Boodschappen topic

29-12-2011 18:27 692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even nieuw leven inblazen, want het oude topic is van 2008. Ik wil nu toch eens gaan bijhouden hoeveel ik precies uitgeef aan boodschappen. Daarnaast heb ik best veel spullen nodig voor mijn nieuwe huis en hoop ik op deze manier te besparen doordat ik dan precies zie waar ik geld aan uitgeef.
Ach ja, het is voor mij meer een principekwestie hoor Siss, die winkel maakt altijd zoveel fouten, dus ik vraag altijd mijn geld terug als ik teveel betaald heb. Nu was dit in de aanbieding en toch moest ik het volle pond betalen. Ik had het buiten de aanbieding om anders niet eens gekocht.
Mijn boodschappenlijstjes van deze week:

AH totaal 17,42

2,5 kg AH frites 2,05

parmezaanse kaas 2,98

AH huiswijn 2,99

2x 1L AH olijfolie 6,91 (aanbieding)

3 kg aardappelen 1,- (aanbieding)

Risottorijst 1,49

Supercoop totaal 5,09

vlokmix 0,88

Bonduelle haricots verts 1,15 (bij de C1000 en AH betaal je 1,53 voor hetzelfde blikje kwam ik achter!!)

melk 0,45

ananasschijven 0,69

4x yoghidrink 1,92

C1000 totaal 8,08

10 pakjes appeldrink 1,09

bananen 0,74

bananen 0,67

M&M's 2,99

schouderham 0,57

studentenhaver 1,39

diepvries sperciebonen 0,63

Lidl totaal 18,26

courgette 0,39

2 kilo Elstar appels 1,69

komkommer 0,49

paprikamix 1,29

champignons 0,79

kastanjechampignons 0,95

2x gekruide minikrieltjes 1,58

geitenkaas plakken 1,69

30x energiedrink 8,70

witbrood 0,69

Vergeten boodschapjes bij de C1000; basilicumplant 1,49

en 500 gr zonnebloempitten bij de G&W 2,35
Hoi allemaal,

Na het lezen van dit alles wil ik het ook gaan proberen. Vind al een tijd dat ik teveel uitgeef aan de boodschappen. Ik houd het ook niet bij enzo. Dat ga ik dus vanaf deze week wel dien. Ik wil het proberen met 200 euro per maand, dat is alleen voor de boodschappen, geen shampoo enzo. We zijn met z'n 2-en dus ik ben benieuwd. Verder werk ik onregelmatig en eet dus vaak op mijn werk gratis.
.
it's a big club and you ain't in it
quote:han1987 schreef op donderdag 29 december 2011 18:41 Ja, die roomyoghurt dat zijn van die kleine bakjes, makkelijk om volgende week mee te nemen naar het werk.by
quote:winniethepooh schreef op donderdag 29 december 2011 18:34 Eet je geen warme maaltijden? En broodbeleg?vr
quote:rionyriony schreef op woensdag 01 februari 2012 13:54 Sommige artikelen blijven langer goed dan je zou denken. Zo vond ik nog een gesloten pak Lidl cashewnoten uit januari 2011. Ik verwachtte dat ze ranzig zouden zijn, maar ze waren nog helemaal goed. Ik proefde er niets bijzonders aan tenminste.
Volgens mij gaat er iets niet goed Moebi.
Vandaag bij "mijn" boer geweest:

1 kilo asperges 3,50

1 kilo tomaten 1,-

2 dozen eieren 2,-

1 enorme bloemkool 1,-

3 bakjes tomaten van 500 gram 2,-

Totaal 9,50 maar die meneer gaf me nog 1,- korting ook dus t was helemaal een koopje!

Ik had nog van alles aan groente en fruit voor de opa en oma van mijn man meegenomen en kreeg van hun nog een busje Haagse Hopjes.

Ook nog bij de Supercoop geweest maar dat noteer ik later wel even.
Supercoop totaal 26,84

sinaasappel-gember jam zonder suiker 1,99

hamstervoer 2,07

kapucijners 0,55

kapucijnermix 0,84

ananasschiven 0,69

kaneel 0,38

knorr satesaus 1,19

abrikozenjam 0,89

mix chili concarne 0,84

4x tex mex taco dinerkit (aanbieding) 6,98

2x yoghidrink 0,96

spekreepjes 0,89

vlooiendruppels hond 7,57
Nog steeds geen tijd gehad om mijn boodschappen op te schrijven. Tot morgen bij vriend en van morgen tot zondag bij familie. Het zal waarschijnlijk dus pas zondag zijn dat ik mijn boodschappen hier kom opschrijven.
Prettig weekend Han!

Mijn lijstje variabele boodschappen tot tenminste eind volgende week:

Xenos: aluminium matje 1,99

Zeeman: setje van 6 roze bordjes 1,49

AH: 2 halfvolle melk 0,98, ES schouderham 0,57, ES macaroni 0,58, Van Melle droptoffees 1,19, Lassie Toverrijst 87, gemberontbijtkoek 0,44. ES borrelnootjes 0,97, ES Kaasflips 0,58, popcorn zoet 0,52, Gotan emping 1,24, Gotan emping blado 1,24, ES kroepoek 0,51

Totaal ¤ 13,17
Zeeman heeft opvallend leuke spullen deze week voor maar een paar centen en ook Xenos heeft aardige nieuwe spullen. Allebei aanbevolen.
Zo, ik kom ook maar weer eens schrijven. Niet overal meer een bonnetje van.

Bij kruidvat 24.43 uitgegeven. Lijstje zag er ongeveer zo uit:

- 2x blarenpleisters

- antischimmelcreme

- mondwater

- odorex

- borstel

Bij lidl 12.06 uitgegeven. Geen bon meer.

Bij AH 8.25:

- chips 1.25

- champignons 0.99

- meloen 1.69

- 2 kilo bloemkool 2.00

- boterhamworst 0.45

- ovenschotel bloemkool 0.69

- weekend bollen 1.19

Nog over deze week 28.32. De 27ste begint weer de nieuwe maand.
Vandaag naar de markt geweest. Samen voor 27,72 gehaald maar ik kreeg het spul voor 25,- mee.

Mijn zoontje is vrijdag jarig en dat vieren we in 2x as weekend daarom veel chips en zoutjes, kaas en soepmix ingeslagen.

6 broden 3,-

2 bakken soepmix voor samen 8 liter tomatensoep 5,-

8 blikken reuzenbonen 4,-

1 stuk brandnetelkaas en 1 stuk sambalkaas samen 8,72

12 soorten chips en zoutjes 6,00

1 potje bruchettaspread 0,50

1 pot tacosaus 0,50

Nadat ik al zo lief korting had gekregen kreeg ik nog de volgende spullen gratis:

1 pak Optimel, 1 pak yoghidrink, 1 pak milk en fruit, 1 pak yoghurt en ook nog een bak van 3 kilo bbq-saus.

Nu ben ik qua hapjes klaar voor het feestje van mijn zoon, ik hoef alleen nog maar drinken en wat stokbrood voor bij de soep in te slaan.
Bij Lidl:

- chinese kool 1.59

- lente ui 0.69

- champignons 0.79

- kaas 1.85

- brinta 0.95

- doperwtjes 1.29

- waterijsjes 1.50

Bij elkaar voor 8.65. Morgen of overmorgen nog wat boodschapjes. Het weekend lekker bij vriend, hopelijk goed weer.
Ga van de week weer eens naar de Rewe supermarkt net over de grens in Duitsland. De Philadelphia is daar in de aanbieding voor slechts 88 eurocent per kuipje. Kan totaal niet begrijpen waarom die bij AH voor meer dan 2 euro in de koelvitrine moet liggen. Daarnaast hebben ze ook nog varianten als Philadelphia met Milka en Philadelphia met Honing. :)

Vandaag trouwens ook nog een 35% afgeprijsde Mokka Schnitt gekocht bij de AH als extraatje. X-D
Vandaag moest ik even naar de C1000 voor geraspte kaas. Gelijk even in de afgeprijsde-artikelenbak lopen graaien. Daar vond ik Flinstone invriesijsjes, pak van 10 stuks voor 50 cent. Er lagen 2 pakken in en die heb ik beide maar mee genomen. Dat kwam even mooi uit want mijn zoontje is jarig vrijdag dus dan kunnen de kids een ijsje eten met het mooie weer.

Tevens lagen er een aantal verpakkingen van Lassie voor Kip Cajun in. Die rijst vinden wij het allerlekkerste voor door de Nasi. Normaal zijn ze 1,89 per pak, nu heb ik 6 pakken gescoord voor 90 cent het stuk.

Morgen weer heen voor de grote boodschappen, drinken inslaan voor het feestje van mijn zoon.
Vanmorgen naar de markt in Den Haag geweest. Jammer dat ik niet korter in de buurt woon, alles is daar zo goedkoop. Gehaald:

- 500 g aarbeien 1.25

- 500 g druiven 1.00

- kilo kleine komkommers 1.00

- kilo courgette 1.00

- 500 g snacktomaatjes 1.50

- 3 grote lekkerbekken 5.00

Bij elkaar voor 9.75, echt geen geld.

Zit nu lekker aan de lekkerbek en salade van komkommer en tomaatjes
HoiHoi,

Ik en mijn vriend bezuinigen vrijwel op alles in huis. alleen omdat wij eigenlijk zelden tot nooit uit eten gaan etc. vinden we wel dat we dan minstens eens per week een "lekker" stukje vlees o.i.d. in de supermarkt mogen aanschaffen. zo eten we bijna elke week wel een biefstukje of varkenshaasje. Verder zijn we met 2 personen + een hond op weekbasis ongeveer 75 - 80 euro kwijt.

Ik denk dat we met dat bedrag redelijk aan de norm voldoen.

Uiteraard hebben we uitschieters wanneer toevallig hondenvoer, wasmiddelen en vaatwastabletten tegelijk op zijn. maar we doen verder ons best ons aan dat bedrag te houden.

Groet,

Marinda
Als ik geld uit wil geven dan lukt dat niet. Ik zit me rot te prakkizeren over aanschaf van een tafeltje, tv of stoel en als ik denk dat ik eindelijk iets goeds gekocht heb dan valt het tegen en gaat het weer retour. :-(
Op die manier blijf ik altijd in bezit van mijn geld, dat wel. :)
Boodschappen van deze week:

Lidl:

trostomaten 1,39

elstar tas 1,69

5 kg aardappelen 1,39

schouderham 0,79

schouderham 0,79

schouderham 0,79

3 x sesam volkorenbrood 2,97

totaal 10,28

Jumbo:

euro sperziebonen 0,59

euro sperziebonen 0,59

euro sperziebonen 0,59

euro spinazie creme 0,45

euro spinazie creme 0,45

euro spinazie creme 0,45

euro soepgroenten 0,49

euro soepgroenten 0,49

euro aardschijfjes 0,75 (???)

pizza margherita 0,59

pizza margherita 0,59

pizza margherita 0,59

gegr. kipbout 3,72

euro vanille ijs 0,69

kipslaatje 0,33

roombroodjes 2 st 1,99

kersenbonbons 0,63

totaal 13,98. De euro aardschijfjes van 0,75 heb ik niet aangetroffen en ik heb geen idee wat het kan zijn. Klinkt als een aardappelgerecht maar dat heb ik zeker niet gekocht. Ook naderhand nergens aangetroffen.

Ik neem me telkens voor om de bon ter plaatse te controleren maar er komt nooit iets van.

Totaal boodschappen 24,26
Het is wel rendabel om de bon gelijk in de winkel nog na te kijken Riony, je wilt niet weten hoe vaak ik weer terug naar de kassa kon om geld terug te krijgen. Vele aanbiedingen staan niet goed in de computer bij bepaalde winkels..........
Nog ff de boodschappen van vorige week:

lidl:

- ice tea 0.73

- sap 1.19

- witte bolletjes 0.55

- toiletpapier 2.39

- batterijen 1.75

Bij elkaar 6.61

AH;

- lente-uitjes 0.99

- honig mix 0.84

- champignons 0.99

- passata 2x 0.56

- tomatenpuree 0.07

- spaghetti 0.73

- tas 0.25

Bij elkaar 4.43.

Samen dus 11.04.

Maand is alweer om. Ik ben ongeveer 1.50 over maandbudget gegaan.

Weer tijd voor een nieuwe maand en zo boodschappen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven