Net niet

09-07-2012 00:54 37 berichten
Ik ben al heel lang een "meelezer" en wil nu eens kwijt wat me al een tijdje op de achtergrond steeds dwarszit....Ik weet niet hoe het komt, maar eigenlijk sinds een paar jaar, ik ben nu 43, kijk ik heel kritisch naar mezelf en vind mezelf eigenlijk steeds meer gewoon geen interessant mens en ook helemaal niet leuk. Ik ben nergens echt goed in, het is het allemaal net niet. Ik zou gewoon ergens in uit willen blinken, maar alle kwaliteiten die ik heb zijn gewoon allemaal erg middelmatig, Het is de eerste keer nu dat ik dit hardop denk door dit hier neer te schrijven, pff, wat moet ik met mezelf?
quote:netniet schreef op 09 juli 2012 @ 00:54:

Pff , wat moet ik met mezelf?Jezelf leren waarderen voor wie je bent en niet afkraken voor wie je niet bent.
Alle reacties Link kopieren
Misschien minder kritisch kijken en dan zien dat je een leuk en vriendelijk mens bent?

Wat maakt je blij?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
99,99999999999 procent van de mensen is middelmatig en nergens écht goed in. Maakt dat al die mensen oninteressant en ook helemaal niet leuk?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Wat maakt me blij? Ik kan niet zeggen dat ik ongelukkig ben. Het maakt me blij als mijn kinderen blij zijn, zoals vandaag, dagje uit in een in en outdoor speeltuin en mijn kinderen zien genieten en ze dan moe maar voldaan schoon gedoucht in hun bedjes te zien liggen. Dan denk ik, ze hebben in ieder geval een fijne dag gehad.
Bingo! Je bent een lieve moeder voor in ieder geval twee mensen. Zeg nou maar dat dit niets is!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dana, als ik in mijn vrienden en familiekring kijk zijn ze echt bijna overal beter in dan ik, ik bak er weinig van vrees ik.
Wat zou je nog willen? Werk je? Wat zijn je hobby's?
Hmm enn, als moeder zelfs laat ik vele steekjes vallen, dat zit me nog het meeste dwars, ik ben echt geen perfecte moeder vrees ik.
Hoezo niet?
Ik werk niet, ik kan me de luxe permitteren dat niet te hoeven. Ik doe wel vrijwilligerswerk omdat ik me graag nuttig wil maken voor de maatschappij, Ik bezoek eenzame mensen voor het Rode kruis in het kader van `stimulerend huisbezoek`. daarnaast doe ik veel dingen op school en allerhande klusjes voor het familiebedrijf, maar echt werken, nee,
Perfecte mensen zijn onuitstaanbaar.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dat lijkt me mooi werk om te doen, heb je het idee dat je tot steun bent voor mensen bij wie je langs gaat? Hoe worden ze geselecteerd hiervoor?
Misschien mis je een uitdaging?
Hoezo ik geen perfecte moeder ben.... vele leuke plannetjes schieten er bij in, ben ik van alles met ze van plan, is de jongste zo vreselijk irri bezig dat ik er niet meer toe kan komen, daar faal ik dan weer, als leuke moeder zijnde.
quote:Dana schreef op 09 juli 2012 @ 01:13:

Perfecte mensen zijn onuitstaanbaar.Eens.
quote:netniet schreef op 09 juli 2012 @ 01:15:

Hoezo ik geen perfecte moeder ben.... vele leuke plannetjes schieten er bij in, ben ik van alles met ze van plan, is de jongste zo vreselijk irri bezig dat ik er niet meer toe kan komen, daar faal ik dan weer, als leuke moeder zijnde.

Nee hoor!

Sluit aan in de rij en trek een nummertje, story of my life.
Je hebt hart voor andere mensen! In een steeds Individualiarischer wordende samenleving maakt dit jou speciaal en bijzonder. Jij maakt andere mensen hiermee blij!

Zo zijn er vast nog meer bijzondere eigenschappen. Wees niet te hard voor jezelf. Kijk naar kleine positieve dingen!
elfje, daar zeg je wat, misschien mis ik een uitdaging, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik leef in een redelijke luxe, enkel en alleen door wat familieleden hebben bereikt, en ik laat het me allemaal maar aanleunen, om het heel bout te zeggen, ik houd mijn eigen broek niet op.
MIsschien tijd om naar bretels te gaan zoeken dan?
Tja enn, of naar de hema voor elastiek, als ik vertel dat ik ook graag weer actief bezig wil zijn voor de zaak, wordt er door mijn familie afwerend gereageerd in de zin dat er dan wordt geroepen dat ik me maar bezig moet houden met de kids en het `straks`altijd wel weer kan. Ik voel me een nietsnut.
En ik word lelijk ook, wallen die ´s ochtends niet meer vanzelf verdwijnen, ik krijg een oude rotkop, grijs haar en ik begin uit te zakken her en der en rimpels ook.
Kan je misschien ergens anders werken dan bij familie?
Vast wel salagirl, maar met mijn zeer middelmatige diploma´s zou het wel een zeer middelmatige baan worden en de drive mis ik gewoon, omdat het financieel niets uit gaat maken.
En een leuke deeltijd opleiding die je vanuit huis kan doen? Of een interessante talen cursus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven