Tablet

20-06-2012 12:01 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil onwijs graag een tablet kopen! Maar dan de vragen waar ik meteen aan denk:

- hoe kun je internetten op zo'n ding! Geen idee hoe dat wifi werkt! Moet je daar iets voor installeren

- wat wil ik er mee doen? Internetten, mailen, spelletjes (wordfeud) en anders apps teovoegen

- Hoeveel gig heb ik nodig en welke koop ik?

- Kan ik op alle tablets apps installeren?

HELP!
Als je al in het bezit bent van een wifi modem hoef je daar niks voor te installeren, je moet alleen de naam en het wachtwoord van je modem opzoeken.

Internetten, mailen en spelletjes als wordfeud kunnen volgens mij prima op alle tablets omdat het of iOs (apple) is of Android.

Ik gebruik op dit moment 16 gig en dat gaat prima, maar als je er films op wil zetten heb je wellicht meer nodig.

Ja. Op apple appleapps en op android androidapps xD
Wat ik wel een nadeel vind, is dat soms automatisch doorlinken naar de mobiele site. Dan kan je vaak wel onderaan de pagina kiezen om naar de volledige site te gaan, maar die werkt dan niet naar behoren.

Verder ben ik er nog erg blij mee, veel handzamer dan een laptop.
Sjors, stel ik ben ergens anders en wil op internet, hoe werkt dit dan? Nog tips voor welke ik moet kopen : )

Jorina, welke tablet heb je?
Ik heb een samsung 10.1 alleen met wifi

Prima ding

Toch pak ik soms liever de laptop omdat uitgebreide sites daar beter op zijn. En laptop gaat sneller met internet. Dus het is geen vervanging van de laptop! Verder kun je alle spelletjes doen die je ook op de telefoon kan doen (android, als je dat hebt)

Mijn batterij gaat niet zo lang mee, 2x per week opladen maar doe de tab nooit uit

Het is een leuk hebbeding
Ik ben fan van de nieuwste Yarvik! Goedkoper en werkt super!
Ik heb mezelf getrakteerd op een iPad, superding echt waar. Ik heb zelf ook een Mac,dus dan praat een iPad makkelijker dan een Android.

Straks voor de eerste keer Skype uitproberen, zal mij benieuwen.
En films kun je ook streamen vanaf de computer of Mac, dat hoeft dan niet op je tablet te staan.
Ik zou echt geen goedkoop ding kopen.

Vrienden van ons kregen zo'n ding gratis bij hun bankstel. Paginas laden traag, spelletjes met touchscreen werken niet.. En nog veel meer van die dingen.

Tip: koop een samsung of gewoon een ipad
mijn wederhelft heeft tegenwoordig een iPad.. Mooi scherm, helder beeld en het ding werkt maar ik erger me nu al kapot aan de geslotenheid van dat ding en dat je itunes moet hebben om bestandjes over te zetten (of dropbox ofzo). Het ontbreken van usb, flash, mappenstructuur geeft te denken. iPad is bovendien overpriced en heeft tegenwoordig net zoveel last van virussen als windows.

Als je al appleproducten hebt kun je heel makkelijk zaken uitwisselen. Dit voordeel is direct een nadeel als je géén mcbook of ander appleproduct hebt.

Heb je appleproducten en geld genoeg, ga voor de iPad, zo niet dan een galaxy ofzo pakken..
@TO; Een Samsung Galaxy 10.1.

Je hebt trouwens ook een versie met 3G, maar vond ik persoonlijk niet zo nodig. Er zijn zat plekken met gratis Wifi, waar je dus ook kunt inloggen.
Deze lijken ook wel wat: http://www.tabbled.com/nl/

Bedoeld voor het onderwijs. Voor 99 of 149 euro heb je een tablet.

Probleem is dat je er geen tv op mag kijken van Ziggo. Die heeft aan Apple het monopolie gegeven. Ik vind het ook een probleem dat je hem maar drie uur non-stop kan gebruiken voor je de accu weer moet opladen. Maar snel zijn ze wel.
it's a big club and you ain't in it
Voor wifi moet je je toegangscode van je router ingeven, zoals je doet met iedere computer die jouw modem wil gebruiken. Ik neem tenminste aan dat je hem hebt beveiligd.
Als je geen router hebt moet je er een kopen. Kost maar een paar tientjes tegenwoordig. Dan heb je draadloos internettoegang in je hele huis voor al je apparaten.
quote:Secretary schreef op 20 juni 2012 @ 12:32:

Sjors, stel ik ben ergens anders en wil op internet, hoe werkt dit dan? Nog tips voor welke ik moet kopen : )

Jorina, welke tablet heb je?

Code voor een wifi hotspot invoeren. Soms is dit gratis.

Anders vragen of de mensen waar je bij op bezoek bent zo lief willen zijn hun ww te verstrekken.

Ik heb zelf een ipad waar ik heel tevreden mee ben maar ik heb nog nooit een android tablet in handen gehad, dus daarvkan ik je niet mee helpen.
iPad .. Ik vind het een fijn ding.. Virussen merk ik niets van. Mappen structuur mis je niet,, het is een tablet, geen laptop..
Samsung is overigens ook fijn, maar scherm boven de iPad is echt fijner.. En ik vind zelf de iPad sneller en meer intuïtief ..
Is dit ook een goede:

TAB224 tablet van Yarvik

kan ik hierop bijvoorbeeld ook wordfeud spelen en andere apps toevoegen : )
Op een ipad kan je bijna geen virus krijgen hoor. Er zijn bijna geen virussen voor gemaakt en ik heb er nog nooit last van gehad. Mijn vader heeft de ipad 2, op aanraden van mijn man omdat zijn laptop altijd vol zat met virussen. Nu met de ipad heeft ie nergens meer last van en hij is zo iemand die bij alles op yes klikt.

En internet sneller op de laptop? Als je hem aan de kabel hangt misschien, maar wifi is wifi en werkt hier thuis op beide apparaten even snel.

Wij zijn inmiddels op de nieuwe ipad bezig. Heb 1 en 2 ook gehad, heerlijk! Ik wil niks anders. En bij tests komt ipad er ook als beste uit, dus ik zou die nemen.
Het enige waar de ipad beter is dan de top-end android tablets is de schermresolutie, de hoeveelheid goede apps in de appstore tenopzichte van de androidmarket, en het initiële gebruiksgemak. Dit simpele gebruiksgemak gaat je al snel tegenstaan als je iets meer dan simpel internet en mailen wilt vind ik.

Hardwarematig vegen de topend androidtablets simpelweg de vloer aan met de ipad.

Waar de ipad 3 minder is is in de prijs, accuduur, gebrek aan in en uitgangen (usb, hdmi) gebrek aan flash, processorsnelheid (dual core ipv quad core) (je kunt in feite maar 1 ding tegelijk doen hierdoor). itunesverplichting enz..

Jij hebt met jouw wensen overigens niet eens een top-end tablet nodig, zowel geen ipad alsook geen dure android... maar koop niet zo'n kruidvat ding want die zijn echt heel langzaam.
Ik heb de new ipad soms ook ipad 3 genoemt met wifi alleen

En een ipad 2 met wifi en 3g

Ik zou voor een ipad kiezen t zijn super dingen

Ze worden hier dagelijks veel gebruikt door zowel mijn als de kleintjes in huis
quote:m-rl--s schreef op 20 juni 2012 @ 13:03:

Ik zou echt geen goedkoop ding kopen.

Vrienden van ons kregen zo'n ding gratis bij hun bankstel. Paginas laden traag, spelletjes met touchscreen werken niet.. En nog veel meer van die dingen.

Tip: koop een samsung of gewoon een ipadVandaag voor mijn vriend de tablet gekocht van het Kruidvat. Heb zelf een Samsung en die vind ik geweldig. Moet zeggen dat deze van het Kruidvat ook niet tegenvalt. Er zit Android 4.0 op, Google Play, hij is lekker snel en het scherm reageert ook snel. Zeker geen slecht alternatief als je niet zoveel geld hebt of wil betalen voor een Samsung of een iPad.
Hier een IPad 1, gekregen bij een nieuwe cv-ketel .

Ik vind het een erg fijn, handig en gebruiksvriendelijk ding. Hier wordt hij vooral gebruikt om snel dingen op te zoeken, te mailen, forummen, facebooken, YouTube en series terug te kijken op uitzending gemist. Ook dia presentaties zijn fijn door te nemen op dit ding. Nog geen virussen gehad. Wel wordt hij vooral als entertainment apparaat gebruikt, niet voor school of werk.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven