E-reader hulp

20-04-2012 13:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een e-reader aanschaffen, dit lijkt me erg handig voor de vakanties. Het is een stuk makkelijker dan een hele stapel boeken meeslepen.

Na wat onderzoek op internet lijkt deze mij wel goed, een Kobo Touch Edition. Maar aangezien ik niet een groot helder licht ben op dit gebied kan ik wel wat hulp gebruiken.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of misschien goede tips voor mij heeft?
Geen idee, maar via internet kan ik op de site van mijn bieb boeken gratis laden. Na drie weken verdwijnen ze automatisch van de reader, maar hee, je kan overal ter wereld toch zo'n beetje op de site komen, dus.... Dat is een tip, verder heb ik geeneens zo'n apparaat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mediamarkt verkoopt er een aantal, wellicht hebben ze er daar verstand van? Saturn verkoopt ze ook, maar uit ervaring weet ik dat het personeel daar niet zo kundig is als bij mediamarkt.
Ik heb er zelf een van Sony en vind het echt een heerlijk ding. Het Eink scherm is echt ideaal. Voelt echt als een echt boek. (dus daar echt niet op bezuinigen. Zijn readers die andere schermen hebben die stuk minder prettig zijn)

Verder gewoon kwestie van gebruiks aanwijzing goed doorlezen.

En een hoesje!
De nieuwe van sony lijkt mij i.d.d ook een goede. Ik zal gewoon een keer naar de winkel moeten en me laten voorlichten. Voor het downloaden van e-books maakt het toch niet uit welke e-reader je hebt? Je moet toch de software installeren en dan wijst het zich van zelf, toch?

Of is dit nou een rare vraag?
Het maakt volgens mij niet uit welke e-reader je hebt.

Ik heb zelf ook een Sony. Is mijn aankoop van het jaar geweest. Ik zit ivm werk 7 uur per week in de trein en ik vind het vooral heerlijk dat ik dan niet alleen 100 boeken van verschillende stijlen op dat dingetje heb staan, maar dat ik er ook nog eens een aantal cd's op heb. Koptelefoon erin en laat mij maar lekker in n hoekje zitten tot ik op de plaats van bestemming ben.

Ik zou wel aanraden om er een goed hoesje omheen te kopen! Het is tenslotte toch een bult geld, en ben zelf erg zuinig op dergelijke grote aankopen. (en zeker als je ermee op vakantie gaat..) Heb zelf zo'n hoesje met een lampje erin. Ook een goede aankoop geweest!

Wireless op mn e-reader doe ik dan weer niets mee..
Goed opletten of je hem buiten kunt gebruiken, ivm de weerkaatsing van de zon in het scherm. En of je de letters ook groter kan maken.

Persoonlijk vind ik gewicht ook nog wel wat uitmaken. Moet niet te zwaar zijn en lekker in de hand liggen.
Ik heb een Kindle van Amazon. Helemaal blij mee. Even Calibre E-book management downloaden op je pc en je kunt ook niet-Amazon boeken converteren en op je Kindle lezen!

Scherm is e-ink, dus ook in de zon goed leesbaar.
Ik heb een onyx boox en ik ben erg onwijs blij mee.

Echt één van de beste aankopen die ik de afgelopen jaren heb gedaan.

Er zijn erg veel e-books gratis te vinden op internet en dat is ideaal.

Heb nog geen enkel boek gekocht die op mijn e-reader staat en heb er echt honderden.
Ik lees stiekem even mee,heb zelf een soort reader op me tablet zitten (

Is dat niet wat voor je? )

Maar nou ben ik dus ook een beetje aan het uitzoeken hoe en waar ik e-books gratis kan downloaden,kun jij me dat vertellen Adeline?
Ik weet niet of dat hier mag aangezien het denk ik niet als legaal gezien wordt.

Als het niet mag dan halen jullie het maar weer weg.

Ik doe het meestal via torrents en dat werkt echt heel goed.

Je hebt mensen die er echt 3000 nederlandse e-books op hebben gezet en verder is er nog meer in het engels te vinden.
Ik ben helemaal gelukkig met mijn Sony en vele anderen met mij. Die kan ik je echt aanraden!
Thnx!

Het is me gelukt om alle boeken van me favo schrijfster te downloaden en ze ook nog eens op me tablet te krijgen!

Ga gauw verder speuren Haha
Sony sowieso! Is ook als best getest
Ik heb de Kobo Touch en het is echt een geweldig ding, ligt lekker in de hand, buiten kan je er ook prima mee lezen (is alleen deze lente nog niet veel gelegenheid voor geweest qua weer ;)) en je kan ook de lettergrootte aanpassen. Ik heb er een bijpassend hoesje bijgekocht (wel via een andere website, had de Kobo via wehkamp gekocht maar daar hadden ze geen bijpassende hoesjes). Batterij gaat super lang mee en de reader is erg gebruiksvriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven