combi magnetron?!

21-06-2012 21:58 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallootjes!

Ik weet niet of ik dit onderwerp nou goed heb geplaatst, maar het hangt in ieder geval onlosmakelijk samen met ETEN haha.

Sinds een half jaar woon ik op mezelf, en heb ik een hele inboedel aan moeten schaffen, waaronder een combimagnetron. Destijds leek me dit de beste keus. Mijn probleem is nu dat ik de ovenstand niet begrijp. Ik heb de hele gebruiksaanwijzing doorgelezen en het enige dat ik heb gevonden over 'oven' is de 'snel voorverwarmen' functie. Dit houdt in de praktijk in: ik druk op de knop om aan te geven welke temperatuur ik wens, vervolgens gaat hij opwarmen, en als hij is opgewarmd gaat hij piepen en telt vanzelf af vanaf 10 minuten en gaat daarna uit. Is het nou daadwerkelijk zo dat ik maar 10minuten iets in de oven kan stoppen?! Dus de 'oven' alleen voor broodjes kan gebruiken?! Het is een Samsung; heeft iemand zelf zo'n ding thuis toevallig, die mij kan inlichten over hoe ik die ovenstand moet gebruiken??
Taart over een uurtje?
Hier staan toch alleen maar positieve reacties.

(Je kan er ook mooi inzoomen op de magnetron.)
quote:potverdikkie schreef op 21 juni 2012 @ 22:35:

Hahah winkelfanaat: uit frustratie heb ik dat ook maar gelaten voor wat het was :P

Soley: ik ga het nu proberen! Maar dat voorverwarmen heeft de oven dan al op temperatuur gebracht toch?Jawel, maar het ding weet niet dat ie al die tijd op die temp moet blijven verwarmen als je hem dat niet vertelt ;)
OOHH! Dus dat snel voorverwarmen is dan niet eens nodig per se. Of nja, voor broodjes zeg maar, zoals ik 'm al gebruik hahah :P

Ik heb al een paar weken een monchou taartmix liggen, die kan ik eindelijk maken!

Dankjulliewel voor de hulp en het ploeteren, mijn combi magnetron en ik zijn nu heel erg gelukkig samen dankzij jullie bemiddeling :D
quote:potverdikkie schreef op 21 juni 2012 @ 22:40:

OOHH! Dus dat snel voorverwarmen is dan niet eens nodig per se. Of nja, voor broodjes zeg maar, zoals ik 'm al gebruik hahah :P

Ik heb al een paar weken een monchou taartmix liggen, die kan ik eindelijk maken!

Dankjulliewel voor de hulp en het ploeteren, mijn combi magnetron en ik zijn nu heel erg gelukkig samen dankzij jullie bemiddeling :DMonchou hoeft toch helemaal niet in de oven? (tenminste niet die ik maak)
Het staat inderdaad niet op de verpakking, maar een vriendin van mij doet dat wel altijd en raadde me dat aan. Ik ben echt een noob wat bakken betreft, dus heb ook geen flauw idee of het nou wel of niet moet.
quote:potverdikkie schreef op 21 juni 2012 @ 22:40:

Als ik de heteluchtstand gebruikt voor een recept staat er bijna altijd voorverwarmen hoor.

Dankjulliewel voor de hulp en het ploeteren, mijn combi magnetron en ik zijn nu heel erg gelukkig samen dankzij jullie bemiddeling :DMocht je een taart gaan bakken en de oven moet voorverwarmd worden: Stel de oven in op de temperatuur die je nodig hebt, en draai de knop voor de tijd iets verder dan noodzakelijk. Als je je baksel de oven inschuift kun je de tijd terugdraaien naar de juiste lengte.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:potverdikkie schreef op 21 juni 2012 @ 22:45:

Het staat inderdaad niet op de verpakking, maar een vriendin van mij doet dat wel altijd en raadde me dat aan. Ik ben echt een noob wat bakken betreft, dus heb ook geen flauw idee of het nou wel of niet moet.Ok, ik hoor het graag hoe tie gesmaakt heeft!
O kan iemand mij helpen met een vergelijkbaar probleem? Ik heb een framtid oven van ikea en ik kan er geen tijd op instellen. Hij blijft gewoon aan tot ik hem zelf weer uitzet. Er zitten wel + en - toetsen op maar als ik daarop druk gebeurt er niks.

Helaas staat er helemaal niets over de timer in de gebruiksaanwijzing.

Deze is het (kan mobiel geen plaatjes plakken):

http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/50123008/
quote:pyridine schreef op 21 juni 2012 @ 22:51:

O kan iemand mij helpen met een vergelijkbaar probleem? Ik heb een framtid oven van ikea en ik kan er geen tijd op instellen. Hij blijft gewoon aan tot ik hem zelf weer uitzet. Er zitten wel + en - toetsen op maar als ik daarop druk gebeurt er niks.

http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/50123008/De klok instellen en wijzigen:

1. Druk op de toets “ok”. Op het display knippert de uursaanduiding.

2. Druk op de toets “-” of “+” om het uur in te stellen.

3. Druk op “ok” en “-” of “+” om de minuten in te stellen.

4. Druk op de toets “ok” om te bevestigen.

De tijd wijzigen:

Houd de toets “ok” 2 sec. ingedrukt totdat de tijd op het display knippert. Herhaal de bovenstaande handelingen.

Verkeerd gelezen, even verder zoeken
Pagina 2
Bedankt voor het meekijken tickel! Ik zal alleen wel heel blond zijn want ik zie het nog steeds niet...

Klok instellen lukte trouwens idd wel.
quote:pyridine schreef op 21 juni 2012 @ 22:51:

http://www.ikea.com/gb/en/catalog/produ ... 3008/Eerst moet je de functie en temperatuur instellen. Dan moet je de 'set' toets indrukken, en dan kun je met de + en - toetsen de tijd instellen, daarna druk je op ok. volgens de handleiding.
quote:pyridine schreef op 21 juni 2012 @ 23:03:

Bedankt voor het meekijken tickel! Ik zal alleen wel heel blond zijn want ik zie het nog steeds niet...

Klok instellen lukte trouwens idd wel.Het gaat toch om bereidingsduur?
quote:pyridine schreef op 21 juni 2012 @ 23:03:

Klok instellen lukte trouwens idd wel.onder het kopje "bereidingsduur instellen" staat het helemaal uitgelegd.
Oooo ik ben inderdaad blond. Op de achterkant van het ding staat ook nog tekst ghehehe.

(de link van jou zag er op de ipad heel gek uit maar ik zag wel dat het hetzelfde ding was als ik hier in de kast heb liggen. Die er toch nog maar eens bij gepakt)

Thanx!
quote:pyridine schreef op 21 juni 2012 @ 23:06:

Oooo ik ben inderdaad blond. Op de achterkant van het ding staat ook nog tekst ghehehe.

(de link van jou zag er op de ipad heel gek uit maar ik zag wel dat het hetzelfde ding was als ik hier in de kast heb liggen. Die er toch nog maar eens bij gepakt)

Thanx! Dit is inderdaad wel heel erg blond
quote:pyridine schreef op 21 juni 2012 @ 23:06:

Thanx!

Succes!
Mja hij is door ikea een beetje vreemd opgevouwen. Mijn vriend zag het ook niet. Al vrees ik dat dat geen voldoende excuus is :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven