minder internetten!!

01-07-2012 13:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aarrghh!!! Ik zit alweer 2 uur te internetten terwijl ik hard moet leren!!!! Dit overkomt me vaker, ik ben dan vermoeid, en i.p.v. even flink te zijn ga ik voor de 10de keer op facebook kijken of er alweer wat bijgekomen is.

Wie heeft er tips om minder te internetten?

Ik dacht: met mezelf afspreken dat ik op een vaste tijd een half uur mag. Maarja.. dan heb ik wel even wat zelfdiscipline nodig!

Wie heeft er nog een goeie tip?
Hier nog iemand. Ik ga nu even stoppen en slapen, dan kan ik straks echt gaan werken. Ben nu eigenlijk te moe. Helpt misschien voor jou ook?
Niet zeuren. Verplichtingen gaan voor.
Als ik moet leren ga ik op een locatie zitten waar ik geen ww heb voor het netwerk, dus dan kun je gewoon niet meer. Moet je wel alles wat je voor je studie nodig hebt van tevoren opzoeken uiteraard ;)
Hier niet meer kijken of iemand al op je berichtje heeft gereageerd.

Studeren vergt helaas een ijzeren discipline. Wat bij mij altijd wel hielp was naar de bibliotheek gaan. Daar kun je verder niet zoveel, behalve leren.
Ik heb ook vaak last van uitstelgedrag. Ik gooi bepaalde sites dan gewoon dicht, dan heb ik toch minder snel de neiging om te gaan kijken. Niet dat het helpt, want dan verzin ik wel iets anders om vooral niet aan het werk te gaan: stofzuigen, opruimen, de was doen. M'n huis fleurt er echt ontzettend van op als ik last van uitstelgedrag heb .
Ja inderdaad, verplichtingen gaan voor! En internet heb ik er wel bij nodig, dus ik word dan zo makkelijk afgeleid. Even dit opzoeken even dat bekijken. Slapen doe ik vanavond op tijd tot zover thanx voor de tips.
Gewoon je internet afsluiten is onmogelijk? Als ik goed aan de slag moet gaan, doe ik mijn telefoon uit en ga ik achter mijn werktafel zitten. Internetbrowser sluit ik af.

Kopje thee erbij en dan gewoon aan de slag.
Haha, ja mijn huis ook.... stof is gezogen, boodschappen zijn al gedaan, er is flink opgeruimd hahaha
Zorg dat je niet meer kunt internetten, door bijvoorbeeld je kabel tijdelijk weg te leggen waar je er niet makkelijk bij kunt.
Ok: ik ga NU beginnen!!! Ik ga tot 17 uur door dan ben ik vanavond vrij :-D en dan lees ik jullie berichten en laat ik weten of het is gelukt

Achteraf baal ik altijd dat ik zoveel tijd heb 'verprutst'.

Niet eens omdat ik facebook of dit forum nutteloos vind, maar omdat het veeeeeeeeeeeeel sneller gelezen kan worden en niet 50x hoeft. haha.

Bedankt!
Ja ik ken dat.. Gister mn verjaardag gevierd en vandaag echt jarig dus heel erg de neiging om lekker rustig aan te doen. Maar moet eigenlijk leren :'(
Internagelaktisch
Probleem bij mij is altijd dat ik niet zonder internet kan werken, want dan valt er niets te werken De verleiding is altijd aanwezig.
Schop onder je eigen kont TO! Je zegt het zelf al, zelfdiscipline!

En indien mogelijk zo ver mogelijk bij je desk-/laptop uit de buurt. Telefoon uit of in ieder geval op stil en niet naast je boeken.

Met jezelf afspreken dat je na een bepaalde tijd weer even kan pauzeren. Als je dan op facebook gaat kijken en toch weet dat je achter je pc blijft hangen, kan je beter zorgen dat je helemaal niet meer bij je facebook in de buurt komt. Ga je energie in iets nuttigs stoppen, opruimen, of stofzuigen ofzo inderdaad.

Ik herken het wel hoor, maar ik heb denk ik wat meer zelfdiscipline dan jij. Kan mezelf heel goed schoppen, als ik écht moet leren heb ik het internet gewoon een hele dag niet open.
quote:Maaique schreef op 01 juli 2012 @ 13:33:

Ja ik ken dat.. Gister mn verjaardag gevierd en vandaag echt jarig dus heel erg de neiging om lekker rustig aan te doen. Maar moet eigenlijk leren :'( Gefeli!
ik herken het ook heel erg. Ben dan altijd boos op mezelf. Ik dwing mezelf om flink te zijn en als beloning trakteer ik mezelf op olijven of wat anders lekkers :D(tijdens het goed leren)
Kom hier ook niet van de bank af.

Hoef niet te leren, maar heb wel een ontploft huis.

Blijf maar uitstellen.

Maaique, gefeliciteerd!

Maaique.
Thanks lieverds 25 alweer! Time flies
Internagelaktisch
Ik hoef gelukkig niks te doen, maar even naar buiten gaan kan geen kwaad! Alleen ja...ik blijf dus ook maar hier hangen...

En Maaique: Gefeliciteerd! En 25 alweer? Ik word volgende maand 30
Ik heb facebook geblokkeerd op m'n laptop, dus ik kan alleen ergens anders op facebook.. Maar viva-forum is nu de site geworden waar ik op blijf hangen, misschien ga ik deze site ook nog wel blokkeren.

Wat bij mij het beste werkt is: een tijdstip met mezelf afspreken wanneer ik ga beginnen en dan ga ik een uur studeren en dan mag ik even pauze. Dit werkt het beste als ik samen met een vriendin studeer, zodat we samen tot dat pauzes moeten studeren.. Als ik alleen ben lukt het ook niet altijd.

En verder, hele kleine taakjes (max. 3) maken die je moet doen voor je studie. Dan is het een iets minder grote drempel om te beginnen. Ik ga zo, om 2 uur beginnen!

Succes nog vandaag!
Omdat ik de tijd vergeet als ik op internet zit zet ik soms de kookwekker. Dan zet ik hem zowel tijdens het doen van de nuttige dingen (kan ik me volledig daarop focussen, tot ik trrrrrrring hoor) en tijdens het internetten. En na de tring No Way dat ik nog even langer mag doorgaan met internetten, dat sta ik mezelf niet toe.

Deze methode geeft mij de broodnodige discipline.
Tja....

word je productiever als je eerst iets leuks doet, of als je je helemaal van leuke dingen afsluit?

en met "iets leuks" bedoel ik niet internet, maar een wandeling maken, knutselen, muziek maken o.i.d.

ik heb eens iets gelezen over het boek "willpower" (ook vertaald als "wilskracht" geloof ik).

Het komt erop neer dat je voor regelmaat moet zorgen, helaas.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
@ieke86: hoe doe je dat, een site blokkeren?
Alleen staand internetten. Dus, je mag op facebook kijken. Je moet alleen gaan staan. Let op m'n woorden, je internet een stuk korter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven