Malta!

24-06-2012 19:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er wel eens op Malta geweest en hoe is dat bevallen? Is er veel te doen of is het saai? Mijn vriend en ik willen in juli een weekje gaan, maar ken niemand die er geweest is! Aanrader of juist niet? Alle ervaringen welkom!
Ik ben wel eens op Malta geweest. Ik vond er niet zo erg veel te beleven, maar als je een week boeken wilt lezen op een strandbedje dan is Malta prima.
Weekje is lang genoeg. St. Julians is de uitgaansstad. Mensen zijn erg leuk, vriendelijk.

Maar niet langer dan een week, eiland is niet heel groot...
Malta is mooi! Ga ook een dagje naar Gozo, het eiland dat er naast ligt. Prachtige natuur en cultuur.
Ik ben er 13 jaar geleden geweest. Het was leuk maar dat was meer omdat ik er met een vriendin was en we het gezellig hadden. Toen (of dat nog zo is weet ik niet) lag er veel vuil/rommel op straat.De mensen waren opdringerig.

Het hoogte punt van de vakantie was toch wel een dagje varen op een catamaran, met eten en drinken all-in, dit was echt een super dag. Maar ik ben zowiezo geen cultuur-type, en qua cultuur zijn er volop excursies e.d.

Ik vond het gewoon geen mooi land, wat ik me kan herinneren weinig groen/natuur.

Uitgaan kun je daar wel goed trouwens, lekker op een terrasje zitten of naar de discotheek er is keuze genoeg.
ik vond het erg leuk, alleen een beetje warm.. (kan ik niet zo goed tegen)

niet zo heel erg veel toerisme, vond ik erg relaxed.

verder spreekt iedereen er Engels, wat ik ook fijn vond.

Ik vond vooral Valetta (de hoofdstad) erg mooi.
Engels eten daar, dus dan weet je het wel

De geschiedenis van het eiland is erg interessant. Bereid je wel voor op excursies tussen bejaarden.

Op Malta staat o.a. ook het fort waar 'Midnigt Express' opgenomen is. Toen ik er was (1998), was het fort deels politie-academie en deels gekraakt (echt! ).
ik ben er 10 jaar geleden geweest toen ik 17 was.

Ik was toen vlakbij Valletta en ik vond het geweldig!

Veel engelsen, dat wel. Maar ik heb mij prima vermaakt.
Ik was er ook 13 jaar geleden. Vies, onaardige mensen, nog nooit zoveel potloodventers gezien, kortom ik vond het helemaal niks. Nu begreep ik van iemand die onlangs is geweest dat het er erg veranderd is en juist schoon, dus wie weet
Vond het niet geweldig. Heel erg op Engelse toeristen gericht, dus engelse pubs met de hele dag een tv aan met voetbal op. Overal engels ontbijt, wij hadden ook een bar slecht hotel, dus dat werkt ook niet mee. at wel heel mooi was, de blue lagoon. een prachtig stukje strand.
Bijna 20 jaar geleden geweest. Erg onder de indruk. Heb er een bijzonder goede tijd gehad. Kleine waarschuwing op z'n plaats. Extreem mooie dames daar. Ik voelde me alsof er iets was geamputeerd toen ik weer in Nederland kwam. Heeft wel een paar weken geduurd voordat ik weer was geacclimatiseerd. Gelukkig is het aantal mooie dames in Nederland in de tussentijd wel gestegen. Misschien zou ik wat dat aan gaat nu niet meer zo onder de indruk zijn als ik er weer heenging.

Was overigens ook onder de indruk, omdat ik erg geïnteresseerd ben in de geschiedenis van het eiland. Allemaal goed bewaard gebleven en interessante musea. Daarnaast hou ik ook van snorkelen en er zijn daar een aantal erg leuke plekken voor (met name bij Goso). Dus ik vond twee weken in het geheel niet te lang.
Ik ben er ook geweest, en toevallig ook 13 jaar geleden. Ik vond het toen een erg leuk eiland, veel te zien (Valetta, Messina, Gozo).

Uiteraard is het Engels gericht, nog niet zo lang geleden was het nog van de Engelsen.

Wat wel jammer is, is dag er maar 1 zandstrand is op Malta, op Gozo zijn er wel meer.

Veel plezier.
is was er 10 jaar geleden en vond het er helemaal geweldig! Ik vond er juist wel veel te zien: oudste tempels van Europa, in Mosta staat een prachtige kerk, het middeleewse stadje Mdina is zeer de moeite waard (ze maken daar ook erg mooi glaswerk), de natuur vond ik ook de moeite waard. Wil je duiken, kun je op Gozo (mini-eilandje naast Malta) terecht. Valleta is een heel leuk stadje om lekker doorheen te struinen. Nee, wij hebben ons toen geen dag verveeld.

Het vieze en de onaardige mensen herken ik juist helemaal niet. Ik vond het een erg vriendelijk eiland. Qua eten vond ik er ook voldoende keus. We hebben er o.a. Franse keuken gehad, Indiaas, een goede burger van het Hardrock Cafe en lekker Italiaans.

In juli is het er denk ik wel erg warm. Wij waren er in het najaar, en toen was het lekker qua weer.
Bedankt meiden! We gaan nog maar even kijken en zoeken. Ik zie alleen erg weinig last minutes, maar dat zal ongetwijfeld met het tegenvallende weer en voetbal te maken hebben ;)
Hey!

Malta is een erg mooi en leuk eiland en vaak ondergewaardeerd als vakantiebestemming. Veel mensen weten ook niet precies waar het ligt (zou het bij Griekenland horen?!) en velen weten niet welke taal er wordt gesproken.

Ik woon zelf op Malta en ik kan het zeker aanbevelen als vakantiebestemming! Echter, kom wel in de zomer, want in de winter wordt het toch wat frisser. Malta bestaat uit 3 eilanden: Malta, Gozo en Comino. Het laatste eiland is autovrij en is beroemd om de 'Blue Lagoon', het extreem blauwe water.

Er is ontzettend veel te doen op Malta! Zo heb je inderdaad het uitgaansgebied en de 'metropool' St. Julian's met de strip Paceville. Er zijn ook veel eettentjes, dan kun je beter naar Spinola Bay gaan.

De hoofdstad Valletta en de andere grote stad Sliema zijn echte trekpleisters voor toeristen, maar vooral Valletta kent een grote historie. Er zijn ontzettend veel mooie gebouwen te vinden uit de tijd van de Ridders van Malta, die de stad hebben opgebouwd.

Mdina is de oude hoofdstad, dit is een burcht in het midden van het land. Prachtig! Echt een aanrader. Ga direct ook even thee drinken en de beste taart op Malta eten bij Fontanella!

Voor sportliefhebbers: je kunt op Malta golfen, zeilen, tennissen, duiken, zwemmen, kanöen, parasailen... Ga zo maar door!

Je moet ook echt een bezoekje brengen aan het eiland Gozo. Dat is echt geweldig! Een erg mooi en groen eiland (vergeleken met het eiland Malta zelf).

Malta heeft veel rotsstranden, maar er zijn ook een aantal erg mooie zandstranden.

Aanrader dus! Aarzel niet om mij te contacten! Als je er woont heb je altijd contacten rondlopen ; )
In totaal ben ik 3x op Malta geweest! ik vind het echt een top bestemming! Hou je van cultuur en strand dan moet je dat echt eens gezien hebben.

Er is op malta meer te zien dan men denkt.

Malta (officieel genoemd: Maltees Archipel) bestaand uit 3 eilanden waarvan Malta het hoofdeiland is, dan is er nog het eiland Gozo en Comino (onbewoond, geloof alleen 1 of enkele hotels)

Ik vind de sfeer op Malta altijd echt op, super vriendelijke mensen allemaal Engels sprekend (dus makkelijk communiceren) men rijd links. Malta is qua bebouwing maar ook bijvb eten een mengeling van alles en nog wat (arabisch, engels, italiaans) Dit omdat in het verleden veel volkeren hun sporen op dit eiland hebben nagelaten. Daarom heeft dit eiland een zeer rijke geschiedenis.

Behalve de vele culture/geschiedenis dingen die te bezichtigen zijn, kan je er ook heerlijk eten, terrassen, en uitgaan

Sliema, St. Julians, en Valletta zijn de bekende plekken. Niet vergeten om de tuinen boven de haven van Valletta te bezoeken. Echt prachtig, mensen komen daar lekker flaneren en uitzicht over de natuurlijk gevormde haven

Verder heeft elk dorp/plaatjse in de zomer zijn eigen viering (van een bepaalde heilige, heeft iets met het katholieke geloof te maken) dit wordt gevierd met vuurwerk en muziek en dans op straat. Het hele dorp/stadje loopt dan uit, zo leuk om je dan tussen de locals te begeven. Als je wil kan je elk weekend zo'n feest meemaken omdat er het de hele zomer door in elk stadje wel zo'n viering is.

Verder niet te vergeten de plaatsjes: dingli, st. Paulsbay, Rabat, Mdina, Marsaxlokk,

Vergeet Gozo niet met de plaatsjes: San Lawrenz, Xlendi (bay), Victoria, Ramla bay (super heerlijk strand), Marsalforn.

In welke periode wil je naar Malta?
IK denk dat zij al lang terug in Nederland is, topic is namelijk van 2012
Ik heb dit topic ook even weer naar boven gehaald, ik overweeg ook een vakantie naar Malta , en wil dus ook met het openbaar vervoer het eiland over . Wat is dan de beste plek om te gaan zitten? Tips zijn welkom
I Malta

ben er 2x geweest eerste keer in St Paul's bay en de 2de in Mellieha dat was iets minder viel niet veel te beleven avonds en de bus ging maar tot 20.00

Sliema en St Julian zijn echt super leuk mooie stranden heerlijk weer, met de bus gaan is echt lachen ze racen over de weg en hangen vol met Maria beelden of andere heilige . ben ook in Valetta geweest wat ik me nog herinner was het bloedheet was in de stad, terwijl het aan de kust heerlijk koel was

alleen het lijkt wel alsof er maar weinig belangstelling voor is bij de reisbureau's zijn vaak de zelfde hotels en ja best wel prijzig.
Is het lang geleden nijntje dat je daar bent geweest? Maar Sliema zou dan wel een goede plek zijn? En de bussen gaan allemaal via Valletta?
best wel denk ongv 5 jaar geleden was de laatste keer, ehm dat weet ik niet meer er rijden verschillende bussen dacht ik, toen ik naar Valetta ging was dat met een excursie maar je kan natuurlijk ook op eigen houtje er is vast een bus die er heen rijd
Wij zijn er 2.5 jaar geleden geweest. Fijn eiland. Ook nog een dag Gozo gedaan. Veel historie, vonden wij erg interessant. We hebben ook een paar leuke wandelingen gemaakt, langs de kust. Alles is super goed bereikbaar met de bus, dat was echt ideaal.
Verder veel lekker Italiaans eten en ook een aantal andere prima opties, zoals locale specialiteiten. Wij hebben ook erg lekker gegeten bij een Indiaas/Arabisch restaurant.
Ik ben er begin November geweest en ondanks dat ik er niet zo'n zin in had toch een leuk weekje gehad.

Valetta viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Had er meer van verwacht (qua winkels meer) maar er gaat een veerboot naar Sliema en dat is een leuk uitgaans stadje. Volgens mij is het openbaar vervoer redelijk goed. Zelf niet genomen, uitgezonderd de hop on hop off bus.

Gozo is een leuk eilandje.

Je kunt ook een dagje naar Sicilie. Is maar 1,5 uur met de boot. Zit een mooie outlet. Heb er echt mooie spullen kunnen vinden.

Het eten vond ik echt goed. Wat je in nl bij een goede Italiaan krijgt is daar standaard in veel restaurantjes en erg goedkoop.

Eiland is niet zo geschikt om met een buggy of kinderwagen te gaan ivm veel trappen overal.
quote:Superhuisvrouw schreef op 27 december 2015 @ 22:25:

Is het lang geleden nijntje dat je daar bent geweest? Maar Sliema zou dan wel een goede plek zijn? En de bussen gaan allemaal via Valletta?Sliema ligt heel centraal. Vanaf hier gaat paar x per uur een veerboot naar Valetta. Is maar 5 minuutjes. Vanaf de haven is het kleine 10 min lopen naar centrum van Valetta. Bus doet er langer over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven