Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Anytime Marge,

Meneer belde af gisteren, vanwege een kind dat onverwacht toch bij hem kwam. Tja kan gebeuren (dankzij bloes dat inzicht) maar het was voor mij wel even een druppel bij een toch al volle emmer. Met name ook omdat dinsdag de afspraak ook al last minute niet doorging (ziek) en allemaal heel legitiem, maar zo is er altijd wel wat. En voor mij een bevestiging ( terecht of onterecht) dat hij er gewoon niet zoveel energie in wil steken als ik. En daar ben ik gewoon te leuk voor. Nou ja aan de telefoon dat er allemaal uitgegooid, waarop hij schrok, want ik wist toch dat ik voor hem wilde gaan. Eh ja maar niet ten koste van mijzelf.

Dan liever alleen.

Conclusies zijn er verder niet getrokken, hij probeert morgenmiddag te komen, anders wordt het een week later omdat hij met hemelvaart weg is met de kinderen en ik de eerste drie dagen van de week al vol zit.

Voel me eigenlijk wel ok, omdat ik het blijkbaar kan een grens stellen en inzien en aangeven als die grens wordt overschreden :-)
Marge-familie:

Laat je deze aan Lief lezen? Houd het stevig vast, en geef hem een kus van mij.

AFSCHEID

Eig`lijk ben ik wel tevreden

`k Heb me niet zo vaak vergist

Huil dus om geen and`re reden

Dan dat je me mist

Als de ster die valt je toewenkt

Ben ik bij je in je hoofd

Elke keer dat je aan mij denkt

Dat heb ik toen beloofd

Mag ik die paar laatste dagen

Daar zijn, waar ook jullie zijn

Samen zal de grens vervagen

Tussen waar en schijn

Laat de kinderen erbij zijn

Echt bij alles wat gebeurt

Dan is het of wij weer wij zijn

En niet zo verscheurd

Kom gerust met alle honden,

Schilder bloemen op m`n kist

Deel je tranen en je wonden

Niets wordt uitgewist

Doe alsof `k er zelf nog bij was

Zeg me wat `k het liefste hoor

Denk aan hoe je steeds bij mij was

Ga zo met me door

Draag me zelf, al kan het zwaar zijn

Laat me dan ook niet alleen

Doe gewoon, dan zal het waar zijn

Ik blijf om je heen

Ga maar veel en lekker eten

Maak geen heilige van mij

Je hoeft geen dingen te vergeten

`k Blijf er altijd bij

Zing mijn liedjes, denk aan dagen

Dat de zon over ons scheen

Dan is alles te verdragen

Ik blijf om je heen

Eig`lijk ben ik heel tevreden

Als ik alles samenvat

Alles had een echte reden

`k Heb jullie toch gehad

`k Heb jullie toch gehad

- tekst: Coot van Doesburgh

gezongen: Paul de Leeuw
Wow mooi Bloes!
Mooi, mooi...

Marge, fijn om je te spreken, fijn om je gauw te zien!

Zag ook uitnodiging van Kman, maar ik weet nog niet of het allemaal in het weekend te proppen is. Er is nl ook verjaardag Dochter, kampeerweekend met GG's familie (daar is opeens iemand wakker gewoorden dat ze elkaar nooit meer zien, wat op zich waar is, en die heeft daar meteen grootscheeps actie op ondernomen door voor álle neven & nichten met alle aanhang een complete camping af te huren komend weekend) en dan family-bezoek voor Dochter en vast beetje voor mij (met stiekem beetje uitbreiding van family, maar dat vond ik altijd al een rekbaar begrip ). En nu komt er ook nog een vriendin van mij die ik jaaaaren niet heb gezien, ze woont in Engeland, is in Nld deze week en komt dagje langs en WAHHHH zo leuk allemaal maar hoe prop ik dat in die paar dagen??!! Van dat ik vrijdag eigenlijk niet eens vrij ben.

Afijn, dat komt op eoa manier wel goed. eerst maar weer eens werken want de vakantie is voorbij...
Mooie tekst, Bloes! En een lief kaartje, dank je wel
Alles tegelijk is ook beetje veel Lil.

Marge allemaal beetje te handelen bij jullie?

Ik ben voor halfuur interview nu al sinds half 12 aan het reizen. Wel een leuk interview en tijd en reiskosten te declareren, maar het blijft een een hoop gereis voor een halfuurtje.

Nou ja dus combineer ik het maar met eten bij meneer, maar vanwege gewenste aanwezigheid morgenochtend vroeg in suupstad reis ik vanavond wel weer door.
Mogguh!

Hier is het rustig: Jongste Bloesje is op schoolkamp. Oudste geniet van de extra aandacht, al maakte ze het vanmorgen weer bont door me voor mongool uit te schelden. Wat?? En dat ontkende ze daarna want dat was niet tegen mij bedoeld maar dat was een stopwoordje (want ik nam haar mobiel in beslag als straf). Wat me zo ergert is dat het precies het gedrag van haar vader is: Iets fout doen en jezelf er dan onderuit proberen te lullen. Hopelijk zijn we bij haar nog op tijd om het recht te trekken want ik erger me dood aan mensen die geen verantwoordelijkheid nemen..

Nu in de auto naar een klant om kennis te maken met een nieuwe medewerker. Relatiebeheren, daar ben ik gek op!

* zet een paar koppen koffie met opgeschuimde melk neer (mijn moederdagcadeau was een opschuimert ) en aait de Marges over hun hoofd *
Beheer jij eens fijn een zwikkie relaties Bloes, go get 'm

Joepie, een melkschuimert! Deed je al die tijd zonder? Hoe heb je dat volgehouden? (Waarom heb ik je dat nooit cadeau gedaan?? O wacht, opdat het een leuk moederdagcadeau kon zijn, dat was 'm ).

Mooilief Eerbetoon, Marge. Kus.

Suup - hoe was eten? En sfeer daarbij en zo?
Mogguh! Wat is het stil hier!
Ik was op schoolreisje.... met Dochter mee, en in mijn groepje zaten wee knullen die besloten hadden niet te luisteren, gewoon, voor de lol van het niet luisteren. Toen ik bijna mijn stem kwijt was van het over-het-park bulderen, besloot ik gemeen te doen. "Als jullie nu niet bij het groepje in de buurt blijven, dan gaan jullie aan mijn hand. Als klèine jongens.

En toen luisterden ze wel. Want dat is natuurlijk geheel niet cool, verplicht een handje geven aan een moeder

En toen was het leuk en hielden we het droog en was het heel gezellig. Maar ik voel em wel in mijn benen, een dag lang rondlopen.
Whaha, dat klinkt als een Marge-actie. Zelf IK zou niet aan je hand willen lopen, op zo'n moment..
*zet toch een taart neer voor de Jarige Job, in de hoop dat ze deze lekker opeet met haar lieverds als deze verdrietige dag achter de rug is*

Bloes, mooi gezegd.

Marge dikke verjaardagszoenen.

Hoop dat het enigszins ging vandaag.
Dank, lieve schatten!

Het ging. Het was een mooie uitvaart, in de stijl van schoonmoeder. Heel veel mensen hebben gesproken, mensen uit allemaal verschillende delen van haar leven en dat was mooi.

Lief en Zoon hebben enorm gehuild, ik ook wel, maar Dochter nog steeds niet. Nou ja, het zal wel komen, allemaal.

Ik ga weer op de bank hangen met mijn Lief.
Mogguh meiden.

Alles wel bij iedereen?

Marge weekend goed doorgekomen?

Hier was het een beetje druk met het feestje voor Kjong. Maar dat is allemaal goed gegaan. Weer was natuurlijk fantastisch en de mensen die er waren ook.

Gisteren rustg de dag opgestart wat gewerkt en aansluitend flink gedoe weer met de meneer. Dat is vannacht allemaal redelijk uitgesproken, dus maar eens kijken hoe het nu verder gaat.

*zucht* en koffie dus..
Ik dacht dat de meneer in zijn sop mocht gaarkoken? Ik volg het niet meer, geloof ik. Maar het is jouw leven en als jij er blij van wordt, is het goed.

Ik baal dat ik het feest gemist heb maar had al een aantal afspraken dat weekend.. En dat was leuk! Gisteren gewoon nog een avondje gezelligheid met Me Zus en Mims & family aan vast geplakt, waar ik erg blij van werd. En in avondrood naar huis gereden, wat geweldig was. De Hoofdstad in oranje-roze, blauwe lucht erboven. Wow!

En nu staat er een fotootje van mijn Grootse Vriendin op mijn bureau, heb ik anderhalf uur dingen gedaan voor de oudercommissie en moet ik nu eens aan de slag. Waarvoor ik een planning zou gaan maken vanmorgen maar dat lijkt nu al te mislukken. Oeps!
Klopt, maar hij liet zich niet zo lang gaarkoken ;-) Oftewel gaf zelf aan weer contact te willen.
Dus als hij weer contact wil, dan is het goed? Ik hoop dat hij wel snapt dat je er niet bent om mee te spelen als hij dat wil. Maar wederom: if it makes you happy!

Gisteren was de Onmisbare Buuv jarig. Ze vertelde me dat ze naar een arbo-arts moest in Privinciestad die dag en dat deze haar tot onze grote verbazing wel weer klaar vond voor reintegratie. :-O Mijn hart stond even stil, zij heeft in haar verbazing ook een handtekening gezet onder een document waarin staat dat ze een "ingrijpende operatie aan de rechterkant van haar borstkast" heeft gehad en daarna intensief is behandeld en dat ze welliswaar niet veel kan tillen ("tot 5 kg") maar dat ze best 12 uur kan werken, verdeeld over de week. :no:

Tillen tot 5 kilo, dat is een zak aardappels optillen en een stukje dragen. Dat voelt mijn gezonde arm al, laat staan die arm van Buuv. Ik denk dat ze lekker een goed boek moet kunnen dragen met die arm of iets voor haar kinderen, die goddank nog een moeder hebben in plaats van dozen met worstenbroodjes.

Ik begrijp die arts niet. Er zit een vrouw tegenover je die nog kaal is van de chemo, met een elastische kous over haar arm tegen de oedeem omdat haar okselklieren eruit liggen, die haar arm niet goed kan gebruiken omdat ze ook nog reuma in die verdomde schouder heeft en die verklaar je dan "Fit to go"? Buuv is geen zeurkous, die gaat niet zitten mekkeren daar maar ze hoort volgende week of haar hart weer sterk genoeg is om met de kuren door te gaan en gaat meerdere keren per week naar de fysio om die arm weer een beetje mee te krijgen. Zo'n vrouw zet je toch niet weer aan het werk? In de horeca nota bene! :-O

Enfin, het doet me pijn dat er zo met zo'n ontzettende lieverd wordt omgesprongen. Die dan ook nog eens jarig was maar waar die man achter zijn laptop (hij heeft haar niet onderzocht, noch in papieren gekeken) niet eens aandacht voor had. Hij moet w.s. scoren en dit is vast een hele goeie move voor De Zaak. Ze zouden zijn klieren er eens uit moeten wippen, een infectie in zijn donder moeten laten broeien en er nog eens reuma, bestralingen en chemo's overheen moeten gooien. Ik denk dat hij jankend en kruipend zou vragen om genade. Godverdomme.
Daar sla ik stijl van achterover. Ik wist al wel dat de arboartsen in NL vaak niets voorstellen, in de periode van exlief ook wel wat staaltjes van meegenmaakt. Maar dit slaat werkelijk alles.

Gaat ze er nog wat tegen doen?

En nee niet alleen omdat hij contact wil is het weer goed, zo desperate ben ik nou ook weer niet. En natuurlijk is het dan ook niet gelijk allemaal weer goed. En misschien is het ook wel verstandiger om ermee te kappen omdat het redelijk moeizaam gaat en dat al in de beginfase als we nog hoteldebotel op een roze wolk horen te zitten.

Maar er is ook veel wat wel goed is. En dan bedoel ik niet alleen de sex. Er is constant gesprekstof, we lachen veel . Het is als we niet samen zijn wat niet goed zit. En de aandacht die aan andere zaken (gaat te ver om dat hier te noemen) tijd opslokken, waardoor er te weinig echt ons tijd overblijft. En ik geef heel duidelijk mijn grenzen aan.En misschien komt er in de komende weken een moment dat ik zeg ok nu is het echt klaar. Maar ik wil het wel de tijd geven en hij ook. En ik heb hem heekl duidelijk gemaakt dat het wel iets is dat we samen moet doen, dus dat ik niet alleen een kar ga trekken.

En nu ga ik vanmiddag met de Neef lekker gezellig naar een muziekvoorstelling in de hoofdstad. Zin in :)
(ben beetje asociaal vanwege veel thuisdingen, werkdingen, en 4daagsewandeltochten, sorry!!! Veel kussen en ik schrijf spoedig meer :))
Koffie!

Lil strkte met de drukte.

Bloes, hoe is het nu verder met jou en de co-schapdingen?
Ik leg net in wordfeud 'geslempt' voor 78 punten :-)
En verder is het heerlijk weer, hebben we een nieuwe trampoline en een nieuwe mega-parasol, was het van het weekend helemaal leuk bij Lil, is Lief weer aan het werk, heeft het kroost volgende week alwéér vakantie, is het schooljaar ook al bijna om (wat? waar is het jaar gebleven?), heb ik me gisteren de Ouderraad in laten kletsen, onder voorwaarde dat ik nooit en nimmer luizen ga pluizen, ben ik braaf aan het werk en heel nuttig in huis aan het zijn, en zo.

Wie wil er (ijs) koffie?
Mogguh! :sun:

Nee, ik heb al koffie, met schuim. :)

Ik was druk maar vandaag komen de Bloesjes weer thuis! Overleg bij de mediator was weer ouderwets moeizaam: het ging nl over geld. Ik had mezelf voorgenomen om me er niet druk over te maken maar dat lukte niet. Het komt erop neer dat hij niet alleen vindt dat hij al die jaren al teveel heeft betaald maar ook dat hij het nodig vond om mijn begroting (wat kosten de kinderen nou buiten het dagelijkse om?) te gaan bekritiseren. Daar ontplofte ik van. Mediator heeft ons bij elkaar geveegd en ervoor gezorgd dat er nu een schamel bedrag aan alimentatie overeengekomen is en dat hij een voorstel doet voor de kostenverdeling van bijzondere dingen (zoals een laptop, studiekosten enz). Knappe mediator dus. MM en ik hebben bedacht dat we de discussie niet meer aangaan met hem: we gaan de dingen betalen die we nodig vinden voor de Bloesjes en een spaarrekening openen waarop we maandelijks gaan sparen voor grote uitgaven in de toekomst want van hun vader hoeven we niet veel te verwachten. Wat een enórme droplul zeg.. :mad:

De discussie heeft heeft zin, elke keer dat we ons erover opwinden is eeuwig zonde: het komt niet meer goed met die man.

En gisteren was ik reuze leuk maar pittig aan het werk voor de Baas en ben ik doorgehold naar de Oudercommissievergadering (hulde Marge! :) ) en daarna zat mijn liefste met een glas wijn in de tuin. :heart: Maar nu eerst eens wat gaan doen want we worden weer bij de bejaarden verwacht, de Pup en ik! :puppy:

Die morgen jarig is! Hoeraaaaaa, de Pup wordt één jaar!!
Knuf en een veer voor jou Bloes.

Knap hoe je er mee om gaat.

Fijn dat de bloesjes er weer zijn.

Ik zit in meneer dorp. Lanbge dag achter de rugg, met werk dingen en daarna naar schiphol om mijn mama even te zien na haar vakantie, toen door naar dorp waar meneermama woont, daar op een terrasje gezeten en daarna nog even gezellig samen.

Nu staat hij nog even een late night pasta in elkaar te draaien en keuvelen we gezellig over allerlei zaken met een prosecco erbij en de laptop op tafel. :heart: Zo is het fijn Mag ik het even vasthouden?.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven