Bloosangst

06-06-2012 13:32 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

graag wil ik met jullie mijn probleem omtrent mijn bloosangst delen. sinds enkele maanden bloos ik overmatig, zodra ik ook maar aan het woord denk krijg ik een rode kop. ook in de dagelijkse omgang met mensen ondervind ik hier heel veel hinder van ook in mijn werksituatie. omdat ik bang ben om te gaan blozen gebeurt het juist en het wordt alsmaar erger. ik ben altijd al vrij onzeker van aard geweest maar zo erg als het nu is is het nog nooit geweest. hoe moet ik hiermee omgaan en liever nog hoe kom ik ervan af.

heeft iemand hier ervaring mee? liefs chantalle
Hoi Chantalle,

Ik begrijp wel wat je bedoeld, soms word je ook rood terwijl het nergens op slaat. Ik heb er zelf (vooral vroeger) ook veel last van gehad, maar mijn manier om er mee om te gaan is door het gewoon te zeggen: Ohh nu word ik rood. Hierdoor probeer ik te laten merken dat ik wel weet dat ik rood word en dat het me niet uitmaakt, irritanter is het wanneer mensen zegt : Oh je wordt rood. Ja duhh. Hoop dat je er wat mee kunt :S

Xx
Ja daar heb ik helaas ook ervaring mee. Ik loop bijna dagelijks wel een paar keer met een rode kop rond. Helemaal als ik in een discussie beland, aangesproken word door een andere kerel als mijn man. Of ineens ongevraagd in een kamer vol visite in het middelpunt van de belangstelling staan.En dat komt omdat ik alle 3 de dingen niet gewend ben. Het is voor mij geen dagelijkse kost om te discussiëren, door andere mannen te worden aangesproken en in het middelpunt van de belangstelling te staan. Het liefst vermijd ik deze drie dingen dan ook. Maar ja dat kan nou eenmaal niet altijd . Misschien is dat bij jou ook wel het geval. En als dat zo is dan kom je er alleen maar vanaf door de dingen die er voor zorgen dat je gaat blozen , vaker te doen. Zodat je gevoel het normaler gaat vinden dat je ze doet. Maar goed de tip die ik jou nu geef zal voor mij denk ik zelf niets zijn want ik blijf ( heel kinderachtig misschien) weigeren om vaker te discusiëren, met andere kerels te gaan zeuren en de aandacht te trekken op verjaardagen. Omdat ik er niet van hou.
Wat ik deed was een goede foundation zoeken zodat ik het idee had dat als ik ging blozen, het niet te zien was en dus bloosde ik dan niet omdat ik moest blozen (als je hem nog snapt). Verder kleurtjes kleding afstemmen op een eventueel rood hoofd. Blauw en wit accentueert het blozen, vond ik zelf, en rood of oranje of groen maakte het voor mij weer minder. Als je ook last hebt van vlekken in je nek, dan veel hoge shirts dragen. Ik deed er gewoon vanalles aan om mezelf het idee te geven dat niemand kon zien dat ik bloosde en toen werd het vanzelf minder. Het was wel te zien, maar ik vertelde mezelf van niet. Psychologische truc ofzo.
Er is hier ooit een topic overgewerkt en daar vertelde iemand over een crème die echt werkte tegen het blozen.

Verschillende blozers hadden de crème besteld en waren er heel blij mee.

Misschien kan je proberen dat topic hier te vinden? Ik forum mobiel dus ik kan het niet voor je op zoeken.

En bij was het enige dat hielp er gewoon schijt aan hebben. Als ik bloosde dacht ik: ok, kut, maar t gaat vanzelf weer weg.

En dat hielp uiteindelijk.
bedankt alvast voor jullie eerste reacties....enne die creme ga ik toch echt eens opzoeken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven