Boek rouwverwerking

23-05-2012 13:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik ben 3 jaar geleden mijn moeder verloren (nu 21 jaar) en ik heb dit nog niet kunnen verwerken, ondanks gesprekken met psychologen, therapieen etc. Ik wilde nu graag een boek gaan lezen over rouwverwerking en eventueel ervaringen van anderen. Hebben jullie tips voor mij?

Bedankt!
Heel simpel maar erg mooi: dat is heel wat voor een kat, en Dirk Das blijft altijd bij ons.

Kinderboeken, maar een heel duidelijke boodschap, onthoud wat er zo leuk was.

Voor diepzinniger lezen de boeken van mw Kubler-Ross, over de stadia van rouw.

Het gemis blijft, de pijn wordt minder.

Heb je het topic 'ik ben mijn papa of mama kwijt' al gevonden op Overig?
Beste philine1991,

Het boek dat ik destijds gelezen heb is "Motherless Daughters" van Hope Edelman. Het werd mij toen aangeraden door een vrouw die ook haar moeder had verloren toen ze nog jong was. Het is dus wel een Engels geschreven boek. Er staan heel veel verhalen in van vrouwen die hetzelfde meegemaakt hebben en misschien is het wat voor je.

Voor mij is het nu zo'n zeven jaar geleden dat mijn moeder overleed en ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee. Ik vind het wel goed dat je er "iets" mee wil doen.

Als lotgenootje geef ik een virtuele knuffel!
Ik vind de boeken van Elisabeth Kubler-ros goed en mooi. Ook het Tibetaanse dodenboek.
Wij kregen destijds een boekje van de uitvaartonderneming, met daarin o.a. een boekenlijst over rouwverwerking. Misschien kun je die alsnog opvragen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier ook een lotgenootje! Mijn moeder is in 2008 overleden, geheel onverwachts.

Het boek wat bonnevivante zegt, heb ik in het nederlands kunnen vinden, het heet dochters zonder moeder. heb het boek inmiddels gelezen, als je wilt kan ik het naar je opsturen. ook heb ik het rouwverwerkingsboek ''Rouw op je dak'' van Jos Brink, ietwat luchtig maar wel goed geschreven.

Als je interesse hebt, kan je me een berichtje sturen.

sterkte
Bedankt voor de reacties!

@islaa, ik ben zeker geinteresseerd in Dochters zonder moeder. Ik weet niet hoe ik je een bericht moet sturen, ik heb je toegevoegd als vriend?
philine, ik heb geen vriendschapsverzoek ontvangen? ik probeer t ff a;s ik jou een verzoek stuur..
Oh dan heb ik het vast verkeerd gedaan haha! Ik heb jouw vriendschapsverzoek ontvangen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven