weinig initiatief

24-06-2012 11:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit met een dilemma. wist niet zo goed op welke pijler die moest, dus weet niet of dit de goede is, maar goed.

ik heb denk ik een jaar of iets langer geleden hier in de buurt via internet wat contacten/vriendinnen gezocht. Dat is gelukt, ik ken een paar mensen met wie het klikt.

echter ik heb gemerkt bij eentje dat het initiatief tot nu toe nooit van haar is gekomen. heb nog niet zo gek vaak met haar afgesproken, mede daardoor.

dit zit mij best wel dwars, als het alleen maar van mij moet komen dan pas ik daarvoor, daar heb ik echt geen zin in.

bij de uitnodiging voor mijn verjaardagsfeestje had ze trouwens gezegd dat ze niet kon. dat kan gebeuren, geen probleem.

echter haar reactie vond ik vrij kortaf.

(een andere vriendin die kon ook niet, maar die zei meteen dat ze graag een andere dag af wilde spreken. das een hele andere reactie...)

Ik zou het natuurlijk kunnen zeggen tegen haar (via de mail, afspreken weer op mijn initiatief heb ik ook geen zin in...) maar ik weet niet of dat zin heeft en of ik daar zin in heb.

ik kan ook gewoon een tijdje afwachten, maar ik weet ook niet of dat handig is....

kan het trouwens zo zijn dat ze geen initiatief neemt omdat het blijkbaar toch niet zo klikt? ze heeft wel eens gezegd dat ze vond dat het wel klikte, dus ik weet het niet.

hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Twijfel je overal zo over?

Ik denk bij zulke dingen helemaal niet na,het gaat spontaan,of het gaat niet.

En ik bedenk al helemaal niet of ik of zij meer het initiatief neem.

Gewoon over een tijdje vragen:doen we nog wat voor mijn verjaardag,gewoon casual,want om nu een mail te sturen voor zo iets?

Denk dat dat haar zeker tegenstaat....zou het mij in elk geval wel doen.
zou het gewoon eens op zijn beloop laten, echte vriendschap komt namelijk van twee kanten.

dit is een kennis en geen vriendin van je denk ik zo.
Ik denk dat er dan niet echt sprake is van vriendschap, maar dat ze je gewoon aardig vind. Laat het gewoon bij haar, hoor je niks meer? Tsja dan dacht zij er anders over. Belt ze je weer dan is 't ook goed toch. Breidt je kring van kennissen nog wat uit, echte vriendinnen heb je er maar een paar van!
Lijkt mij dat de liefde over is, laat het gaan.
...
lady zo doet zij het zelf ook. of niet, want ze neemt

helemaal geen initiatief...beter mailen dan niks mijns inziens, maar goed.

weet niet of het je bedoeling was, maar ik vind je reactie eerlijk gezegd niet erg aanmoedigend. ja ik ben een twijfelkont, heb regelmatig gevechten tussen gevoel en verstand. that's me...

tho: ben bang dat dat klopt...... nou ja nu is dat ook geen drama...

bedankt voor jullie reacties, weet niet waarom maar doet me erg goed. eigenlijk weet ik ook wel wat jullie zeggen, het is vooral bevestiging...
quote:beelicious schreef op 24 juni 2012 @ 11:11:

Ik denk dat er dan niet echt sprake is van vriendschap, maar dat ze je gewoon aardig vind. Laat het gewoon bij haar, hoor je niks meer? Tsja dan dacht zij er anders over. Belt ze je weer dan is 't ook goed toch. !

bellen doen we eigenlijk nooit, altijd via Facebook.

denk dat je gelijk hebt, maar van de andere kant vind ik het ook vaag. toen ik in het begin ergens over twijfelde zei ze juist dat ze vond dat het erg klikte... vandaar dat ik niet snap waarom ze zo doet.
Sommige mensen zijn ook gewoon zo. Die vinden alles leuk en gezellig, maar nooit op hun initiatief.

Het heeft denk ik ook met verwachtingen te maken en hoe je het zelf zou doen en wil, dat verlang je dan ook van de ander. Maar we zijn niet allemaal hetzelfde.

Ik zou er dus niet gelijk op afknappen hoor. Misschien accepteren dat ze zo is.
Sluit me aan bij wellebellie. Ik heb vriendschappen waarin ik meer initiatief neem, waarin anderen meer initiatief nemen en waar het ongeveer gelijk opgaat. Zit er niet zo mee, maar ik ben ook niet heel erg verdrietig als ik sommige mensen bijv maar 2 keer per jaar zie. Als het dan maar gezellig is denk ik altijd.

Misschien hebben ze het ook gewoon te druk en vliegt hun tijd sneller dan de jouwe? Heb dat bij 1 vriendin ook gemerkt, die wil het liefst dat ik overal dezelfde dag op reageer en soms schrijf ik dan: mail je binnenkort snel weer! en dan kunnen er toch ook weer drie weken overheen gaan voor ik daar aan denk.
Ik ben het eens met NYC, ik heb verschillende vriendschappen en allemaal zijn ze anders.. Mijn allerbeste vriendin zal nooit uit zichzelf bellen, maar nodigt me wel steevast ineens uit voor een etentje bv. Maar als er iets is, staat ze wel 24/7 voor me klaar!

Andere vriendin neemt dan weer vaker initiatief.. Ieder mens is anders en bedenk gewoon of dat voor jou voldoende is..

Je kunt mensen nu eenmaal niet veranderen..
Waarom vraag je het niet gewoon? dan heb je duidelijkheid.

Ik ga never nooit na verjaardagen van vrienden op de dag zelf of als er een feest is. Al blijven ze mij wel altijd vragen, en dat vind ik dan weer heel lief. Meestal ga ik een leuke 1 op 1 activiteit doen vlak voor of na de verjaardag om het weer een beetje goed te maken. Mijn vrienden weten hoe ik in elkaar steek, en lijken er geen moeite mee te hebben.
hihi mevrouwR: opvallende reactie ivm je Avater

met die verjaardag is ook geen drama, kan idd. gebeuren,

was ook niet op die van haar. (als ze dan alleen niet komt omdat ik niet op die van haar was is het een ander verhaal, al is dat dan haar beslissing)

nogmaals iemand anders die ik ken zei meteen dat ze het goedmaakt, dat heeft persoon in kwestie ook niet gedaan. nu is dat haar keuze, maar het zet mij nogmaals wel aan het twijfelen over onze al dan niet vriendschap zeg maar...

Als het echt zo blijft we alleen contact hebben (ook via FB enz.) op mijn intiatief vind ik dat toch niet prettig.

de ene zal daar makkelijker mee omgaan dan de andere, vind ik prima. echter ik voel me daar echt niet prettig bij...
Catootje, zou het misschien ook kunnen zijn dat het contact/vriendschap voor jou gewoon meer betekent dan voor haar? Je schijft in je OP dat je via internet contact hebt gezocht met wat mensen en misschien is het zo dat zij 't best gezellig vindt af en toe iets te doen samen, maar dat ze het ook niet mist als het niet zo is? > Dus niet persoonlijk bedoeld naar jou toe, maar gewoon druk(ker) met werk/relatie/andere vrienden/hobby's etc.
nyc je slaat de spijker op zn kop. ik denk dat je helemaal gelijk hebt. zal idd. zeker niet persoonlijk bedoeld zijn (dat weet ik eigenlijk vrijwel zeker...)

echter dan hoef ik me dus ook niet schuldig te voelen als ik voorlopig ff helemaal geen initiatief neem lijkt me....

en hoef me dus ook niet verplicht te voelen om dat wel te doen neem ik aan...... (ik wilde vraagtekens erbij zetten, maar dit zijn vragen waar ik zelf het antwoord ook wel op weet...)

nou dan ga ik me niet druk maken....
@catootje, nou vraag ik me toch af wat jij opvallend vind aan mijn reactie? Het feit dat mijn vriendin nooit uit zichzelf belt betekent niet dat dat zij geen moeite in onze vriendschap steekt, zij doet dat echter op een andere manier.. denk daarbij bv aan bloemen laten bezorgen als ik in de put zit of juist iets nieuws begin, onverwachts kaartje etc sturen..

Vriendschap word door iedereen anders geuit, als je dat kunt accepteren is het alleen maar leuker.

Echter net zoals ik in mijn avatar aangeef, ik doe ook geen moeite voor mensen die het ook niet voor mij doen..

Maar tussen moeite en moeite zit wel veel verschil...
Nee Catootje, je hoeft je er zeker niet schuldig over te voelen. Misschien dat ze het niet eens door heeft als jij ook eens wat langer wacht met iets van je te laten horen. Het kan betekenen dat

a) zij zelf over een tijdje met een voorstel komt om af te spreken, maar of dat dagen/weken/maanden zijn valt niet te voorspellen

b) het bloedt volledig dood omdat jullie allebei niet zoveel behoefte (meer) aan elkaar hebben

c) jij bent zelf weer degene die met een voorstel komt om af te spreken en je merkt dan wel of het nog leuk is of niet.

Ik heb ook een vriendin (of is het inmiddels kennis) die ik altijd maar 1 keer per jaar zie en altijd op mijn initiatief. Maar altijd als ik haar weer zie ben ik toch blij dat ik het initiatief weer genomen heb, omdat het nog wel gezellig is.
quote:mevrouwr schreef op 24 juni 2012 @ 13:16:

@catootje, nou vraag ik me toch af wat jij opvallend vind aan mijn reactie? Het feit dat mijn vriendin nooit uit zichzelf belt betekent niet dat dat zij geen moeite in onze vriendschap steekt, zij doet dat echter op een andere manier.. denk daarbij bv aan bloemen laten bezorgen als ik in de put zit of juist iets nieuws begin, onverwachts kaartje etc sturen..

Vriendschap word door iedereen anders geuit, als je dat kunt accepteren is het alleen maar leuker.

Echter net zoals ik in mijn avatar aangeef, ik doe ook geen moeite voor mensen die het ook niet voor mij doen..

Maar tussen moeite en moeite zit wel veel verschil...

was meer voor de grap bedoelt. vind het wel stof tot nadenken wat jij zegt. zo lang ken ik haar nog niet, maar ik heb het gevoel dat ze idd. niet heel erg veel moeite zal doen voor mij, en wat jij al zegt, dan heb ik ook geen zin om dat te doen. Vandaar dat ik nu denk dat ik het maar even aan haar overlaat.

echter daar moest ik even overnadenken. ik ben namelijk nogal plichtsgetrouw dus moet ik wel zover zijn dat ik me niet schuldig ga voelen zeg maar... (of ben ik nu heel erg vaag?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven