Accepteren - hoe doe je dat dan?

25-06-2012 15:36 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een ander topic las ik iets over "accepteren" van een "stoornis".

Ik heb mensen dit wel vaker horen noemen, als manier om ermee om te gaan.

Maar hoe doe je dat dan?

Hoe kun je iets accepteren wat invloed heeft op vanalles in je leven en wat je in vanalles belemmert?

Ik ben er benieuwd naar hoe je zoiets voor elkaar krijgt.
Ik heb autisme (pdd-nos) maar ik accept het volledig. Ik weet welke punten er bij mij horen en ervaar het positief ( ik ben 18 ) Heb ook 2-3 jaar op speciaal onderwijs gezeten in een klas van 20 was ik de enige die het echt accepteerde en er open over was. Dat vond ik wel belangrijk en daardoor snappen mensen je veel beter.

Dusja autisme is een stoornis maar ik zie het echt niet als een "belemmering" zoals beginpost.
quote:truffelmaffia schreef op 28 juni 2012 @ 16:31:

Tsja, dat vraag ik me ook af: Hoe accepteer ik dat ik diabetes heb? Ik kan het (nog) niet. En eet/drink dus wat ik wil, of het nou goed of slecht voor me is. Zo ben ik bijv korte tijd aan de cola Max gegaan, maar nu toch weer over op de normale cola. Anders drink ik gewoon niet. Ik vind namelijk niks zo lekker als gewone cola.Dit valt dan niet onder accepteren. Die is ontkennen. En zolang je ontkent, kun je niet overgaan tot accepteren. En accepteer je het niet, dan kan er ook geen verandering in komen. Kortom: je blijft dan in een cirkeltje.
quote:blijdrukmeisje schreef op 28 juni 2012 @ 16:33:

Ik heb autisme (pdd-nos) maar ik accept het volledig. Ik weet welke punten er bij mij horen en ervaar het positief ( ik ben 18 ) Heb ook 2-3 jaar op speciaal onderwijs gezeten in een klas van 20 was ik de enige die het echt accepteerde en er open over was. Dat vond ik wel belangrijk en daardoor snappen mensen je veel beter.

Dusja autisme is een stoornis maar ik zie het echt niet als een "belemmering" zoals beginpost.Dat is inderdaad ook nog een groot pluspunt. Zodra je het zelf accepteert, zal de omgeving dit ook beter kunnen. Goed van je!
quote:molly74 schreef op 28 juni 2012 @ 20:00:

[...]

Dat is inderdaad ook nog een groot pluspunt. Zodra je het zelf accepteert, zal de omgeving dit ook beter kunnen. Goed van je! Dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven