Hoe doen ze dat toch?

18-05-2012 23:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand die in het vak zit verklappen hoe het nou precies zit in die reclames?

McFlurry Snickers, perfect geplaatste stonkjes caramel, schone, goed zichtbare nootjes, mooi ijs. In het echt mag je blij zijn als niet alles tot 1 dikke klodder is geworden en je hele handen plakken van het lepelstokje.

Hetzelfde met de mooi glooiende milkshakes.

Of die zakken chips die zo mooi recht op open staan zonder rimpels en niks....het kaaaann toch helemaal niet....!!
Dat is allemaal nep, die ijsjes zijn niet eetbaar. Al het eten wat gefotografeerd wordt is oneetbaar. Ooit eens een documentaire over gezien. En ik ken een food-fotograaf.
Heb gewerkt bij film- en commercialbedrijf. Daar was 't wel altijd echt. Man o man. Die commercial over de Tefal bakplaat vergeet ik nooit meer. Al dat vlees en de vis die we moesten halen om om 07:00 uur te starten met opnamen. Die geur!
Hoeveel vis heb je dan wel niet in voorraad gehad voor die dag haha?
We hebben heel veel moeten halen. Voor-als-het-niet-goed-ging. Geloof voor zo'n 700¤ dat ik nog weet.
jeetje.
Ik liep ooit stage bij een (food)fotograaf. Die gebruikte inderdaad andere productne, voor ijs werd bijvoorbeeld instant aardappelpuree gebruikt.
Die Big Mac op tv ook, ziet er zoooo heerlijk uit!

Als ik mijn bakje opendoe zie ik altijd een klef broodje die wel de helft lager lijkt. Smaakt heerlijk hoor, maar ben altijd een beetje teleurgesteld over hoe het er uit zet in het echt.
quote:liesse schreef op 18 mei 2012 @ 23:27:

We hebben heel veel moeten halen. Voor-als-het-niet-goed-ging. Geloof voor zo'n 700¤ dat ik nog weet."Hallo visboer....mag ik alles van in je vitrine alsjeblieft?"
quote:coocoo schreef op 18 mei 2012 @ 23:31:

Ik liep ooit stage bij een (food)fotograaf. Die gebruikte inderdaad andere productne, voor ijs werd bijvoorbeeld instant aardappelpuree gebruikt. Getver!
Wat dacht je van een zaak chips van 25cm x 50cm en als je 'm opent, is 'ie net tot de helft gevuld... Dat vind ik storend en misleidend. Geldt natuurlijk ook voor andere producten.
Ja goor he, die puree! Moest ik het met zo'n ijsschep in een coupe scheppen.. maar de structuur met van die "barstjes" werd wel heel mooi.

Er was ook zo'n project van iemand die mcDonald producten fotografeerde en ze vergeleek met de reclame fotos van de Mac zelf. Verschil was echt immens.
mcfoto
Hier staan er nog veel meer:

http://www.thewvsr.com/adsvsreality.htm

En gelijk geen zin meer om te snacken, da's dus wel goed.
Sorry ikrol echt opde grond hier

mcdonald
Fozziebear, die bedoelde ik idd!
quote:fozziebear schreef op 18 mei 2012 @ 23:41:

Hier staan er nog veel meer:

http://www.thewvsr.com/adsvsreality.htm

En gelijk geen zin meer om te snacken, da's dus wel goed. Nou inderdaad als ik weer es n keer trek krijg snor ik deze foto's weer op....wat 'n verschil!
Maar... Als ik zelf hamburgers maak van rundergehakt en een lekker broodje enzo, dan ziet het er ook niet zo mooi uit. Maar dan houd ik mezelf maar voor dat heel veel 'reclame-eten' nep is idd.
Edit: doe er een portie mosterd bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven