijn als jullie zsm de overdracht kunnen doen. Maar houd er rekening mee dat de notaris ook bij jullie bank eea moet opvragen en dingen moet regelen. Is misschien ook afhankelijk van de notaris, maar de notaris van onze koper heeft ongeveer 10 werkdagen nodig voor eea.

Het is een 2-onder-1 kap. Bezichtiging hebben we al gehad en mijn vriend en ik waren positief over het huis. Wil er liever niet meer over kwijt, je weet maar nooit wie hier meeleest
Super he? Volgens onze makelaar heeft hun notaris 5 werkdagen nodig om het geld te krijgen. Het maakt ons ook helemaal niet uit, verkocht = verkocht. inderdaad droomkopers. Maar als je nagaat dat het huis van onze buren voor 22.000 meer verkocht is terwijl onze woning veel meer af is hebben zij ook een droomwoning gekocht voor een droomprijs. Maar de ene hand wast de andere want wij hebben op onze beurt onze droomwoning gekocht voor een dumpprijs. Dus tja, de circle of de euro of zo iets?

Maar leuk zeg, 2 onder 1 kap, wat hebben jullie nu? En is het huis waar jullie zijn wezen kijken af? Moet je er nog veel aan doen?
Sorry mensen, was er tijdje weer niet. Ging allemaal niet goed met mij en er moesten wat knopen worden doorgehakt op huizen-gebied.

Enkie en Magnolia, gefeliciteerd!! Goed te zien dat er huizen verkocht blijven worden. Tegen een collega die twijfelde of ze het nu wel moest doen zei ik dat de crisis alleen te bestrijden is door het uitgeven van geld. Liefst veel geld. En aangezien wij dat nu even niet kunnen doen, vertrouw ik daarvoor op anderen.

Inmiddels hebben we besloten dat we een deel spaargeld nu vast in de hypotheek op het lege huis af gaan lossen. Dat zal anders ook in het gat verdwijnen. En besloten dat we onder voorwaarden van de leegstandwet huurders gaan zoeken. Zijn we niet helemaal uit de kosten, maar wel een groot deel. Plus dat het huis dan weer gewoon bewoond is.

En toen we dat besloten hadden belde de makelaar, er is weer een bezichtiging. Dus wie weet wat dat gaat brengen. Al durf ik echt nergens meer op te hopen. Het zal kijker nummer 42 oid zijn...
Mijn vriend en ik hebben nu allebei een appartement. Er moet nog wel het eea gebeuren aan het huis wat we gezien hebben, maar dat is gelukkig geen probleem. Mijn vriend is redelijk handig en ik kan ook wel wat als ik instructies krijg. Huis zit ruim binnen budget. Sloeg nl steil achterover toen ik hoorde wat we konden lenen.... Stiekem ben ik in mijn hoofd het huis al aan het inrichten. Surfen om inspiratie op te doen, welke vloer, welke kleuren op de muur enz

@Fozzie: ik zal voor je duimen! Komt uiteindelijk echt wel goed! Denk idd dat het verstandig is om een deel van de hypo op het oude huis af te lossen

@Enkie: Helaas gaat het zo in deze markt, maar het is verkocht!!! Geen dubbele lasten. Heerlijk toch
Wat heerlijk Magnolia, als je het nu al aan het inrichten bent weet ik wel genoeg... Lekker er naar toe leven en ik hoop dat dit huis jullie gegund is. Maar wij hebben op zijn langst 6 weken dubbele lasten misschien korter.

Fozziebear, gaat het nu weer goed met je? Wij hadden ook de plannen om op het oude huis een groot deel af te lossen om zo de maandlasten te drukken, lijkt mij op zich geen slecht plan. Heel veel succes met je bezichtiging, wanneer staat deze gepland? En beterschap voor jou!
Bezichtiging was gisteravond, maar nog niets van de makelaar gehoord. Zal dus wel niets worden, als ze enthousiast waren geweest had de makelaar dat wel al laten weten.

Die wordt er ook niet goed van dat hij geen beter nieuws voor ons heeft.

Kent ook de veranderde privésituatie en leeft erg mee. Jammer alleen dat het huis daardoor niet eerder verkocht raakt.

Ik heb vorig jaar een stompzinnig ongelukje gehad. Ik ga niet dood aan de gevolgen, maar het zet wel mijn arbeidsgeschiktheid ernstig op de tocht. Heel verhaal, heel gedoe en ik zit er maar mooi mee in mijn maag. En daarmee mijn man natuurlijk ook. Hoe iets kleins toch je hele wereld kan doen laten schudden..

Maar goed, hier gaat het over huizen verkopen. Laten we dat dus maar gewoon doen. En snel enzo.
Het is stil hier, hoe gaat het met iedereen?

Nog iemand een bezichtiging...een huis verkocht?

Hier gebeurt niet zoveel, beetje deprimerend :-(
weet iemand wat het inhoudt als er staat: inruil eigen woning bespreekbaar? Dit staat namelijk bij een nieuwbouwwoning waarvoor we geinteresseerd zijn en we zijn erg benieuwd wat het precies inhoudt! Hebben de makelaar al gemaild maar die zal pas morgen kijken en misschien nog wel later reageren op onze vraag..
Let's have tea...
Hier hebben de kopers een week verlenging van het financieel voorbehoud gekregen, was op de valreep en we hebben er flink van gebaald

Verder is het stil, denk dat veel mensen genkten hebben van het mooie weer en niet zo bezig zijn met huizen kopen
janine82 schreef op 28 mei 2012 @ 21:19:

weet iemand wat het inhoudt als er staat: inruil eigen woning bespreekbaar? Dit staat namelijk bij een nieuwbouwwoning waarvoor we geinteresseerd zijn en we zijn erg benieuwd wat het precies inhoudt! Hebben de makelaar al gemaild maar die zal pas morgen kijken en misschien nog wel later reageren op onze vraag..

Spannend dat jullie bezig zijn met een nieuw huis. Wat voor type huis is het? Staat jullie huis nu te koop?

Helaas geen antwoord op je vraag. Ben benieuwd naar de reactie van de makelaar
Zo, wat balen Magnolia...wanneer loopt de week verlenging af? Nog heel even dus, wat een spanning he?

Volgens mij betekent het dat ze jouw huis dan (voor een prikkie) kopen, zodat de nieuwbouwoning verkocht is, en zij wellicht met het eigen huis kunnen, zoiets ;-)
De week extra loopt begin volgende week af. Wel contact met de notaris gehad en die gaf aan dat alles er goed uitzag
even een update maar we hebben vanmiddag het voorlopig koopcontract getekend en dit naar aanleiding van de openhuize route!!
Wat goed jacjac. Gefeliciteerd!
Hallo allemaal,

Ik heb alweer veel te veel gemist... maar ik zie dat er huizen verkocht zijn! Hoera! Fijn zeg! Gefeliciteerd verkopers! Dat er nog maar een hoop mogen volgen.

Hier nog geen nieuws. Een kijker gehad, maar dat is anderhalve week geleden en we hebben niets meer gehoord, dus daar verwacht ik niets meer van...
Hallo allemaal,

Hebben na jaren gisterenochtend eindelijk een bod op ons huis gekregen! Hebben gelijk een tegenbod gedaan, maar nu nog steeds niets gehoord. Word gek van de zenuwen!!! Hoelang kan zo iets duren?
Oh wat geweldig Lisa!! Was het bod redelijk? Of minder dan je had gehoopt. Ik denk dat je morgen weer iets hoort, het is een spelletje. Succes!
Ja het zal wel een spelletje zijn, bod was redelijk. Proberen het nog wel een stuk omhoog te krijgen. Doordat we de laatste jaren zoveel met de prijs zijn gezakt. Gaan we hoe dan ook verlies maken. Wachten morgen maar weer af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven