Macedonie

19-07-2010 16:01 2201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.

Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?

Al jullie wijsheid is welkom
Ik zal hem later even bellen of hij al meer weet.

Easy jet vliegt vanaf hier gewoon op Hamburg, dus dat is wel goed te doen.

Je vriendin gaat dus ook naar Ohrid. Naar aanleiding van jouw enthousiaste verhalen?

Mijn moeder had het er ook al over dat ze steeds leuke aanbiedingen zag, maar Ohrid is nogal ver van waar V woont.

En mijn ouders gaan eerst naar Kreta volgende maand.
Idd heb ik mijn vriendin al zoveel over Ohrid verteld, dit door de jaren heen, dat ze geboekt hebben. "Als Heidelberg zo enthousiast over Ohrid is, dat zijn wij dat ook!". Heb T. verteld dat ze komen en ze kunnen hem bellen voor een romantisch boottochtje en andere uitstapjes.

Ze moet er echt tussenuit, want haar stokoude ouders willen partout thuis blijven wonen en de laatste tijd wordt ze er echt niet vrolijk van. Ik ken haar ouders en weet dat die twee oudjes erg vermoeiend zijn.

Mijn zusje stuurt trouwens ook iedereen naar Ohrid! Haar buren wilden eerst naar griekenland, maar vliegen nu ook naar MK.

Easy jet vliegt naar HH, dat is super! Ik ken nog iemand in HH.

Vertel ik de volgende keer, eten moet klaar zijn straks, mijn man is met zijn moeder naar het ziekenhuis.
Alles ok met je schoonmoeder?

Ik stuur ook veel mensen naar macedonie en ik krijg er ook steeds meer vragen over van mensen die er heen willen en leuke aanbiedingen zien.

Gaat het helemaal goed komet met het tourisme daar!

Het is alweer vrijdag! Weekend!

En dan nog 3 dagen op mijn oude baan en dan is dat ook klaar!xxx
Ook zulk mooi weer in London, viev? Al nieuws van je vriend...

met mijn schoonmoeder is alles goed, mijn zwager ligt in het ziekenhuis met pancreatitis.

prettig weekend!!!!
Hier wel zon, maar ook fris, brrrr

V begint 21 juni in Duitsland.

Ik zal de exacte locatie nog even navragen.

Zwager heeft dus pancreatitis. Das minder. Heeft mijn zus ook gehad. Toen was ze 20 jaar. Terwijl het vooral een ziekte is die bij oudere mannen en alcoholisten voor komt. Mijn zus heeft coloitus ulcerosa aan over gehouden, wat over is gegaan in ziekte van Chrohn.

Ik hoop dat het weer goed komt met je zwager.
Ik heb een kennis in HH, in 1991 heb ik 3 maanden cursus duits gedaan in HH en toen bij haar gewoond, zij was mijn gastmoeder en we hebben nog steeds kontakt.

Waar gaat je vriend dan wonen?

Volgende week je laatste dagen al, hoe vinden je collega's het? Ze zullen je missen denk ik!

Mijn zwager gaat het al iets beter. Hij is ook geen alcoholist maar een sloddervos wat eten betreft, heeft al jaren suiker, maar neemt het niet zo nauw. nu zal hij wel moeten, vrees ik.. Morgen gaan we hem bezoeken.
V gaat intern wonen daar. Kost en inwoning zit erbij in.

Mijn collega's gaan me missen en ik hun. Maar het is niet anders.

Ik heb ontzettend zin in mijn nieuwe baan!

Ja, gezond eten is inderdaad erg belangrijk nu voor je zwager.

Mijn zus kan niet meer tegen pittig eten, dan zijn haar darmen gelijk van slag. Maar ze heeft een milde vorm van Chrohn, dus er valt mee te leven.
Hey meiden,

Sorry dat ik er weer tussen kom , maar ik heb nog een vraagje....

We wilden via Sunny cars een auto reserveren maar helaas zijn alle betaalbare auto's al verhuurd.

Staan er op Ohrid airport ook taxi's?

En wat betaal je daar voor ongeveer?

En echt de allerlaaste vraag kan je op Ohid airport pinnen of ik moet ik hiet bij het GWK kantoor al denars halen?

Nog maar 5 weken:-)

Alvast super bedankt voor jullie antwoorden!!
He Son.

Stel je vragen gerust hoor, daar is het topic voor.

Maar Heidel en ik kletsen ondertussen wel verder

Ja, op Ohrid airport staan zeker taxi's en die brengen je met alle liefde naar het centrum, voor ongeveer ¤10.

Of een pinautomaat is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik ga er vanuit van wel.

Hebben ze denars bij het GWK?

Anders kun je ook op het vliegveld wisselen, en een taxi chauffeur zal ook gewoon euro's aannemen.

In Ohrid zelf zijn zeker pinautomaten, dus niet te veel wisselen, met pinnen ben je goedkoper uit, heb ik laatst vergeleken. Tenzij je per opname betaald, dan kun je beter veel in 1x pinnen.

Ik ga over 3 weken weer heen!

En ben net een maand terug ook geweest
Hey vivagirl,

Super zo snel antwoord!!

Zit een beetje in dubio , gelijk een auto huren (er is nog een aanbieder maar duurder) of een taxi nemen en in Ohrid zelf even kijken.

Komen in de avond aan dus misschien ook niet zo fijn om gelijk te moeten rijden.

We willen ook wat relaxen dus misschien is het voordeliger om later een auto te huren.

Over 3 weken al , dus jij maakt de weg vrij voor ons

Ik heb er super veel zin in , zeker omdat dit de eerste reis is die we niet compleet hebben geboekt bij het reis bureau.

Het geeft wat avontuurlijks hahaha.

Wel al wat reis ervaringen gevonden op internet en allemaal positief!
Op zich is het zonde van je geld om een auto te huren op dagen dat je hem niet gebruikt.

Ik zou dus gewoon een taxi nemen en de volgende dag eens even rustig rond kijken in Ohrid zelf bij verschillende aanbieders.

Meestal hebben auto verhuurders wel aanbieding van '3 dagen huren, 4e dag gratis' ofzo.

Gaat helemaal goed komen daar hoor. Macedoniers zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

Pas je aan aan het ritme daar, ze hebben daar nooit haast en drinken graag nog een extra kopje koffie.

Ik ga nar Stip, in het oosten van Macedonie. Helaas niet naar Ohrid.

Heidelberg gaat wel binnenkort heen!
Goedemorgen! Nog 5 weken son, maak je niet te veel zorgen over een autootje. Taxi is niet zo duur, wel vooraf de prijs bepalen. Waar wil je overal naar toe in MK? Waar ga je slapen?

Viev, ga je over 3 weken weer heen, fijn !!

Mijn vriendin en man vliegt a.s. vrijdag.. ze is ook al helemaal happy!!

Iedereen kan hier altijd storen hoor, het fijne is hier is altijd iemand thuis!
Goedemorgen,

We gaan slapen in Orhidea apartments.

We willen naar Sveti Naum,Park Mavrovo ,Park Galicica en Prespa meer,Bitola, Hereclea, nationale park Pelister, Struga en nog heb nog wel meer gezien maar we gaan maar 10 dagen

Vriend wil ook graag paragliden en we willen ook nog even relaxen..

Kortom tijd te kort denk ik!

Ik hoop dat het lekker weer word , nu regent het er volgens zoover.

Wanneer ga jij Heidelberg?
Ja, het regent er nu, dat zei mijn vriend vanochtend, en de voorspelling is dat dat voor de rest van de week zo blijft.

Maar meestal is het er prachtig weer hoor, en in de zomer bloedje heet.

Jullie hebben leuke plannen, kijk eens of je bepaalde dingen op 1 dag kunt combineren.
Vanaf zaterdag is het mooi weer in Ohrid, heb net gekeken voor mijn vriendin.

Son, wij zijn van 2 t/m 9 augustus in Ohrid, Lukanov appartment,

we gaan met de auto.

Hier schijnt nu de zon! En dan regent het weer...

Wanneer ga je precies Viev? Dan gaan we aftellen!!
Hee, viev. Feest in London vandaag omdat Chelsea gewonnen heeft?

Veel succes morgen!!!
Even een vraagje; Heb je nou wel een paspoort voor Macedonie nodig? Of heb je aan een ID kaart genoeg? Op internet staan namelijk tegenstrijdige verhalen.
Geen idee wat betreft het paspoort. Ik geloof dat ik ook wel eens id kaarten aan de paspoort controle heb gezien.

Heb je een id kaart? Dan staat het toch achterop?

Heidel, vast wel ergens feest hier, maar daar blijf ik ver bij vandaan. Ik haat voetbal!
Ik had een kort vraagje, maar ik heb niet heel het topic doorgelezen, dus misschien is het al eerder gevraagd; hoe spreek je Ohrid uit? Zoals je het schrijft of wordt de h een g? Ik heb geen idee en met google kwam ik ook niet ver. Dank je wel alvast!
De h wordt inderdaad een g, dus je spreekt het uit als Ogrit.
Dank je wel! Ik moet het omroepen in het vliegtuig en ik vind het wel zo proffesioneel als ik het goed doe.
Ben je stewardess, papua?

Pietjebello, ik heb wel een paspoort nodig.. vanuit Dld.

Feest is toch altijd leuk, viev?
Papua, werk je voor Trans of Corendon?

Vlieg je gelijk weer terug?

Feest is op zich altijd leuk, Heidel, maar feest vierende engelse voetbal fans......nee dank je.

Ga jij tussen de Ajax supporters op het museum plein staan?
Allebei niet ! Ik werk voor die andere Nederlandse maatschappij die daar sinds dit jaar naartoe vliegen.
anoniem_7323 wijzigde dit bericht op 20-05-2012 23:59
Reden: Naam weggehaald ivm herkenbaarheid zoekmachines
% gewijzigd
Je maakt me nieuwsgierig, papua... geef eens een tip. Hoe lang bliif je dan in Ohrid, voordat je terugvliegt?

Ik ben ook niet zo voor voetbal, viev, maar het leek me wel gezellig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven