blunder

19-06-2012 19:11 39 berichten
Sorry, de tip gehad dit beter niet te plaatsen vanwege mijn werk en daar ben ik het mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Helaas. Ik heb wel eens licht geergerd een vrouw verteld dat de vader van haar kind toch echt toestemming moest geven. Was die man net 3 weken dood. Had ik ook kunnen weten maar er zijn soms momenten waarop dit soort dingen gebeuren.

Heel vervelend, maar probeer het los te laten. Je bedoelde het goed en hopelijk ziet je client dat ook in.
Ik vraag nooit meer of iemand soms zwanger is. Ze waren té vaak gewoon hartstikke aangekomen.
Mijn neef is al 25 jaar getrouwd met dezelfde vrouw. En ik blíjf die vrouw op een of andere vage manier maar aanspreken met de naam van zijn ex. Geen idee waarom, maar het wordt steeds genanter, schaam me rot.
oeh alledrie best lullig, maar kan de beste overkomen toch.....

ben zo'n flapuit dat ik de blunders niet eens meer weet, maar ik weet wel zeker dat het allemaal uit een goed hart komt
Regelmatig voor mijn werk mannen aan de lijn gehad die ik met mevrouw aansprak Tja, sommige mannen hebben gewoon een hoge stem.

De grootste blunder vond ik toen een collega een cliente aan de lijn had die een zetpil had ingeslikt. Andere collega hoort het gesprek en roept:"is ze blind ofzo?" Ja, ze was dus blind en kon het etiket niet lezen.
quote:Twinkle1001 schreef op 19 juni 2012 @ 19:31:

Ik vraag nooit meer of iemand zwanger is. Ze waren té vaak gewoon hartstikke aangekomen.Als je het moet vragen bevind je je sowieso al op glad ijs, is mijn stelregel
quote:Twinkle1001 schreef op 19 juni 2012 @ 19:34:

Mijn neef is al 25 jaar getrouwd met dezelfde vrouw. En ik blíjf die vrouw op een of andere vage manier maar aanspreken met de naam van zijn ex. Geen idee waarom, maar het wordt steeds genanter, schaam me rot.Ohja, doet mijn moeder ook altijd met de nieuwe vrouw van een oom. Heel genant, zeker nu ze al een jaar of 10 getrouwd zijn.
Ik zei eens tegen een jongentje aan mijn balie: 'zo ben jij vandaag lekker met opa op stap'. Kind: 'Nee, met papa!'

Nou had die man de leeftijd van mijn vader, (kon ik zien op mijn beeldscherm) was het jongentje ongeveer net zo oud als mijn dochter, dus zo gek was mijn opmerking niet. Viel alleen niet echt goed bij die man.
quote:penelopeia schreef op 19 juni 2012 @ 19:35:

[...]

Als je het moet vragen bevind je je sowieso al op glad ijs, is mijn stelregel Inderdaad! Noooooit vragen, zit je zeker goed.
Werkblunders, zo herkenbaar en waarbij een client betrokken is, moet je niet op een forum bespreken
quote:penelopeia schreef op 19 juni 2012 @ 19:35:

[...]

Als je het moet vragen bevind je je sowieso al op glad ijs, is mijn stelregel Dat is een hele verstandige stelregel. Zo denk ik er nu ook over.
quote:frizzy schreef op 19 juni 2012 @ 19:37:

Werkblunders, zo herkenbaar en waarbij een client betrokken is, moet je niet op een forum besprekenOf wel, die van mij is al tien jaar oud, de strekking van het verhaal is waar. De feiten zijn misschien net even anders. Is echt niet herkenbaar.
quote:sandt schreef op 19 juni 2012 @ 19:36:

Ik zei eens tegen een jongentje aan mijn balie: 'zo ben jij vandaag lekker met opa op stap'. Kind: 'Nee, met papa!'

Nou had die man de leeftijd van mijn vader, (kon ik zien op mijn beeldscherm) was het jongentje ongeveer net zo oud als mijn dochter, dus zo gek was mijn opmerking niet. Viel alleen niet echt goed bij die man.Toen ik klein was dacht men ook vaak dat mijn vader mijn opa was, en mijn achttien jaar oudere broer mijn vader. Achja, ik vond het wel grappig altijd Was altijd wel trots op mijn niet-zo-standaard gezin.
Sandt wij zouden best wel eens hetzelfde werk kunnen doen!
Mee eens om dit beter niet te plaatsen. Ik zal het even weghalen.Leuk om al die blunders te lezen. Wat kan het soms pijnlijk zijn he?! :Imao: Ik heb er wel van geleerd!
En dit soort dingen mag je vind ik gewoon bespreken zolang die persoon niet herkenbaar is.
quote:Yvonne77 schreef op 19 juni 2012 @ 19:36:

[...]

Ohja, doet mijn moeder ook altijd met de nieuwe vrouw van een oom. Heel genant, zeker nu ze al een jaar of 10 getrouwd zijn.

Haha, ja dat is zo vreselijk genant.

Ik moet me ook steeds uitgebreid verontschuldigen, en vervolgens doe ik het wéér. Die vrouw zegt dan steeds dat ze het niet erg vindt en vergissen is menselijk en zo, maar dan hoor ik via via toch dat ze vreselijk over haar zeik was.
quote:penelopeia schreef op 19 juni 2012 @ 19:39:

[...]

Toen ik klein was dacht men ook vaak dat mijn vader mijn opa was, en mijn achttien jaar oudere broer mijn vader. Achja, ik vond het wel grappig altijd Was altijd wel trots op mijn niet-zo-standaard gezin.Bij mij ook maar dan anders om. Mijn moeder zou me ophalen uit school maar was te vroeg. Een klasgenoot kwam door de gang terug naar het lokaal en zei: 'Zo hé, wat lijk jij op je moeder, ze zit beneden met je zus.' Ik denk: 'Gezellig, is mijn zus ook meegekomen!' Kom ik beneden zitten daar mijn moeder en mijn oma!
quote:Ruza schreef op 19 juni 2012 @ 19:40:

Sandt wij zouden best wel eens hetzelfde werk kunnen doen!Denk het niet, tien jaar geleden zat ik bij een grote bank, sinds de reorganisatie al werkloos. Eerst als keuze, toen een opleiding gedaan en nu kom ik met die opleiding niet aan de bak.
De tante van mijn vriend zei een aantal maanden terug tegen mij: 'Ohh maar jij bent nog geen achttien toch?'. Nou hebben mijn vriend en ik al vier jaar een relatie, en het zou toch wat zijn als ik aan het begin van die relatie dertien was geweest haha Ze schaamde zich wel een beetje daarna. Maarja, iedereen maakt die blunders weleens.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik een kennis van mijn vader aan de telefoon had, maar dat ik dacht dat het mijn broer was die een gek stemmetje opzette en een grap met me uithaalde. Dus ik de hele tijd: 'Ja grappig hoor, *naam broer*, ik heb wel door dat jij het bent!' Oepss
Nee, toch niet
quote:alouette schreef op 19 juni 2012 @ 19:11:

Sorry, de tip gehad dit beter niet te plaatsen vanwege mijn werk en daar ben ik het mee eens! Ik heb 'm gelukkig nog gelezen, moest wel vreselijk lachen!
quote:sandt schreef op 19 juni 2012 @ 19:36:

Nou had die man de leeftijd van mijn vader, (kon ik zien op mijn beeldscherm) was het jongentje ongeveer net zo oud als mijn dochter, dus zo gek was mijn opmerking niet. Viel alleen niet echt goed bij die man.Daarom stel ik dat soort vragen dus ook nooit. Ook niet of iemand zwanger is. Zo genant als het niet zo is.
quote:Twinkle1001 schreef op 19 juni 2012 @ 19:45:

[...]

Ik heb 'm gelukkig nog gelezen, moest wel vreselijk lachen! Haha mijn vriend ook maar eigenlijk is het meer om te huilen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven