voorspellende dromen
zondag 24 juni 2012 om 21:38
Ik heb 2x een voorspellende droom gehad, beide keren al lang geleden, ik wist alleen achteraf natuurlijk dat ik dat al in mijn droom gezien had. Wat ik me nou afvraag, weet je van de te voren al welke dromen voorspellend zijn? Bijv met dat tentamen?
Je zal toch ook ooit nog wel eens realistische dingen dromen die niet uitkomen?
Hoe moet ik het voor me zien? Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe het moet zijn om steeds voorspellende dromen te hebben. Ik vind een keer of 2 wel genoeg eigenlijk.
Je zal toch ook ooit nog wel eens realistische dingen dromen die niet uitkomen?
Hoe moet ik het voor me zien? Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe het moet zijn om steeds voorspellende dromen te hebben. Ik vind een keer of 2 wel genoeg eigenlijk.
zondag 24 juni 2012 om 21:42
Nou, dat een vriendin zwanger wordt als je pakweg tussen de 18 en 40 bent is niet zo heel spectaculair, en een oma die overlijdt is ook niet enorm bijzonder. Vaak kun je zelf wel inschatten of je een tentamen verknald hebt of niet. Etcetera. Kortom, ik ben nog niet overtuigd
Ik hou zelf een dromendagboek bij, al jaren. Van de duizenden dromen die daarin staan, zijn er misschien tien "uitgekomen". Hoe het ook alweer precies zit met kansberekening, normaalverdeling en significantie weet ik niet meer, maar als je elke nacht een paar dromen droomt lijkt me de kans groot dat je wel eens zo'n droom hebt.
Ik hou zelf een dromendagboek bij, al jaren. Van de duizenden dromen die daarin staan, zijn er misschien tien "uitgekomen". Hoe het ook alweer precies zit met kansberekening, normaalverdeling en significantie weet ik niet meer, maar als je elke nacht een paar dromen droomt lijkt me de kans groot dat je wel eens zo'n droom hebt.
zondag 24 juni 2012 om 21:47
Pandorab, ik weet niet of je ooit wel eens een droom hebt gehad die echt uitkwam, zoals jij er nu over praat lijkt het meer om het resultaat te gaan, je droomt dat je het tentamen hebt gehaald en je haalt het ook, dat kan inderdaad toeval zijn.
Maar mijn voorspellende dromen gingen over dingen waar ik helemaal niet mee bezig was, mijn opa kreeg een ongeluk zeer gedetailleerd gedroomd met locatie en wijze erbij, en dat het dan ook op die zelfde locatie en dezelfde wijze gebeurde als in mijn droom, zodat je je opeens realiseert dat je dat gedroomd hebt.
Maar mijn voorspellende dromen gingen over dingen waar ik helemaal niet mee bezig was, mijn opa kreeg een ongeluk zeer gedetailleerd gedroomd met locatie en wijze erbij, en dat het dan ook op die zelfde locatie en dezelfde wijze gebeurde als in mijn droom, zodat je je opeens realiseert dat je dat gedroomd hebt.
zondag 24 juni 2012 om 21:47
zondag 24 juni 2012 om 22:03
Bekend '' probleem'',
Vroeger een ongeluk gehad en sindsdien ook dergelijke dromen..
Omdat ik toen wat jonger was vertelde ik het ook aan mijn ouders. Zij hebben hier toen een professioneel ''iemand'' bij gehaald. Van haar heb ik geleerd hoe ik sommige dromen moet opvatten e.d.
Het is maar net hoeveel last je er van hebt en erin wilt geloven. het heeft mij iig al en paar x geholpen.
Om terug te komen op de oma's, die van mij is midden in de nacht van de trap gevallen doordat ze de deurbel hoorde gaan. Dit droomde ik, werd wakker in totale paniek. In de auto gestapt en inderdaad daar lag ze onder aan de trap. Goed afgelopen doordat we er vroeg bij waren.
Probeer er niet teveel op te letten, dan maak je jezelf helemaal gek. En sommige dromen kunnen zoals andere hier ook al zeggen door jou zo geïnterpreteerd worden.
Zoveel dromen in 1 nacht, houd ze maar eens uit elkaar!
En als je er echt mee zit ga eens opzoek naar iemand die hier wat meer verstand van heeft en jou misschien kan helpen
Vroeger een ongeluk gehad en sindsdien ook dergelijke dromen..
Omdat ik toen wat jonger was vertelde ik het ook aan mijn ouders. Zij hebben hier toen een professioneel ''iemand'' bij gehaald. Van haar heb ik geleerd hoe ik sommige dromen moet opvatten e.d.
Het is maar net hoeveel last je er van hebt en erin wilt geloven. het heeft mij iig al en paar x geholpen.
Om terug te komen op de oma's, die van mij is midden in de nacht van de trap gevallen doordat ze de deurbel hoorde gaan. Dit droomde ik, werd wakker in totale paniek. In de auto gestapt en inderdaad daar lag ze onder aan de trap. Goed afgelopen doordat we er vroeg bij waren.
Probeer er niet teveel op te letten, dan maak je jezelf helemaal gek. En sommige dromen kunnen zoals andere hier ook al zeggen door jou zo geïnterpreteerd worden.
Zoveel dromen in 1 nacht, houd ze maar eens uit elkaar!
En als je er echt mee zit ga eens opzoek naar iemand die hier wat meer verstand van heeft en jou misschien kan helpen
zondag 24 juni 2012 om 22:03
Maar droom je dan ook de situatie in je droom exact zoals het in het echt gebeurt, zodat je als het gebeurt een soort deja vu gevoel hebt? of heb je het over dromen die je verklaart aan de hand van zo'n droombetekening boek en dat dat dan gebeurt? dat vind ik nog wel een groot verschil eigenlijk
(@TO)
(@TO)
zondag 24 juni 2012 om 22:12
quote:lievurd schreef op 24 juni 2012 @ 22:01:
Nou ik heb het heel regelmatig hoor.
Dingen die ik meemaakt dat ik zeker weet dat ik ze allang geleden gedroomd hebt. Zijn heel onbenullige dingen gelukkig meer flitsen....Dat is gewoon een grapje van je brein. Een soort vertraging, zeg maar
Nou ik heb het heel regelmatig hoor.
Dingen die ik meemaakt dat ik zeker weet dat ik ze allang geleden gedroomd hebt. Zijn heel onbenullige dingen gelukkig meer flitsen....Dat is gewoon een grapje van je brein. Een soort vertraging, zeg maar
Known to cause insanity in laboratory mice
zondag 24 juni 2012 om 22:13
quote:parelmoer schreef op 24 juni 2012 @ 21:18:
Maar aan de andere kant ook erg eng, vooral als je een nare droom hebt gehad.
Zo droomde ik een keer dat een vriendin die ik heel lang niet gesproken had, zwanger was. Bleek ze in het echt ook zwanger te zijn! .Je reinste nachtmerrie
Maar aan de andere kant ook erg eng, vooral als je een nare droom hebt gehad.
Zo droomde ik een keer dat een vriendin die ik heel lang niet gesproken had, zwanger was. Bleek ze in het echt ook zwanger te zijn! .Je reinste nachtmerrie
Known to cause insanity in laboratory mice