Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt ons weer!

En uitzoeken van spullen moet toch door jou zelf, met wellicht hulp van anderen die dan spullen omhoog houden en wachten op een ja of nee van jou. Dat kan ik niet doen want dan ga ik fluitend en gierend van de astma naar huis uiteindelijk. En in de week dat jij verhuist ga ik op vakantie volgens mij. .. Aaan ij heb je dus weinig vrees ik.

Aan mij heb je sowieso niet veel want ik barst van het werk en zit nu alweer ontwijkend gedrag te vertonen. En de Ouderraad is inderdaad veel werk en zeker voor mij deze weken en ik slaag er maar niet in dat in balans te krijgen met werk en privé en ander vrijwilligersklus (met de Pup).

En ik moet eens een knoop doorhakken van mezelf. Ik wil een opleiding kiezen waar ik dit najaar mee wil starten. Dat is nodig voor mijn loopbaanperspectief. En ik ga ook maar eens op zoek naar een psychotherapeut om voor eens en voor altijd te leren dealen met mijn verleden met de Aso. Ik blijf hangen merk ik en dat kost teveel energie die ik beter aan andere dingen kan besteden maar ik heb nog steeds niemand gevonden die me daar duurzaam van af helpt. Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat die gebeurtenis met de Aso een trauma is voor mij waar ik niet meer om heen kan. Oorzaak is ook dat ik enorm veel moeite heb met onrecht. Dat is niet handig (want dat gebeurt nou eenmaal in een mensenleven: dat je onrecht wordt aangedaan) en ik wil zo graag leren hoe ik die gebeurtenis achter me kan laten en onrecht in het algemeen wat minder onoverkomelijk ga vinden.

Pfff. Nu maar weer eens werken. Dan ga ik de rest van de week wat relaxter doorkomen (hoop ik). MM is naar een wedstrijd van de Neefjes kijken en Whatsappt mij wat filmpjes met winnende Neefjes. Oh mán wat lopen die jongens mooi! Die worden ooit wereldberoemd, mark my words! Ben zo trots op hen!
Ik merk inderdaad dat het wel heel fijn is is al er iemand in de buurt is die mij heel streng aankijkt en zegt denk daar nog eens over na, negen van de tien keer gaat het dan alsnog weg . Maar verder moet ik zelf met name gewoon heel veel doen en is dat niet zo makkelijk uit te besteden.

De dozen komen ook pas rondom 1 juli, moet ik nog een afspraak voor maken met de verhuizer. Dus tot die tijd is het bedenken wat gaat weg. En er is al veel weg (vuilnis) Heb inmiddels ook al twee weggeefdozen met boeken en andere meuk. Niet alleen maar meuk trouwens, maar meer wat niet de moeite van op marktplaats zetten is.

Dus voor helpers heb ik ook nu nog niet zo veel te doen behalve morele steun en die krijg ik ruim

En wow zeg wat een stappen. Heftig hoor en een opleiding en richting psych. Even een bezorgde maar goed bedoelde vraag is dat wel verstandig tegelijkertijd?

Overigens wel dapper dat je de stappen wilt gaan nemen. Niet makkelijk en

Nou ja en verder was het natuurlijk drama vanavond met de uitschakeling van NL. Ik heb ondertussen maar een boek in wording van een stamkroeggenoot, dat was veel leuker kan ik jullie vertellen.
Bloes * hug * voor al wat je moet en wilt dragen & nog van plan bent om erbij te nemen... Pas je een beetje op jezelf? En niet om lullig te wezen, maar realiseer je je dat ook met goede hulp en inzicht de Aso-wond waarschijnlijk altijd lastige wond zal blijven? Streef niet naar pijn-vrij, wil ik maar zeggen (al zou ik het ook zoooo graag anders voor je willen...).

Enniewee, vandaag weer Zo'n Dag hier: ik had al onhandig afspraken door elkaar gemikt, had eigenlijk voor overlegdag naar kantoor gemoeten maar had daar vrolijk een klantafspraak dwars doorheen gepland, waar ik pas vrijdag laat achter kwam en toen kon ik het niet meer omzetten. Vervolgens heb ik die hele klant ook niet gezien, omdat de bliksem insloeg en de treinen niet meer voor- of achteruit konden... Uiteindelijk weer thuis terecht gekomen waar GG fluks de auto meenam dus dat was ook geen optie meer, en toen met verse koffie mezelf weer aangezwengeld. Veel uren bezig geweest en nog niks echt Substantieel Gedaan vandaag. O, well, je hebt van die dagen....

Suup: ik word echt vrolijk en blij van jouw verhuisberichten maar ik snap dat het anders werkt als je er middenin zit . Ik krijg zo'n onhoudbare opruimlust van je berichten - ik denk een conbinatie van jarenlang véél te vaak verhuisd en daardoor licht verslaafd aan een soort light living (in materiele zin) en dan samenwonen met zo'n hamster als GG. Dan krijg ik dus plaatsvervangende verhuislust als iemand anders eens dozen te pakken heeft . Ach ja - iedereen z'n afwijking...

Maar weer eens aan de slag, want straks moeten er alweer kotertjes gehaald worden her & der.
Ach mooi, Suup krijgt hulp van Lil voor inpakken en wegkiepen.

Tuurlijk weet ik dat ik nooit gevoelloos wordt voor de acties van Aso maar ik wil wel proberen om minder last te hebben van die braakbal. En eerlijk gezegd schiet het gif me nog door de aders als ik alleen al denk aan kutstreken die hij geflikt heeft, ook al is dat 9 jaar geleden of vorig jaar gebeurd: het doet me teveel. Zonde van mijn energie.

Maar nu ga ik eens eenzaam slapen in de B&B in zuidelijke stad want morgen moet ik weer fit zijn voor werkpresentaties. Pup is naar de dierenarts geweest voor check na de operatie en ze is goedgekeurd. Ze mocht haar turnpak uit dus, en heeft weer heerlijk met MM door het bos gelopen. Ze is weer helemaal gelukkig nu en rende als een bezetenne door het huis toen ik thuis kwam vanavond. Fijn, we worden zo blij van die lieverd..

Slaap lekker!
ahwatschattig die Pup (ik tik gewoontegetrouw steeds een andere naam bij Pup )

Goed geslapen in het Diepe Zuiden?

Ik heb Broertoneel geregeld en ik heb er zo veel zin in!! (Suup - als je als nog wilt - er zijn nog kaartjes, dan bestellen we er als nog 1tje bij )

Nu snelsnel werk afronden en meisjes ophalen bij oppas - GG is vanavond uit eten met eoa buitenlandse delegatie dus we hebben ladies night hier .
Meisjes waren allebei doodop, weet niet precies waarvan, maar om half 8 lagen ze allebei (ja - inclusief de pre-puber) totaal wiped out in bed. So much for ladies night . Ik heb in m'n up Vicky Christina Barcelona gekeken, wat een heerlijke film is dat. En nu met in boek en bakkie thee op de bank. Zaligheid .
En zo vermoeiend ben jij toch doorgaans niet Lil

Oh meiden ik mis de voormalige meneer bij vlagen regelmatig nog ontzettend maar had vandaag z'n spannend oogcontact in de tram dat ik er helemaal blij van werd en nog ben. Flirten is leuk en ik kan het nog
Ik ben toch altijd de Rust Zelve, Suup

Heerlijk, oogcontact & flirten!! Ik ben er ook zo dol op, en dat zelfs zonder enige meneer te missen en met heel blij wat er thuis altijd lief op me wacht . Flirten is gewoon een extra zonnestraal op de dag, dat heeft een mens soms nodig .

Hier blij met een nieuwe wasmachine (wel een kleine rib uit het lijf, gelukkig stond het braaf op de spaarrekening-voor-onvoorziene-gevallen). Vijf hele dagen niet gewassen en er ligt een berg waar je naar van wordt. Gelukkig zonnetje en wind nu, want we hebben geen droger en er moeten even meters gemaakt worden . Voordat het onweer los barst, moeten er tenminste 3 wassen weggewerkt zijn, hoppa!

En verder ligt er een berg werk waar geen enkele masjien iets aan kan doen, dus ga ik zelf maar weer verder. Ik heb er zin in

Hoe is het met de andere dames alhier?
Succes met de stapel werk en de berg was.

Fijn dat je snel een nieuwe kon regelen
Jaha, dat is wel fijn . De berg is al aan het slinken, gelukkig.

Net overblijfmama gedaan bij Dot's school, toen ik wegging barste ze in tranen uit :( . Helemaal niet Dot-style, volgens mij is ze gewoon echt moe. Mopke. Vanavond is er eigenlijk zomerfeest van de school van Dochter maar onduidelijk of het doorgaat (is buiten en met grote picknick en zo), maar volgens mij is sowieso een avondje rie-lekst met mijn jongste, lekker lang (voor)lezen, knuffelen, even naast haar op bed liggen wel een strak plan. Weekend zit ook nogal vol.

Goed, eerst uurtje werken en dan alweer het wijffie halen.
Ooooh, wat is er veel gebeurd en wat heb ik veel gemist.

Ik doe een rijtje:

Bloes! Wat een goed plan om hulp te zoeken in handelen met aso-trauma! Ik snap je doelen en wat zou het fijn zijn als dat zo werkt! Heb jer al iemand op het oog?

Suup: wat gaat het snel, snel, snel. Ik vind het helemaal cxool voor je maar snap dat je de exmeneer af en toe mist

Lil: Hoe krijg je het voor elkaar om en zoveel te werken en dan ok nog op school te participeren?

Ik ben de ouderraad op school ingedoken en merk dat het een hectische drukke tijd is voor OR, en leraren, en directie. Er gaat van alles mis, vanwege oud leed - waar ik dus niks van snap - en nieuw leed - bezuinigingen - en een kennenlijk toch niet zo competente/ geliefde (daar ben ik nog niet uit) directeur dat ik daar eigenlijk de hele afgelopen week mee bezig ben geweest. Daar komt dan nog werk bij, wat normaal heel soepel gaat maar deze week hik ik tegen mijn stukje aan: eerst kwam het maar niet en toen het uiteindelijk kwam, was t niet leuk. Nou ja, ik heb nog anderhalve dag...

Borrel, iemand?
Goeiemorgen!

Het is low key participatie hoor Marge, eens in de 3 of 4 weken een uurtje buiten lopen / spelen met de kleuters Dat valt wel in het (soms) thuiswerkschema te rommelen.

Nu gaan we wel extra scherp je stukkie lezen he, dat snap je

Suup, hoe is het leven tussen de verhuisdozen?

Zit rustig wakker te worden met een theetje terwijl de meisjes druk justdancen. Gisteren lekkere dag in A'dam met oa Bloes & de haren, zo leuk om die ook weer te zien! Oudste Bloesje is getransformeerd in een prachtig & aandoenlijk (voor de relatieve buitenstaander) Pubermonstermeisje. Dat gisteren haar ogen niet uit de kassen gerold zijn bij alle opmerkingen die Bloes maakte die kennelijk niet door de Puberbeugel konden, mag een wonder heten . Tijdens het eten hebben we GG ernaast gezet, die ging met zichtbaar plezier en onvermoeid enthousiasme de strijd aan, en daar ze kon ze verrassend goed tegen . Heerlijk meisje (al kan ik me levendig voorstellen dat Bloes het stoom regelmatig uit de oren komt)...
GG heeft dus even kunnen oefenen voor de komende jaren

Ik word langzamerhand gek van de chaos in mijn huis en probeer de voorkamer zo leefbaar mogelijk te houden, dat lukt met mate.

En vanaf vandaag kan de chaos zich over twee plekken gana uitbreiden want ik krijg straks de sleutel Darly en Kjong begeleiden mij en Darly komt me heel lief zo ophalen zodat ik daar vast troep (lees: emmer schoonmaakspullen tuinstoelen etc neer kan zetten.

Aansluitend start ook de schilder met zijn werk en moet ik dus ook vandaag gaan beslissen welke kleur ik in de woonkamer wil. Fijn dat Kjong en Darly er dus zijn.

De verkoop via marktplaats loopt gestaag, gisteren is de vitrinekast opgehaald dus dat draagt ook wel bij aan de ontmanteling van de woning.

Ok ik moet nog even snel de ap (koffie) en de pin(geld voor de schilder) voor Darly komt dus laters!
*zet snel nog even koffie neer voor de liefhebbers*
Zet m op Suup! Liefs voor Darly en Kjong ook

Hier een zieke Zoon, planning voor vandaag even op de schop, ligt nu met een dekentje en boek Anubis op de bank met af en toe een kreun van de oorpijn. Arm jong.
Agos arme zoon. voor hem
Hoe is het nu met zoon Lil?

Verder alles goed met iedereen?

Ik ben druk in hoofd en in activiteiten.

Zo lekker om een schilder aan het werk te hebben. Het wordt echt mooi. Hij is nu klaar met de plafonds, de keuken/badkamer en 1 muur in de slaapkamer, die ik goudbruin laten doen. De anderen muren worden heel licht zand.

Ok koffie ik heb zo om half 9 alweer een werkasfpraak bij mijn voormalige en nu weer nieuwe opdrachtgever.
Klinkt goed allemaal Suup

Ja, Zoon weer ok gelukkig, beetje druk allemaal met in 1 week tijd 3 kinderfeestjes, bergen werk, GG uitgeschakeld door rugpijn en nog wat losse afspraken her & der. Net terug van balletles Dot, laatste van dit jaar - ouders mochten kijken en dat was zo leuk! Lekker meisje met rode wangen van inspanning en goed naar de muziek luisteren, zoals het een dochter van mij (en GG) betaamt .

Gauw weer aan het werk. Later!
Mogguh!

Snotverdorie, nu ben ik alwéér verkouden! Vorige week was ik in het diepe zuiden weer leuk aan het werk en daar zat een meneer bij die steeds moest hoesten en niezen. Hij heeft me vast weer aangestoken, potdomme. En dan kan niet wat ik moet vooruit .

Hier is morgen nl al de jaarafsluiting en dan gaan de Bloesjes 3 weken met de Aso op pad. :( Bah, ik denk dat ik daar nooit aan wen. Ook al is Oudste Behangplakwaardis soms: mijn leven zonder die meiden voelt nog steeds verkeerd.

Suupje heel veel succes met schilderen, wat klinkt het allemaal goed zeg!! Trots op jou!!

En Marge, ik vond je stukkie heul leuk. Toch gelukt dus! En ik zag dat je belde maar ik was druk met werk en wilde daarom even niet opnemen (en uit die zeldzame momenten van concentratie).
Ha, Marge stond hier ook al op het antwoordapp . Vanavond ook al geen handig belmoment want sporten, mogelijk morgen.

Drukkerdedrukdruk, maar gelukkig niet verkouden hier: arme Bloes! En een héél vermoeide Dot die maar doorstoomt van kijkles ballet naar afscheid 2e groep (laat in bed, vanochtend gewoon weer enthousiast opstaan en doorgaan) en spelen en doen, ik merk wel dat ze tikke op haar tandvlees loopt. Opeens huilen over niks, dat soort dingen. Hopelijk straks even rustig met z'n 2tjes (hoewel hier ook bergen werk liggen, help).

Pfoe Bloes - vanaf komende week al 3 wkn zonder, pittig... Ik weekje later, daar kijk ik ook bepaald niet naar uit. 'Gelukkig' dit jaar de pijn aan het begin, dan heb ik de 3 weken wél samen nog om naar uit te kijken - jij ook denk ik?
Ik had marge vanmorgen op de voice mail. Denk darm ik virtueel door zoon ben besmet want oorontsteking en koorts . Balen kon er qua tijdsdruk niet echt hij. Net bij dokter geweest en zit nu bij apotheek te wachten voor ab kuurtje. Marge had dus niet echt puf in opnemen.....
Achgos, die arme Marge maar het hele Kasteel bellen en niemand neemt op * haartjes omhoog *

Arme Suup ook, hoop dat je kuurtje snel aanslaat.
Nou, dan weet ik het ook wel weer hoor als niemand opneemt!!!

Gelukkig heb ik gister wel met Suup gekletst

Kroost heeft hier studiedag. En dat is fijn, want e zijn wel klaar met school, voor hun gevoel, maar ze moeten nog 3 (drie!!) weken!

Dus gaan we strakjes naar het Muiderslot, met onze nieuwe verse museumjaarkaarten . Van de week al naar het stadsmuseumpje geweest, waar ze - en dat had ik echt niet verwacht - zich blij en geinteresseerd en gòed kijkend door de grote-mensen-expositie heenkeken. "Die vorige was leuker, mama, maar deze was, toen ik het een beetje echt zag, ook mooi".

Die OR is trouwens een nog groter wespennest dan ik dacht. Gelukkig gaan er twee wespen weg, wie weet dat het dan weer wat minder heftig wordt.

Ik was reuze trots op ze want het valt niet mee als je opeens ergens niet aan mag komen.

Suup, slaat de AB al aan?

Kindjes moeten missen tijdens vakantie lijkt me aan de ene kant heerlijk, maar geen drie weken en alleen als ze bij lieverds logeren ofzo. Dus 3 weken bij de ex is gewoon te veel.

Wie wil er koffie?
Ja, graag. Weinig geslapen, teveeltevol-gevoel. Trekt altijd wel weer weg, maar soms zou ik toch wel ietsie meer lucht en balans in het bestaan willen. Het lukt me alleen nooit, ik schiet altijd weer vrolijk door. Past kennelijk bij me en meestal ben ik heel blij en tevreden over het bestaan, maar soms... Nou ja, soms, dus.

Koffie is dan altijd goed
Er is er 1jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is Mims!!!!

Lieverd van harte! Dikke knuffel van nog steeds een ziekbed maar daarom niet minder gemeend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven