taboe
donderdag 5 juli 2012 om 21:25
Nou, dat waren net berichten op mijn topic zeg. Klaar zijn met leven is blijkbaar een groot taboe op dit forum. Alles komt hier voorbij, van anale seks tot stiekeme drinkers en van open relaties tot bedrogen echtgenotes. Alles kan en mag daarover gezegd worden, maar een rationele uitspraak over klaar zijn met het leven zet het forum op z'n kop en leidt tot onmiddellijke sluiting van het topic. En dan de reakties, die ik nog net voor sluiting kon lezen. Wat een voordelen en zelfingenomenheid. MOET ik iets doen om mijn leven weer aangenaam te krijgen, iets nuttigs of iets leuks? Waarom zou dat moeten, van en voor wie is het een verplichting om door te leven tot het lichaam ermee stopt? Wie bepaalt op welke leeftijd iemand mag zeggen dat het klaar is? Volgens mij bepaal ik dat zelf. Mijn nederige excuses dat ik jullie hiermee heb lastig gevallen, ik trek m'n eigen plan wel.
donderdag 5 juli 2012 om 21:27
4. Wat is niet toegestaan op Viva.nl
g. Het aankondigen van zelfmoord
Het aankondigen van zelfmoord levert veel onrust op onder andere gebruikers van het forum. Speel je met zelfmoordgedachten? Schakel dan direct professionele hulp in/neem contact op met je huisarts. Hetzelfde geldt voor het aankondigen van zelfverminking en voor het uiten van serieuze bedreigingen naar mede-forummers.
g. Het aankondigen van zelfmoord
Het aankondigen van zelfmoord levert veel onrust op onder andere gebruikers van het forum. Speel je met zelfmoordgedachten? Schakel dan direct professionele hulp in/neem contact op met je huisarts. Hetzelfde geldt voor het aankondigen van zelfverminking en voor het uiten van serieuze bedreigingen naar mede-forummers.
donderdag 5 juli 2012 om 21:29
quote:charlottecharles schreef op 05 juli 2012 @ 21:27:
Wow, ik ken zo 3 mensen in mijn omgeving die alles zouden geven om met jou te ruilen.
Zij willen zo graag leven, maar dat is hen niet lang meer gegund.
Mad world.Precies. En ik ken tientallen zo niet honderden mensen, die wat over zouden hebben voor een leven wat geen ramp is.
Wow, ik ken zo 3 mensen in mijn omgeving die alles zouden geven om met jou te ruilen.
Zij willen zo graag leven, maar dat is hen niet lang meer gegund.
Mad world.Precies. En ik ken tientallen zo niet honderden mensen, die wat over zouden hebben voor een leven wat geen ramp is.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
donderdag 5 juli 2012 om 21:50
quote:rozenstruikje schreef op 05 juli 2012 @ 21:49:
Nou, ze vond haar leven eigenlijk wel prima. Alleen ze was er wel klaar mee en vroeg hoe ze het beste haar leven kon beeindigen. Ze had wel het meeste spijt van haar kinderen. Gevalletje Noorwegen.Een enkeltje Noorwegen stel ik nu voor.
Nou, ze vond haar leven eigenlijk wel prima. Alleen ze was er wel klaar mee en vroeg hoe ze het beste haar leven kon beeindigen. Ze had wel het meeste spijt van haar kinderen. Gevalletje Noorwegen.Een enkeltje Noorwegen stel ik nu voor.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
donderdag 5 juli 2012 om 21:50
Als iemand het leven niet meer ziet zitten, lijkt het me dat die persoon zich wel ongelofelijk kl*te moet voelen, anders verzin je zoiets niet. Zeker niet als je nog kinderen hebt.
Als TO zou kunnen denken als al die mensen die niets van haar plannen begrijpen, zou ze niet met die plannen lopen. Er móet dus iets zijn wat wij onmogelijk kunnen invoelen.
Als TO zou kunnen denken als al die mensen die niets van haar plannen begrijpen, zou ze niet met die plannen lopen. Er móet dus iets zijn wat wij onmogelijk kunnen invoelen.
donderdag 5 juli 2012 om 21:52
Ik vind het ook belachelijk dat zelfmoord taboe is op dit forum.
En de opmerkingen dat er mensen zijn die 'n moord zouden doen voor jouw leven, is net zo'n stomme opmerking als vroeger als kind je bord niet leegeten en dan de opmerking naar je hoofd krijgen dat de kindjes in afrika er 'n moord voor zouden doen.
En de opmerkingen dat er mensen zijn die 'n moord zouden doen voor jouw leven, is net zo'n stomme opmerking als vroeger als kind je bord niet leegeten en dan de opmerking naar je hoofd krijgen dat de kindjes in afrika er 'n moord voor zouden doen.