Koffie

12-06-2012 17:34 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd ivm herkenbaarheid
Weinig, ik drink er 6 ongeveer.
Max 3 op een dag denk ik. Als ik elke keer ja zou zeggen als het me op het werk aangeboden wordt een stuk of 15
12 tot 16 koppen op een dag... minimaal
0,1 of 2 op een dag. Verschilt, maar in ieder geval bijna nooit meer dan twee kopjes.
Wisselt. Kan 2 keer zijn maar ook 8 of meer. Als ik veel overleg/vergader op een dag dan vanzelf meer omdat er dan koffie op tafel staat en ik dan snel met iemand mee drink. Maar thuis op zondag kunnen het er maar zo slechts 1 of 2 bekers zijn.

Ik wil wel lekkere koffie hebben. Thuis een ingebouwde verse bonen automaat met lekkere koffiebonen (wisselend, plunder af en toe graag Simon Levelt winkel of zo). En heb voor op kantoor ook goede koffieautomaten laten aanschaffen, net als fatsoenlijke koffiebonen. Liever 1 bak echt lekkere koffie dan 10 van die laffe, afwaswater bakjes.
1 of 2 per maand denk ik
1 beker in de morning, maar daar gaan zo 4 kopjes in!
Zwei! Anders krijg ik klotsende oksels en trillende handjes van de cafeïne.
Hier waakt de enige echte Barones
quote:misskent schreef op 12 juni 2012 @ 17:38:

12 tot 16 koppen op een dag... minimaal

Kun jij 's nachts nog je luiken dichtdoen?
Hier waakt de enige echte Barones
Moet zeggen dat ik weinig merk van cafeïne. Kan zelfs prima slapen na een paar late espressootjes in een restaurant als afsluiter van de maaltijd.
Zo'n 6-8 koppen per dag, denk ik. Best veel eigenlijk.

Na 15:00 drink ik tegenwoordig alleen nog maar thee en water en ik merk zeker verschil met voorheen, als in meer rust in m'n hoofd en beter slapen.
1 of 2 per dag. Paar jaar geleden kwam ik makkelijk aan 20 koppen per dag en dronk ik ook Red Bull.

Tot ik hartkloppingen kreeg waar ik echt naar van werd. Toen ben ik eens gaan nadenken of ik misschien beter op tijd naar bed kon gaan ipv mezelf de dag door te slepen met cafeïne
Ongeveer vier denk ik.
Ik drink nog maar ongeveer 3 keer per jaar koffie, vind het niet meer zo lekker. Maar ik kan zonder problemen 2 dubbele espresso's drinken voor het slapen gaan. Ik slaap als een roosje
2 of 3 koppen per dag, met af en toe uitschieters naar 4. Als ik thuis koffie drink, drink ik wel uit een grote mok, dus misschien tellen die dan dubbel. Op mijn werk hebben we van die kleine kopjes, in mijn eigen mok thuis gaan wel 2 van die kopjes.
Nu met filterkoffie zo'n 2 a 3 koppen per dag. Als ik oploskoffie heb wel 15 per dag, dus dat vind ik blijkbaar toch lekkerder.

Caffeïne doet niets, koffie kan hier gewoon als slaapmutsje dienen.
quote:barones schreef op 12 juni 2012 @ 17:41:

[...]

Kun jij 's nachts nog je luiken dichtdoen?

je haalt me de woorden uit de mond.

ben gek op koffie, maar zoveel, no thanks.

ik drink zo'n 3 a 4 koppen per dag.

wil geen reclame maken, maar ik drink een stuk minder koffie sinds ik van senseo naar Dolce Gusto ben gegaan. vind ik best apart....

ik slaap er trouwens ook gewoon goed op. (al denk ik dat dat met 16 een ander verhaal zou worden, ga het niet uitproberen )
Ik drink 's ochtends thuis drie mokken koffie, en vervolgens op mijn werk drie of vier bekertjes.

In het weekend ben ik na drie mokken klaar.
Trek in koffie.
quote:h_a_l_l_o schreef op 12 juni 2012 @ 17:59:

Ik vind het eigenlijk wel heel lekker en kan ook niet echt zonder.

Jullie wel?Kan geen goed alternatief vinden, was het maar waar, zou best koffievrij door het leven willen, maar dan kom je terecht bij limonade, melk of alcohol en van thee word ik ook lodderig.
S morgens twee kopjes, daarna thee anders ook trillende handjes en onrustig gevoel. Al ben ik dol op koffie en zou liever nog meer drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven