Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
En weer even up.

Lil morgen je jongste alweer 6. *zucht* wat gaat dat snel
Ik zal je sterker vertellen: die verjaardag is alweer gansch voorbij !

Het was heerlijk, en nu hebben bij ons de kotertjes ook vakantie en dat is ook fijn. Weliswaar zijn we nu Zoon^& Dochter 3 weken kwijt, en dat zuigt, maar Dot is echt toe aan even vrij en veel aandacht en bijkomen van alle vieren en afscheid nemen en laat slapen en spanning, en het is lekker dat die mogelijkheid daar nu ook is.

En ik probeer mijn bebruikelijke hoeveelheid werk in minder dagen te proppen vanwege La Diva thuis (GG ook), vandaag is dat nog aardig gelukt . Morgen weer een dag.

Zit nu in trein naar huis na Suuptown Indisch etentje, heerlijk. Fietste nog langs een stille, donkere stamkroeg Suup - daar hebben ze nu ook even vrij denk ik?

Hoe is het met de andere Kasteeldames?
Deze Kasteeldame meende een week relaxed te kunnen werken en eindelijk eens reiskostenvergoeding enzo te kunnen gaan declareren. Maar Opa Bloes heeft het zwaar dus ik ben even mantelzorger, regelkind en sterke schouder. Arme papa, hij voelt zich zo beroerd en verdrietig en we komen er maar niet achter wat er nou precies is. Hij is neerslachtig en huilt veel, vergeet dingen en er vallen gaten in zijn systeem. Zijn suiker is een tikkie ontregeld en dat krijgen ze niet vlot met insuline en pillen. En zijn darmen zijn nog niet goed dus hij maakt kennelijk wel dieetfouten maar we krijgen er niet de vinger achter. En hij doet zo zijn best om het goed te doen waardoor hij het niet meer ziet zitten en nóg meer moet huilen. :( Gossie dus.

Ik ga dus weer werken want ik voorzie werkstress en daar heb ik helemaal geen zin in. Enige voordeel is wel dat ik het te druk heb om de Bloesjes te missen.

ZOEFFFffffff!
twee keer is wat overdreven...
Ach bloeske dubbele voor jou. Wat naar voor opa. Is er wel goede begeleiding vanuit huisarts?

Hoop dat het snel beter met hem gaat.

Lil en nu is ze dan echt 6 grote meid hoor.

Stamkroeg is nog anderhalve week open. Maar reces dus rustig en vroeg dicht.

Marge was er vandaag en dat was leuk. Ben inmiddels weer aardig opgeknapt dus verhuissttress komt af en toe bovendrijven maar heb het allemaal wel onder controle. Geloof ik
Are GG van Lil! Ligt ie zomaar met gebroken botten na een val met de motor!
Ja, hij is heel heel naar ervan :( . Breuk valt op zich mee, maar de impact op de psyche is iets ernstiger dan dat geloof ik. Groot gevoel van Falen (= het ergste dat GG kan overkomen), en veel wanhoop over wat er allemaal niet kan komende weken, oa met vakantie (niet zwemmen, niet rennen, niet auto rijden...). Hij heeft afgelopen maanden ook weer veel rugpijn en enige dat het ongeveer onder controle houdt is vaak sporten, en dat kan nu dus niet.

Ik ben heel blij dat hij er gewoon nog is, had gisteravond de bibbers in mijn benen en snik in de keel van uitgestelde schrik. Er is weliswaar schade maar van het type dat gewoon weer heelt. Ik moet wel even doorschakelen naar a) logistiek alles oplossen (dat is het makkelijke deel van het verhaal ) en b) mentaal opvangen zonder er te veel door meegesleurd te worden. Dus ik praat hier maar af & toe van me af, denk ik

Marge, ik had jou de kaartjes voor vanavond al gemaild he?

Suup, je gaat nu bijna echt over he, gaaf!
Arme Lil, wat lijkt het me lastig als je man zo diep in de put zit. Kun je hem niet eens langs een shiatsu-mevrouw sturen? Wat mediteranen laten losmasseren? :tong:

Hier gaat het eigenlijk wel de goeie kant op, gelukkig. Opa Bloes blijkt bij de apotheek niet te hebben doorgegeven dat hij glutenallergisch is en bij navraag bleek er in 2 van de 5 pillen die hij dagelijks gebruikt gluten te zitten. <:r Dat is mogelijk dus een oorzaak van zijn malaise en we hebben het nu met de apotheek getackled maar het is wel klote dat hij zich w.s. nog wel een week of 6 beroerd blijft voelen ivm het langzame herstel van de darmen.. Ook heb ik geregeld dat hij voorlopig elke dag bezocht wordt door iemand van de thuiszorg, zodat er een oogje aan de pols gehouden wordt :idee: ook als we op vakantie zijn. En over een tijdje gaat de huisarts voorstellen om eens een geheugentest te doen bij de geheugenpoli, om te kijken hoe het cognitief met hem gaat.

Straks hoorde ik dat de auto woensdagochtend al gerepareerd is dus dat is een enorme meevaller (als je denkt dat ie total-loss is). En nu moet ik nog als de wiedeweerga aan de slag met werk wat de afgelopen week is blijven liggen door al het gedoe. En tussentijds pak ik af en toe wat in want WE GAAN BIJNA OP VAKANTIE!! En dan zie ik de Bloesjes weer en die mis is ZO.

* geeft het koffieapparaat een slinger en tiept weer verder *
* zet een pot koffie neer voor een laatste werkdag, die hopelijk heul productief is, kijkt trots naar de nieuwe stulp van Suup en aait GG nog eens over zijn bol *
*zet verse koffie neer*

Bloes hoe ging je laatste werkdag? Alles afgekregen?

Nog eventjes en je hebt je meiden weer in je armen

Lil hoe is het bij jullie? GG al wat minder in dip

En met Mims en Marge alles goed?

Ik ben lekker bezig in het nieuwe huis. Wordt steeds meer mijn thuis.

Dankzij papasuup staan de boeken in de kast. Hilarisch overigens, het eerste boek wat hij uit de doos pakte was een vergeten bouquetje. Aansluitend volgde nog een 'kunstboek' met foto's van vrouwenen grote borsten (ooit gekregen van de artistieke vriend omdat hij bij het boek aan mij moest denken) en toen had hij de erotische sectie (die ik heel dom niet apart had gelegd dit in tegenstelling tot mijn speeltjes) nog niet gehad, dus op een bepaald moment stond hij met de kamsutra in zijn handen. En het slotstuk was een boek over alleenouderen ooit gekocht ter orientatie julie snappen de verwarring was compleet.X-D

Maar een gevulde boekenkast maakt een huis al gelijk zo anders, helemaal fijn.

Kat begint inmiddels ook aardig te wennen. Minder angstig, mist alleen wel het naar buiten gaan, maar weet de kattenbak wel te vinden, dus dat is heel erg fijn.

Gaat duizend dingen doen vandaag dus laters!
Joehoe er is een mopsey jarig!

Van harte Mims.
Kussen voor jullie allemaal eens om te beginnen - de verwaarlozing is compleet maar hopelijk verlicht zoenen een beetje

Hier ups & downs. Dot nu uit logeren, GG probeert nog beetje zonnige zijde van het bestaan te zien, dat gaat niet altijd even goed maar soms gelukkig eventjes wel. Motorval lijkt beetje duw over de rand in de put te zijn geweest, waar nog veel twijfel over werk, geluk & ruimte in bestaan en meer existentiele toestanden lagen, niet makkelijk allemaal. Gister zijn we maar naar de nieuwe Batmanfilm gegaan, daar hoef je niet zo ontzettend bij na te denken.

Ik mis Dot, nu is er geen enkel kind meer ion huis * sip * . Aan de andere kant geeft het me even gelegenheid om werkmeters te maken, goed af te ronden voordat ik 3 weken vrij ben. Ik kijk ernaar uit en ik kijk er ook wat tegen op, want GG die noodgedwongen stil zit op een Grieks eiland zou nog wel eens een zware dobber kunnen zijn (hij wil zwemmen en lopen en voetballen en scooter-rijden en al die dingen kunnen niet). Maar goed, we gaan wel en we zien wel en ik moet er ook maar een beetje omheen bewegen.

Nu even werk weer, straks lekker lunch in de zon
Hai lieverds, waar zijn jullie eigenlijk allemaal? Suup in nieuwe huisie, Bloes lekker met vakantie, Marge - ga jij nog weg?

Ik ben wel héél blij dat de zon nu schijnt, al moet ik veel werken - toch altijd fijner met lekker zonnetje erbij en af en toe kopje koffie en/of lunch in de tuin is al zo heerlijk.

GG is mbv de elektrische fiets-met-lage-instap weer iets mobieler, kan hij ook mee naar het bos en dan beetje wandelen en onder een boom zitten en naar de lucht staren en voelen dat het leven toch wel de moeite waard is. Dat scheelt weer. Vanavond lekker uit eten, scheelt hopelijk ook. En ik heb vast voor zijn verjaardag een e-reader gekocht want hij kreeg met 1 hand zijn heavy sf-boeken niet lang omhoog gehouden . Balen is wel dat zijn rugpijn ontzettend opspeelt nu weer...

Dot is ondertussen blij bij oma, morgenavond halen we haar weer op. Ik mis haar vreselijk al komt het praktisch gezien wel goed uit dat iedereen nu van de vloer is. Overal lege bedjes, brrrr.
poeh he lil ik word helemaal naar van je bericht. Hele dikke klemknuffel kan je geloof ik wel gebruiken.
Tikte gisteren in de tram en moest uitstappen vandaar even kort.

Lil hoe is het nu daaroh? Dot weer op het nest?

En met de rest? Op Bloes na dan want die is op vakantie, dus dat is sowieso fijn :-)

.

Huisje hier gaat lekker, mis nog wat vloerkleden, maar het voelt al wel lekker als huis.

Kat begint ook aardig te wennen inmiddels. Dus dat is fijn.

En zo langamerhand komen er gezellig mensen langs om huisje te bekijken, straks een collega van die club zo in het nieuws waar iknu weer een klein klus doe. En gisteren exmeneer:-$. Erg apart. Hij was ruim een halfuur te vroeg, dus ik was niet thuis toen hij op de stoep stond, want nog even snel naar de ap geraced. Ik loop binnen met boodschappen, gata de telefoon, Kman, je exmeneer zit in onze tuin. Huh?

Hij wist K haar naam en was naar de naambordjes in de strata om de hoek gaan kijken in de verwachting dat ik daar misschien zou zijn. Maffe start dus. Dus even daar gezeten en vervolgens hier naar toe.

Ik zat van te voren heel erg te twijfelen of het verstandig was om hem nu al te zien. En nee dat was geloof ik niet verstandig. Ikkreeg zo'n schok toen ik hem bij kjong in de tuin zag.

Het is er nog en niet allleen bij mij. Kreeg de laatste weken al meer signalen van zijn kant dat hij ook nog erg met mij bezig was, reageren op de vriendjessite, smsjes op de verhuizingsdag.

En nu we elkaar weer zagen kwam het allemaal weer terug.

We hebben gepraat toen de spanning op een bepaald moment ondraaglijk werd gezoend in bed beland, gegeten, gepraat en vanmorgen samen ontbeten in bed .

En het was zo fijn allemaal. Vertrouwd, doodeng. Ik heb zo veel verdriet gehad toen het uitging. Bang om daar straks weer doorheen te moeten. Maar hij zit zo diep. Ik werd vannacht om een uurof 4 even wakker omdat ik moest plassen en hij lag zo diep te slapen. toen ik er weer naast kroop draaide hij automastisch naar me toen en met zijn arm om me me heen ben ik weer in slaap gevallen. En nu schemergebied. Hij heeft de afgelopen twee maanden wat dingen over zichzelf ontdekt die verklaren waarom hij izch niet voor 100% er in wilde storten. Of het nu wel gaat werken, geen idee. We hebben afgesporken dat ik maandag naar hem toe ga en dan praten we verder, kijken of we toch samen doorgaan of dat het daar stopt. Ik realiseerde me vannacht toen ik weer naast hem kroop na het nachtelijk wcbezoek, dat ik gewoon heel erg veel van hem hou en ik hoop echt dat we hier uit gaan komen.
Echo...

Iedereen lekker vakantie aan het vieren?

Lil goed nieuws, het ziet er naar it dat ik weer wat vaker in jouw buurt ben Exmeneer en ik hebben besloten onze relatie een nieuwe kans te geven. Ik ben blij, maar wel voorzichtig blij

*zet koffie neer*
Voorzichtig blij? Ze gaat haar schoonmoeder ontmoeten!
hè er zitten wel 6 dagen tussen mijn voorzichtig blij post en de ontmoeting van vanavond. Maar het zal mij benieuwen want ik kreeg net de waarschuwing dat er best argwanend tegen me gedaan kan worden want moeders ziet het liefst hem weer samenkomen met zijn ex. *zucht* en ik was nog helemaal niet nerveus of zo.......
Toch geen schoonmoeder...
Schoonmoeder kreeg haar lover op bezoek aldus mijn meneer.Maar met alleem zijn jongens vind ik het al spannend genoeg.maaar het is erg gezellig.
Verrek, kom ik hier 3 weken niet, heeft Suup een schoonmama?! Ik moet bijlezen dus en foto's uitzoeken maar NU ga ik eten met mijn liefste op de laatste dag van onze vakantie. Overschotel a la Bloes, smakelijk en ciao!
Ja Bloes zomaar drie weken weg kan dus ook niet he .

Jullie hebben het lekekr gehad he, te zien aan de foto's?

Maar de vuurdoop met de zonen ging goed. Ben er het weekend ook geweest had voorgesteld m te koken en ook daar gaat 'liefde' door de maag, mag vaker komen van ze.

Ok tijd voor koffie!
HI!

Ik ben aan het werk hoor en heb drieduizend andere dingen aan mijn fiets hangen maar ik wil even jullie advies of mening.

Oudste heeft een vriendin (die van de foto die NU op mijn vriendjessite staat) waar ik een bloedhekel aan heb. Oudste is helemaal klef BFF met haar dus ik knuffel het kind dood als ik kan, omdat alle weerstand die ze voelen alleen maar hechter maakt. Maar mijn gód wat zijn het loeders als ze samen zijn! Gatver, Oudste kan alleen maar naar doen tegen mij, luistert niet, doet stoer en brutaal. Die groet irriteert me omdat ze geen grenzen krijgt van haar (achterlijke) moeder (die waar ik jaar geleden een paar flinke aanvaringen heb gehad..) dus is er telkens wel wat als die meiden hier zijn. Nu stonden ze net voor de deur, het is papa week en ze hebben nog vakantie en Oudste logeert bij die vriendin. Ze komt haar zakgeld halen want ze gaan morgen naar de jeugddisco. Ik zeg dat ze dat eerst even moet vragen aan ons. Ze zegt dat ze bij die vriendin blijft slapen daarna, ik zeg wederom dat ze dat moet overleggen met mij en dat dit niet uitkomt omdat we dit weekend iets leuks gaan doen met Zus & Co en Opa Bloes. Lang gezicht. Ik zeg dat ze mag gaan maar dat we haar om half 1 ophalen. Lang gezicht. Daarna wilde ze wegfietsen (terwijl haar vriendin jolig vertelt dat ze het korte broekje van Oudste heeft gekregen. Huh? ) en ik roep haar terug want ik vergat bijna te zeggen dat ze morgen een uurtje eerder naar huis moet komen om te gaan shoppen voor het nieuwe schooljaar. Agenda enzo, je kent het. Maar dat past niet in het plaatje van de Beroepspuber: dan koopt ze zelf wel een agenda: zij blijft bij haar vriendin. En daar gaat ze: met haar arogante kop fietst ze weg, Haar irritante moeder achter zich latend, die wel morgennacht naar een gehucht mag rijden om haar op te halen en haar mag voorzien van zakgeld en spullen en 200 euro heeft neergelegd voor haar schoolkamp (waarbij gemeld moet worden dat ik heul geirriteerd ben omdat de vaderfiguur helemaal nix betaald sinds april en wel heeeeeel veel geld gekost heeft intussen).

Zucht.

Adem in Adem uit.

Wat doe ik verkeerd?
En vanavond haar wel ontmoet.

Kusjes uit meneer dorp
Oh zag je bericht niet.

Lieverd jin doet niets verkeerd. Tis eem puber. Knuf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven