Iets anders dan appeltaart...

14-07-2012 07:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ideeën voor een overheerlijke en niet al te moeilijke taart? De appeltaarten, de kwark en monchoutaarten ken ik inmiddels wel.

Heb zin om iets anders te bakken dus wie heeft ideeën?
Ik maak altijd bokkepootjestaart. Volgens mij heb ik het recept hier ooit neergezet. Moet je ff zoeken op bokkepootjestaart, was een eigen topic over wat ik als vervanging voor de advocaat kon gebruiken
Chocoladetaart.
Stroopwafeltaart !
Stroopwafeltaart klinkt lekker!

Hoe maak je dat?
Worteltjestaart!
rabarbertaart
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hmmm, ik zie al wat lekkere dingen voorbijkomen. Chocoladetaart die is echt verrukkelijk! Ik al eens op zoek naar een recept.

En rabarbertaart, toevallig een paar weken geleden voor het eerst gemaakt en we aten zo ongeveer onze vingers erbij op.
De nectarinetaart van koffietijd, ik denk dat ik die zo ook ga maken.

Denizcim in "Koffietijd nectarine taart!"
Hier komt net een chocoladetaart uit de oven. Van ah, Sascha's chocoladetaart.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zandtaart, maken mijn kinderen helemaal alleen op het strand op het moment, zal ik het recept vragen?

Slagroomtaart

brownietaart

tarte tatin
Driedubbele chocoladetaart met rode peper!

Als je dat intikt op google krijg je het recept. Oké, gezond is het niet, maar wel heel erg lekker!
Is de schuimtaart al langs geweest? Goed te combineren met mokkacrème.
it's a big club and you ain't in it
White Chocolate Cheesecake!

450 gr cream cheese (monchou of huismerk)

100 gr suiker

4 grote eieren

1 vanillestokje, de zaadjes

225 witte chocolade

225 gr creme fraiche

boter om in te vetten

Bodem:

150 gram bastogne en 60 gr. Roomboter

i

Oven voorverwarmen op 180 C.

Vet de vorm in en bekleed hem helemaal met bakpapier, ook de randen

Verkruimel de koekjes en meng met de gesmolten roomboter, meng door elkaar. Koekjes op de bodem van de vorm aandrukken en 10 minuten bakken.

Vorm uit de oven en de oven op 200 c zetten.

1. Doe de creamcheese en suiker in een kom en klop los met garde of mixer, voeg de eieren één voor één toe en de vanillezaadjes

2. Smelt de witte chocolade, au bain marie of in de Ping en roer hier de creme fraiche doorheen

3. Roer de chocolade door de creamcheese

4. Doe het mengsel over in de bakvorm op de koekjesbodem. Sla een paar keer met het bakblik op je werkblad zodat de luchtbubbels er uit gaan.

5. Zet in de (200 C) oven. Verlaag de temperatuur na 15 minuten naar 100 C en laat de taart nog 1 uur bakken. Het midden moet niet meer vloeibaar zijn maar wiebelig mag nog wel. Zet de oven uit en de deur op een kiertje en laat hem daar een uurtje afkoelen voor je hem eruit haalt. Dit ivm voorkomen van barsten in de taart. Zet in de koelkast als hij koud is en eet het liefst de volgende dag.
Bannofi! Of bannofee... Goddelijk.

Een lekkere variant op appeltaart is trouwens Dudok appeltaart, en dan met abrikozen/appelcompote erdoor. Vorige week weer eens gemaakt en die blijft heerlijk!
quote:_maris_ schreef op 14 juli 2012 @ 11:08:

Een lekkere variant op appeltaart is trouwens Dudok appeltaart, en dan met abrikozen/appelcompote erdoor. Vorige week weer eens gemaakt en die blijft heerlijk!Dudok appeltaart koop je toch gewoon?
quote:StabiloBoss schreef op 14 juli 2012 @ 16:43:

[...]

Dudok appeltaart koop je toch gewoon?

Ja vrijwel alle taarten kan je kopen, maar zelf maken is toch veel leuker en lekkerder?

*dit recept gebruik ik*
quote:_maris_ schreef op 14 juli 2012 @ 11:08:

Bannofi! Of bannofee... Goddelijk.

Een lekkere variant op appeltaart is trouwens Dudok appeltaart, en dan met abrikozen/appelcompote erdoor. Vorige week weer eens gemaakt en die blijft heerlijk!Heb je een recept ? ( ik kan natuurlijk wel googlen maar hoor liever goede ervaringen)
De dudok appeltaart staat in m'n vorige post. Alleen dan dus een potje appel/abrikozencompote ipv appelcompote zoals in het recept staat, echt veel lekkerder!

Voor de banofi gebruik ik Dit recept.
aardbei-rabarbertaart, aardbeibavaroistaart, ananaskwarttaart (niet uit een pakje/zakje), perentaart ipv appeltaart en hier de Koffietijd nectarinetaart ook hoog nog op het lijstje.
quote:Iloveholiday schreef op 14 juli 2012 @ 07:42:

Wie heeft ideeën voor een overheerlijke en niet al te moeilijke taart? De appeltaarten, de kwark en monchoutaarten ken ik inmiddels wel.

Heb zin om iets anders te bakken dus wie heeft ideeën?Wat voor taart is het gister geworden?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Blondies:

115 gram ongezouten roomboter, in stukjes

170 gram witte chocolade, fijn gehakt

3 eieren, maat L

200 gram suiker

snufje zout

1 theelepel vanille extract of 1 zakje vanille suiker

140 gram patentbloem

100 gram (ik doe meestal een heel bakje) macadamianoten

Verwarm de oven voor op 175 ºC.

Vet een bakvorm in. Ik gebruik meestal een quichevorm. Springvorm kan natuurlijk ook.

Smelt de boter in een pannetje boven laag vuur. Voeg de stukjes chocolade toe en blijf roeren tot alle chocolade is gesmolten.

Voeg de eieren één voor één toe, roer er dan de suiker, vanille extract/suiker, zout en de bloem er door. Voeg als laatste de noten toe.

Schep het deeg in de vorm en bak deze in 30 minuten af in de oven.
Ananas verkeerd-om taart (hoop dat Engels geen probleem is, de ml achter de ingrediënten zijn afmeetunits in een maatbeker voor als je geen "cups" hebt)

Ingredients

Topping

1/3 cup butter , melted 75 mL

1 cup brown sugar , packed 250 mL

9 pineapple rings

9 Maraschino cherries (van die kersjes in een potje)

Cake

1/2 cup butter , softened (125 mL)

1 cup sugar (250 mL)

2 eggs

1 tsp vanilla

3/4 cup milk 175 mL

1 3/4 cups ROBIN HOOD® All Purpose Flour 425 mL

1 tbsp baking powder

1/2 tsp salt

Preparation

Preheat oven to 350ºF (180ºC).

Topping

Combine melted butter and brown sugar and spread in bottom of ungreased 9" (2.5L) pan. Place pineapple rings on top of sugar mixture and a cherry in the centre of each ring. Set aside.

Cake

Cream butter, sugar, eggs and vanilla in a large bowl of electric mixer, until light and creamy. Add milk and mix until combined. Add remaining ingredients and beat until smooth.

Spread batter evenly over pineapple. 

Bake in preheated oven for 50 - 60 minutes or until toothpick inserted in centre comes out clean. Cool 10 minutes in pan, loosen cake around edges and invert onto a serving plate.
Optimist tot in de kist!
Nog eentje ook in het Engels:

Donkere chocolade, zure room, courgette cake:

1/2 cup butter, at room temperature

1/4 cup canola or other mild vegetable oil

1 3/4 cup sugar

2 large eggs

1 tsp. vanilla

2 1/4 cups all purpose flour

3/4 cup cocoa

1 tsp. baking powder

1 tsp. baking soda

1/2 tsp. salt

1 cup sour cream or plain yogurt

2 cups grated unpeeled zucchini (about 2 smallish, or 1 large)

3/4 cup chopped walnuts or chocolate chips, or both (optional)

Preheat oven to 325°F and spray a Bundt pan with nonstick spray. In a large bowl, beat the butter, oil and sugar on high speed with an electric mixer for 2-3 minutes, until thick and pale yellow. Beat in the eggs and vanilla.

In a smaller bowl, stir together the flour, cocoa, baking powder, baking soda and salt. Add a third to the butter mixture and beat just until blended; add half the sour cream and do the same. Repeat with another third of the flour mixture, the rest of the sour cream, and the rest of the flour. Stir in the zucchini and the nuts and/or chocolate chips, if you’re using them, and pour the thick batter into the pan, smoothing the top.

Bake for an hour, until the top is cracked and springy to the touch. Invert onto a plate or cake stand while still warm. Serves 8-16.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven