Windows

29-05-2012 19:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort (waarschijnlijk nog dit jaar) komt de definitieve versie van Windows 8 uit. Er is veel kritiek aangezien Microsoft zich met deze versie vooral lijkt te richten op gebruikers van tablets.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e8/Windows_8_Consumer_Preview_Start_Screen.png

Windows 8 consumer preview

Over welke versie van Windows was jij het meest tevreden?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4e/Windows1.0.png

Windows 1.0

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/73/Windows_3.11_workspace.png

Windows 3.1

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/91/Windows_95_Desktop_screenshot.png

Windows 95

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8f/Windows_XP_SP3.png

Windows XP

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bd/Windows_7.png

Windows 7

Ik was het meest tevreden over

Totaal aantal stemmen: 16

Windows 1.0 Geen stemmen
Windows 2.0 Geen stemmen
Windows 2.10 Geen stemmen
Windows 2.11 Geen stemmen
Windows 3.0 Geen stemmen
Windows 3.1 Geen stemmen
Windows 95 (6%)
Windows 98 (6%)
Windows ME Geen stemmen
Windows XP (19%)
Windows Vista (6%)
Windows 7 (63%)
Cool die plaatjes!
Haha bring's back memories!
Het is heel erg (in mijn geval, voor de wereldvrede maakt het niet zo veel uit denk ik) maar mijn pc draait nog op Windows XP. Is heel lang goed bevallen maar ik werk steeds vaker met VPC's en die draaien duizend keer beter/sneller onder Windows 7. Ik log vaak in op netwerken waar Windows 7 draait en dat bevalt beter dus.

Maar dan moet ik een nieuwe PC en ik heb zo'n hekel aan het opnieuw installeren van alles. Ben bang dat ik er binnen twee maanden niet meer onderuit kan.

Ben erg verslaafd geweest aan Minesweeper trouwens.
Sweet memories :) Ik vind dat elke versie zijn eigen charme heeft!
Windows 2000 en XP. En ik emuleer Windows 95 weleens zodat mijn vriendin haar oude spelletjes weer kan spelen. X-D

Leuk topic!
Ik had jaren geleden toen er net mobieltjes met camera's op de markt waren eens een foto genomen van mijn Windows 95 bureaublad, net zo'n plaatje als in de OP, en dat had ik als achtergrondje. Echt leuk hoe veel mensen dachten dat ik Windows op mijn mobieltje had. Nou ja, toen was dat nog leuk.
.
Windows 95 startup sound :D.
Ik ben begonnen met Windows 95. Windows 7 vind ik de beste versie tot nu toe. Snel en stabiel. Af en toe installeer ik Windows 95 (virtual box) ook nog wel eens voor de oude games zoals Tombraider1 en DungeonKeeper1.
Bij het eerste plaatje mis ik de tekst: geschikt voor kinderen van 3 tot 5 jaar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik had nog nooit van windows gehoord , totdat ik een berichtje binnenkreeg via evolution:

Bill Gates zei onlangs:

"Als General Motors net zo boven op de techniek had gezeten als de computerindustrie, zouden we nu allemaal in auto's rijden die $ 25 kosten en 250 km rijden op een liter brandstof."

Hierop antwoordde General Motors (GM) met het volgende persbericht:

"Als GM op dezelfde manier met technologie omging als Microsoft, dan:

zou uw auto er minstens twee keer per dag zonder aanwijsbare reden mee ophouden. U zou dit gewoon accepteren, de auto herstarten en verder rijden.

zou u elke keer als de verkeerstekens vernieuwd worden, een nieuwe auto moeten kopen.

zouden alle meters vervangen kunnen worden door een display, met daarop twee woorden: 'algemene fout'.

zou Apple een auto maken die op zonne-energie liep, vijf keer zo snel was en drie keer zo eenvoudig te bedienen, maar slechts op 5% van de wegen zou worden toegelaten.

zou de airbag eerst vragen: 'Weet u het zeker?' voor 'ie afging.

zou u bij een GM-auto ook alle wegenkaarten van een bepaald merk moeten kopen, of u dat nu wel of niet wilde of nodig had. Als u zonder deze kaarten zou willen rijden leverde de auto maar 25% van de normale prestatie.

zou maar één persoon tegelijk in de auto kunnen rijden, tenzij hij Car95, Car98 of CarNT heeft. En dan moeten de zitplaatsen nog wel apart worden aangeschaft.

zou je bij elke GM-auto opnieuw moeten leren autorijden, omdat niets op dezelfde manier functioneert.

zou je op de 'Start'-knop moeten drukken om de motor te kunnen afzetten."

En later ook deze:

Een werkloze zoekt een baan als schoonmaker bij Microsoft. De personeelschef nodigt hem uit voor een interview en vraagt hem om een test te doen (de vloer schoonmaken). De test wordt naar behoren uitgevoerd, en de chef zegt hem: "U krijgt de baan. Wees zo vriendelijk om uw e-mail adres achter te laten zodat ik u de benodigde formulieren ter ondertekening kan opsturen." De man antwoordt dat hij noch een computer, noch een e-mail adres heeft. De chef zegt daarop dat zonder een e-mail adres de man virtueel niet bestaat en daarom de baan niet kan krijgen. Vertwijfeld verlaat de man het gebouw. Hij heeft slechts 10 dollar op zak. Hij gaat de dichtstbijzijnde supermarkt binnen en koopt 10 kilo tomaten. Vervolgens gaat hij van deur tot deur en verkoopt de tomaten. Op deze manier verdubbelt hij zijn kapitaal. Hij doet dit nog drie keer en op het einde heeft hij 160 dollar. Hij realiseert zich dat hij een manier gevonden heeft om zijn brood te verdienen. Elke dag staat hij vroeg op, begint vroeg te werken om pas laat weer thuis te komen. Iedere dag verviervoudigt hij zijn kapitaal. Al snel koopt hij een kleine auto, later een vrachtauto en vervolgens heeft hij een heel wagenpark, noodzakelijk om alle leveranties uit te kunnen voeren. Binnen 5 jaar is hij de eigenaar van één van de grootste levensmiddelenketens in de USA. Hij begint nu na te denken over zijn toekomst en neemt contact op met een verzekeringsagent om te bespreken hoe hij zijn inkomen veilig kan stellen. Na het advies komen ze tot een akkoord, en de verzekeringsagent vraagt hem om zijn e-mail adres zodat hij de formulieren kan opsturen ter ondertekening. De man antwoordt dat hij noch een computer, noch een e-mail adres heeft. De verzekeringsagent zegt: "Vreemd. U heeft een heel imperium opgebouwd, maar u hebt geen e-mail adres. Stel u eens voor wat u had kunnen bereiken als u een computer zou gehad hebben!". Waarop de man antwoordt: "Dan was ik nu schoonmaker bij Microsoft geweest."

|-)
Vl43inder schreef op 29 mei 2012 @ 20:12:

Het is heel erg (in mijn geval, voor de wereldvrede maakt het niet zo veel uit denk ik) maar mijn pc draait nog op Windows XP. Is heel lang goed bevallen maar ik werk steeds vaker met VPC's en die draaien duizend keer beter/sneller onder Windows 7. Ik log vaak in op netwerken waar Windows 7 draait en dat bevalt beter dus.

Maar dan moet ik een nieuwe PC en ik heb zo'n hekel aan het opnieuw installeren van alles. Ben bang dat ik er binnen twee maanden niet meer onderuit kan.

Ben erg verslaafd geweest aan Minesweeper trouwens.
Op mijn werk heb ik windows 2000 nog draaien...dus zo erg is het nog niet gesteld met je :)
Ivetje schreef op 29 mei 2012 @ 21:05:

[...]

Op mijn werk heb ik windows 2000 nog draaien...dus zo erg is het nog niet gesteld met je :)
Als je zou weten wat ik voor werk doe wel hoor. Ik werk nog net niet bij MS zelf maar het scheelt niet veel.
Met meer dan de helft heb ik nooit gewerkt, dus dat stemmen laat ik maar zitten. Op dit moment heb ik 4 jaar een laptop met Vista en hoewel ik er veel klachten over heb gehoord, werkt die bij mij prima.
Ik heb Windows 7 en ik ben daarover het meest tevreden. Wel vond ik de overgang naar Windows XP het best. Daarmee bedoel ik dat Windows XP ten opzichte van zijn voorgangers de grootste verbetering was. Vandaar ook dat het na de release van Windows XP 5 jaar duurde voordat Microsoft met een nieuwe versie kwam (Windows Vista). Vista viel echter totaal niet in de smaak en werd relatief snel afgelost door Windows 7 (Vista kwam in oktober 2006 uit en Windows 7 in het voorjaar van 2009).
.
Ik heet Julie en geen Sjoellie. En dit is de Consumer Preview en niet de definitieve versie. Die komt pas in oktober geloof ik.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven