Dochter ongesteld...
woensdag 11 juli 2012 om 09:44
woensdag 11 juli 2012 om 09:50
He, dat weet je toch wel? Ik neem aan dat je zelf ook ongesteld bent geweest?
Nouja, niet zwemmen dus. Maak er gewoon een leuke, speciale dag van voor haar. Ga samen een grote chocoladetaart bakken, ergens thee drinken of lunchen, naar de bioscoop, of koop een klein cadeautje voor je omdat ze nu 'vrouw' is geworden.
Nouja, niet zwemmen dus. Maak er gewoon een leuke, speciale dag van voor haar. Ga samen een grote chocoladetaart bakken, ergens thee drinken of lunchen, naar de bioscoop, of koop een klein cadeautje voor je omdat ze nu 'vrouw' is geworden.
woensdag 11 juli 2012 om 09:54
quote:commotion schreef op 11 juli 2012 @ 09:50:
Maak er gewoon een leuke, speciale dag van voor haar. Ga samen een grote chocoladetaart bakken, ergens thee drinken of lunchen, naar de bioscoop, of koop een klein cadeautje voor je omdat ze nu 'vrouw' is geworden.Ik ben blij dat mijn moeder dat nooit voor mij heeft gedaan zeg.
Maak er gewoon een leuke, speciale dag van voor haar. Ga samen een grote chocoladetaart bakken, ergens thee drinken of lunchen, naar de bioscoop, of koop een klein cadeautje voor je omdat ze nu 'vrouw' is geworden.Ik ben blij dat mijn moeder dat nooit voor mij heeft gedaan zeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 11 juli 2012 om 09:55
Zwemmen met maandverband? Really? En dat vraagt een moeder? Jij bent mal.
Ik zie het al voor me, straks drijft dat ding naast je kind. En daarnaast: je plakt zo'n ding toch niet in je zwempak? Dat zie je toch?
Het lijkt me dat ze of met tampon gaat of niet. Als ze een tampon niet wil, vooral niet pushen! verbaal gezien dan he!
Ik zie het al voor me, straks drijft dat ding naast je kind. En daarnaast: je plakt zo'n ding toch niet in je zwempak? Dat zie je toch?
Het lijkt me dat ze of met tampon gaat of niet. Als ze een tampon niet wil, vooral niet pushen! verbaal gezien dan he!
woensdag 11 juli 2012 om 09:57
Ik heb vanaf mijn eerste menstruatie tampons gebruikt. Niets engs aan. Als ze nou héél héél héél graag wil kun je natuurlijk een doosje mini en normaal comforts voor haar kopen. Eventueel die met inbrenghuls. OB heeft tegenwoordig een filmpje op hun site staan geloof ik. Ze laten heel makkelijk zien hoe het moet.. Proberen kan geen kwaad.
Indien je dochter het durft (en de motivatie lijkt me vrij groot als ze wil zwemmen) is er echt helemaal niets mis met tampons vanaf de menarche.
Indien je dochter het durft (en de motivatie lijkt me vrij groot als ze wil zwemmen) is er echt helemaal niets mis met tampons vanaf de menarche.
woensdag 11 juli 2012 om 09:57
quote:himalaya schreef op 11 juli 2012 @ 09:54:
[...]
Ik ben blij dat mijn moeder dat nooit voor mij heeft gedaan zeg.
Ik kreeg van mijn vader geld om met een vriendin naar de bios te gaan. Voelde me een beetje opgelaten, maar vond het wel heel leuk om naar de bios te gaan!
On topic: natuurlijk kan je niet met maandverband gaan zwemmen!
[...]
Ik ben blij dat mijn moeder dat nooit voor mij heeft gedaan zeg.
Ik kreeg van mijn vader geld om met een vriendin naar de bios te gaan. Voelde me een beetje opgelaten, maar vond het wel heel leuk om naar de bios te gaan!
On topic: natuurlijk kan je niet met maandverband gaan zwemmen!
woensdag 11 juli 2012 om 10:02
quote:commotion schreef op 11 juli 2012 @ 09:50:
of koop een klein cadeautje voor je omdat ze nu 'vrouw' is geworden.Wat 'n verschrikkellijk idee! Vieren dat je voortaan elke maand ziek en vies bloederig bent voor nog heeeel veel lange jaren? Ik zou denken, stop dat kado maar ergens waar de zon nooit schijnt!
of koop een klein cadeautje voor je omdat ze nu 'vrouw' is geworden.Wat 'n verschrikkellijk idee! Vieren dat je voortaan elke maand ziek en vies bloederig bent voor nog heeeel veel lange jaren? Ik zou denken, stop dat kado maar ergens waar de zon nooit schijnt!
woensdag 11 juli 2012 om 10:04
Ik dacht ook dat het wel een vader moest zijn... maar nee, het is een moeder. Maar eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels. Dat je als moeder/vrouw dit niet weet? En uit nieuwsgierigheid: je schrijft over een dochter van 4 en een zoon van 4, maar ook dat je maar 1 kind hebt van 4 jaar (naast je drie tieners). Zit je ons nou allemaal in het ootje te nemen?
woensdag 11 juli 2012 om 10:07
Ik kreeg dat ook van mijn moeder een kadootje. maar dat was een gouden armbandje die van bet bet bet oma ofzo is geweest. De eerste vrouw van de volgende generatie kreeg dit al ze ongesteld werd. Dat vondik toen wel raar maar ook erg leuk nu helemaal. Mijn oudste is ook een meisje maar die is net 7..dus die armband ligt er nog wel even..maar die krijgt zij ook..
Puck