Internet in buitengebied!
maandag 18 juni 2012 om 20:40
Wij hebben een leuk huis op het oog in een buitengebied. Hier ligt echter geen coax kabel voor internet (ook niet in de directe omgeving). Ook ADSL wordt maar door 1 provider aangeboden (instapabonnement). Dit komt doordat de maximale te behalen snelheid op het adres maar 2 MB is. We zouden echter wel heel graag het huis willen kopen. Er zijn zoveel mensen die in een buitengebied wonen en wat te denken van al die boerderijen? Die werken toch vast niet allemaal met zo'n 'snelheid' van 2 MB?
Wat zou een oplossing kunnen zijn? Ik heb wel eens gehoord dat internetten via een schotel schrikbarend duur is. Maar wellicht zijn er nog andere mogelijkheden. Via www.internetten.nl heb ik het e.e.a. opgevraagd, maar ook daar krijg ik geen beschikbaarheid van een ISDN-telefoonlijn. Enkel de KPN staat daar als beschikbaar met een gewone telefoonlijn, maar in het contact met de KPN zelf, zeggen ze dat er daar geen beschikbaarheid is voor ADSL....zucht.....
Daarom hier maar eens om tips gevraagd. Want wie weet woont iemand van jullie in een buitengebied en heeft wellicht dé oplossing!
Wat zou een oplossing kunnen zijn? Ik heb wel eens gehoord dat internetten via een schotel schrikbarend duur is. Maar wellicht zijn er nog andere mogelijkheden. Via www.internetten.nl heb ik het e.e.a. opgevraagd, maar ook daar krijg ik geen beschikbaarheid van een ISDN-telefoonlijn. Enkel de KPN staat daar als beschikbaar met een gewone telefoonlijn, maar in het contact met de KPN zelf, zeggen ze dat er daar geen beschikbaarheid is voor ADSL....zucht.....
Daarom hier maar eens om tips gevraagd. Want wie weet woont iemand van jullie in een buitengebied en heeft wellicht dé oplossing!
maandag 18 juni 2012 om 21:19
Mijn ouders wonen in een buitengebied en die hebben met de buurtbewoners samen een soort van actie gevoerd dat er nu ADSL is gekomen. Ik geloof dat de gemeente er uiteindelijk de hand in heeft gehad. Heeft wel jaren geduurd trouwens en dan moet je ook wel iets aan buren hebben. Voor 2 boerderijen en een schuur doen ze niets natuurlijk, dan wordt het gewoon een dure schotel.
Ik denk dat je het beste aan je toekomstige buren kan vragen hoe zij het doen.
Ik denk dat je het beste aan je toekomstige buren kan vragen hoe zij het doen.
maandag 18 juni 2012 om 21:24
Ga er overigens maar van uit dat veel mensen in de buitengebieden helemaal geen oplossing hebben behalve dure schotel en het gewoon zonder of met heel traag internet stellen. Wat er niet is, is er niet tenslotte. Dat is nou eenmaal een beetje de keus die je maakt als je op het platteland gaat wonen. Er rijdt ook geen tram bijvoorbeeld of 2 x per uur een bus.
Zie ook: http://boerderij.nl/Home/ ... snel-internet-AGD565006W/
Zie ook: http://boerderij.nl/Home/ ... snel-internet-AGD565006W/