Photoshop help

08-05-2012 14:25 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier toevallig mensen handig met photoshop die mij kunnen helpen?

Ik ben bezig om een geboortekaartje te ontwerpen en op het moment heb ik alleen Photoshop op mijn laptop staan. (Heb geen ervaring met Indesign ook al weet ik dat dat handiger is...) Vroeger was ik er wel redelijk handig mee, maar nu kom ik er echt niet uit.

Ik heb een silhouet ergens van, wat ik draag terug wil laten komen in het kaartje. Het enige wat ik op dit moment heb is een jpg van 200 pixels breed. Daar kan ik niet echt mee vergroten, want dan wordt het te korrelig.

Ik heb al geprobeerd de randen wat scherper te krijgen maar dat helpt niet echt.

Ik kan me herinneren dat er wel een manier voor was om nette, strakke lijnen te krijgen. Maar hoe... Echt geen idee meer!

Iemand hier die het weet?
hm, natekenen en inscannen dan maar? ;)
Ik weet niet precies hoe je afbeelding eruit ziet maar misschien kan je een pad trekken met het pennetje. Kijk anders een onder help. Daar kan je een hoop vinden.
ReinRoef, dat is inderdaad mijn volgende optie

Het is een redelijk rond plaatje (silhouet van een 2cv auto), en heb al geprobeerd om nette lijnen er omheen te tekenen. Maarja, dat word dan ook weer niet echt mooi...
Heb je ook Illustrator? Je kunt daar je tekening digitaal overtrekken als lijntekening.
Nee, heb geen illustrator, maar zat te twijfelen om die op te zoeken... Maar ik ben niet echt een illustrator held, vandaar
In Photoshop heb je nu betere vector mogelijkheden en zou je met het pengereedschap de silhouet kunnen overtrekken. Het pad is dan schaalbaar zonder kwaliteitsverlies.

Er zijn via google veel tutorials te vinden die je uitleggen hoe je met het pengereedschap moet werken en wat je met je paden kan doen.

Ik had ook zelf het geboortekaartje voor mijn kindje ontworpen. Heb je al een drukkerij gevonden? Het is handig als je vooraf weet wat de afmetingen zijn van de kaart die je uitkiest en hoeveel bleed/afloop je extra moet bijrekenen rondom. En vraag welk kleurprofiel de drukpers gebruikt, zodat je die kan selecteren in je photoshop bestand en je kleurverschillen zo goed mogelijk kan voorkomen.

Stel verder de eenheden in op millimeters ipv pixels, gebruik cmyk kleuren ipv rgb kleuren, en stel de dpi/ppi in op minimaal 300.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven