Muizengelazer
zondag 1 juli 2012 om 12:50
Ik ben in het bezit van een stuk of wat muizen (om mee te klikken hè, niet in m'n keukenkastjes). Ik heb een laptop, maar gebruik een gewone muis omdat ik dat prettiger vind.
Maar de laatste tijd is het alleen maar gelazer.
Om de haverklap loopt de muis vast. Hij doet dan niets meer. Als ik de USB kabel in een andere uitgang doe, werkt de muis meteen weer, maar slechts voor eventjes. Ik ben dus constant die muis aan het in- en uitpluggen, zwaar irritant.
Iemand een idee waar dit aan ligt, en wat ik eraan kan doen?
Bij alle muizen die ik heb (en dat zijn er 5) gebeurt het.
Ik ben niet te beroerd om een nieuwe te kopen, maar straks heb ik daarmee precies hetzelfde, en dan is het natuurlijk weggegooid geld.
Moet me regelmatig beheersen om de muis niet door de kamer te werpen. Maar dat lost al helemaal niets op hè...
Maar de laatste tijd is het alleen maar gelazer.
Om de haverklap loopt de muis vast. Hij doet dan niets meer. Als ik de USB kabel in een andere uitgang doe, werkt de muis meteen weer, maar slechts voor eventjes. Ik ben dus constant die muis aan het in- en uitpluggen, zwaar irritant.
Iemand een idee waar dit aan ligt, en wat ik eraan kan doen?
Bij alle muizen die ik heb (en dat zijn er 5) gebeurt het.
Ik ben niet te beroerd om een nieuwe te kopen, maar straks heb ik daarmee precies hetzelfde, en dan is het natuurlijk weggegooid geld.
Moet me regelmatig beheersen om de muis niet door de kamer te werpen. Maar dat lost al helemaal niets op hè...
woensdag 4 juli 2012 om 01:15
quote:SuzanneSuus schreef op 03 juli 2012 @ 20:27:
[...]
Oh echt?
Ook gotomypc?
Die krijg ik niet werkend op een 64bits
zou het erg fijn vinden als het wel werkt!
Helpdesk van hem en mijn werk niet
;(Ik ken het programma niet, maar hij staat hier op de lijst dus die moet werken:
https://www.microsoft.com ... &type=Software&s=gotomypc
[...]
Oh echt?
Ook gotomypc?
Die krijg ik niet werkend op een 64bits
zou het erg fijn vinden als het wel werkt!
Helpdesk van hem en mijn werk niet
;(Ik ken het programma niet, maar hij staat hier op de lijst dus die moet werken:
https://www.microsoft.com ... &type=Software&s=gotomypc
it's a big club and you ain't in it
maandag 9 juli 2012 om 11:03
Hmm...niet best én zwaar irritant natuurlijk! Een muis moet gewoon naar behoren werken, vooral als ie bedraad is.
Ok...probeer nu het volgende:
Ontkoppel de muis van je computer. Ik neem aan dat je nu even met je touchpad op de laptop kan werken. Ga naar:
Apparaatbeheer>>Muizen en andere aanwijsapparaten>> HID Compliant muis>>rechtermuistoets indrukken>>installatie ongedaan maken>> bevestigen met OK.
Computer uitzetten, muis opnieuw aansluiten en computer weer opstarten.
Ik hoor je wel weer! Dag trouwe hond...
Ok...probeer nu het volgende:
Ontkoppel de muis van je computer. Ik neem aan dat je nu even met je touchpad op de laptop kan werken. Ga naar:
Apparaatbeheer>>Muizen en andere aanwijsapparaten>> HID Compliant muis>>rechtermuistoets indrukken>>installatie ongedaan maken>> bevestigen met OK.
Computer uitzetten, muis opnieuw aansluiten en computer weer opstarten.
Ik hoor je wel weer! Dag trouwe hond...
dinsdag 10 juli 2012 om 09:29
quote:Lotte35 schreef op 09 juli 2012 @ 23:04:
Wederom bedankt voor de tip, Xander.
Ik ga het morgen proberen.
Het blijft een raar fenomeen.
Vanmorgen de muis wel tien keer opnieuw moeten inpluggen.
Vanavond geen centje last.
Zou het gewoon een avondmuis met een ochtendhumeur zijn?
Ja, vreemd! Maar ooit....ooit gaan we er wel uitkomen
Probeer mijn tip maar eens.
Ja, muisje is vast een nachtbrakertje, geen wonder dat ie het 's ochtend niet doet...
Wederom bedankt voor de tip, Xander.
Ik ga het morgen proberen.
Het blijft een raar fenomeen.
Vanmorgen de muis wel tien keer opnieuw moeten inpluggen.
Vanavond geen centje last.
Zou het gewoon een avondmuis met een ochtendhumeur zijn?
Ja, vreemd! Maar ooit....ooit gaan we er wel uitkomen
Probeer mijn tip maar eens.
Ja, muisje is vast een nachtbrakertje, geen wonder dat ie het 's ochtend niet doet...
woensdag 11 juli 2012 om 18:46
quote:Xander68 schreef op 09 juli 2012 @ 11:03:
Ik heb dit net geprobeerd, maar als ik de muis ontkoppel, staat er geen HID-muis meer bij, alleen 'Alps Pointing-device. Als ik de muis gewoon ingeplugd laat zitten, staat er wel HID-muis.
Zeg maar.
Ik heb dit net geprobeerd, maar als ik de muis ontkoppel, staat er geen HID-muis meer bij, alleen 'Alps Pointing-device. Als ik de muis gewoon ingeplugd laat zitten, staat er wel HID-muis.
Zeg maar.
woensdag 11 juli 2012 om 22:30
zaterdag 14 juli 2012 om 09:01
Ik heb nu vermoedelijk hetzelfde probleem. De aanwijzer blijft staan terwijl ik mijn muis beweeg. Soms zie ik een gestoorde functie van Ctrl, alsof ik die ingedrukt houd met zoomgedrag tot gevolg.
Mogelijk stoort de Synaptics driver, dus ik heb de nieuwste geïnstalleerd. Kijken of dat werkt.
Mogelijk stoort de Synaptics driver, dus ik heb de nieuwste geïnstalleerd. Kijken of dat werkt.
it's a big club and you ain't in it