HELP ik ben bang

02-06-2012 21:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor SPINNEN!! Zoals de titel al zegt ben ik doodsbang voor spinnen! ( en noet zo'n beetje ook) maar mijn probleem is vooral als ik bij mijn schoonouders ben! ze wonen namelijk landelijk en die griezels kom je overal tegen! En in alle soorten en maten! Nou zat ik net in bad te denken dat ik daar 'veilig was' en toen ik aan de knop draaide van de stop om het water weg te laten stromen , kwam er zo'n griezel te voorschijn! (de binnenkant is hol) ik schrok me rot en maakte dat ik uit bad kwam! Ook rend er eens een dikke grote spin door de huiskamer. Met als resultaat dat ik niet meer op blote voeten durf te lopen.. Maar met deze situaties ( die vaak voorkomen ) vraag ik mij af : Hoe stop ik met deze fobie !??? Iemand tips of ideeen?
Niemand tips?
Geen tips helaas, maar ik herken het wel. Heb het alleen met die dikke zwarte spinnen, wss omdat die zo hard kunnen rennen..
Gedragstherapie?

Als je in het dagelijks leven last van hebt lijkt het mij verstandig om te kijken wat voor soort therapie daar bij aan sluit.

Ik zou zeggen stel je niet aan en ga de confrontatie aan, keer op keer weer, totdat je niet bang meer bent.

Maar zo pak ik de dingen aan.
therapietje nemen
Wat zou ik me kunnen voorstellen bij gedragstherapie? En voor confrontatie, dat probeer ik me leven al en soms is het niet anders , dan moet ik dat . maar geholpen heeft het nog niet :s
Velletje keukenrol er overheen en zwemles geven in de wc???!!!
Ik heb ook zo'n fobie, maar uitgebreider. Bij mij is alles zonder haar: spinnen, kakkerlakken, slakken, kikkers, wormen, noem maar op. Het belemmert mijn leven en daarom doe ik er niets mee, maar ik weet ongeveer hoe ik er van af zou kunnen komen. Je kan naar therapie gaan (kijk hier). Je kan ook de angst stap voor stap overwinnen. Je kan je eerst aan het beeld van spin wennen door naar foto's te kijken. Daarna foto's aan te raken. Daarna in de beurt van een spin komen. Enz.
OMG, horror. Ik heb ook oog voor die dingen. Ik scan altijd ruimtes voor ik naar binnen loop en ben ook meestal de eerste die zo'n ding ontdekt. Ik ben dus ook GEEN fan. Maar ik moet doen alsof, want ik wil niet dat mijn kinderen denken dat ik bang ben voor die beesten. Anders worden zij ook bang en zij mogen ze straks voor mij opruimen als ze groter zijn.

Ik vind het wel heel stoer van mijzelf (een ander vind mij een watje) als ik er één uit de weg ruim. :-) Dan heb ik echt een overwinningsgevoel. *te erg dit*
Haha ja dat is precies wat ik ook doe! Meteen in de hoeken bij het plafond kijken :p en indd ik merk ze altijd als eerste op :s bahh vieze beesten
Ik kan me ook helemaal lam schrikken van spinnen of ander "eng" ongedierte. Maar ik kan als ze op een afstandje zijn wel rustig blijven. Maar laatst zat ik, net als nu, met mijn laptop op schoot languit op de bank. Het was laat en wilde gaan slapen. toen ik laptop dicht wilde klappen rende er een spin over mijn bovenlichaam. Toen had ik de neiging om alles van me af te gooien wat ik gelukkig niet gedaan heb. maar heb wel de afstandsbediening gepakt en dat ding weggemept. om vervolgens als een gek met de zaklamp naar dat beest te zoeken. hahaha
boe
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik vind ze ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Voordat ik een wc in stap, scan ik ook altijd eerst alle hoeken, voordat ik over de drempel stap...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
whaha juist voor een spin in een hoekje ben ik niet bang haha.

Ik kijk in de wc altijd eerst rond. tot voor kort had ik al een half haar ofzo in beide hoekjes achter de wc 2 spinnen zitten. En die hoorden daar ook. Nu zijn ze dus weg..:( haha
Hmmmm, ja ik zie ze liever zitten, dan dat ze opeens weg zijn, want dan kunnen ze dus net zo goed in je haar zitten......
In Artis geven ze een cursus om de zaterdag, je moet je opgeven en er is een wachtlijst..
Ik kan mij er werkelijk geen voorstelling bij maken, ze zijn zo ontzettend klein... Maar hoe meer je de confrontatie aangaat, des te meer je er aan gaat wennen.
Als het je dagelijkse functioneren belemmerd zou ik er iets aan doen dmv therapie. Anders jezelf dwingen de spinnen zelf op te ruimen.

Ik ben bang van die grote huisspinnen en heb mezelf er ook toe gedwongen. De eerste keren liep ik gillend door het huis, maar het word beter. Mijn hobby zal het nooit worden

Ik krijg er ook de rillingen van. Met name grote dikke zwarte. Kleintjes of van die langpootmug durf ik zelf nog wel op te ruimen.

Ik laat manlief ze opruimen en als die er niet is zet ik mijn katten erbij. Die vinden ze heerlijk....( wat mij dan weer de rillingen bezorgd, maar goed dan zijn ze wel weg).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven