Goede camcorder kopen?
zondag 3 juni 2012 om 17:15
Wat kunnen jullie aanraden als een goede camcorder? Ik zie door de prijsvergelijkingssites even niet meer het bos.
Belangrijk is dat hij minimaal 40x optische zoom moet hebben, een goede batterij met een lange filmduur, HD kwaliteit is geen must. En hij moet goed te bedienen zijn door iemand met grote handen.
Budget is rond de 200,- voor de camera en rond de 300,- inclusief extra geheugenkaart/tas of extra acculader.
Met vergelijken kom ik nu steeds op de JVC uit, of de Sony Handycam. Iemand daar ervaring mee?
Belangrijk is dat hij minimaal 40x optische zoom moet hebben, een goede batterij met een lange filmduur, HD kwaliteit is geen must. En hij moet goed te bedienen zijn door iemand met grote handen.
Budget is rond de 200,- voor de camera en rond de 300,- inclusief extra geheugenkaart/tas of extra acculader.
Met vergelijken kom ik nu steeds op de JVC uit, of de Sony Handycam. Iemand daar ervaring mee?
zondag 3 juni 2012 om 17:58
Naar de winkel gaan en ze vasthouden. Dat is de enige manier om het grote handen punt goed te kunnen beoordelen. Heb zelf een JVC Everio uit de MSserie, die zijn heel klein. JVC als merk is wel goed trouwens. Mijn camera is geen HD-kwaliteit, maar op een enorm tv-scherm zie je eigenlijk het verschil niet met HD.
dinsdag 5 juni 2012 om 15:40
Wij hebben thuis de JVC GZ-Ms215, die heeft 45x optische zoom. De knopjes zijn niet heel klein, maar ook niet zo heel groot. Ik denk dat dit bij geen enkele kleine videocamera heel groot is.
Ik heb bij prijsvergelijker prijsvergelijk gekeken, daar was de camera bij de goedkoopste aanbieder 221 euro (ik heb er destijds wel veel meer voor betaald)
.
De camera bevalt in ieder geval goed, mooi en duidelijk beeld!
Ik heb bij prijsvergelijker prijsvergelijk gekeken, daar was de camera bij de goedkoopste aanbieder 221 euro (ik heb er destijds wel veel meer voor betaald)
De camera bevalt in ieder geval goed, mooi en duidelijk beeld!