!#~%)~$ zooi!!

18-07-2012 21:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Nou als ik kids had en een volwassen persoon deed lelijk tegen m,n kind, dan was ik gelijk navraag gaan doen, uiteraard op volwassen manier! Wat houdt je tegen dan?
Wat heeft de buurvrouw gedaan?

Wat heeft je dochter gedaan?

Wat was de aanleiding voor het lelijk behandelen?

Waarom durf je niet rustig het gesprek aan te gaan?
Huts!
Dat is al heel me leven mijn probleem iemand confronteren. Het was niet heel heftig. Mijn dochter liep met een bal ze is 6. En toen begon de buurvrouw dat ze het niet moest wagen hem in haar tuin te schieten anders zou ze hem lek prikken. Terwijl zoiets nooit is voorgevallen. Mijn dochter heeft die bal pas net. Ze stond helemaal perplex
quote:vivalaavida schreef op 18 juli 2012 @ 22:04:

Dat is al heel me leven mijn probleem iemand confronteren. Het was niet heel heftig. Mijn dochter liep met een bal ze is 6. En toen begon de buurvrouw dat ze het niet moest wagen hem in haar tuin te schieten anders zou ze hem lek prikken. Terwijl zoiets nooit is voorgevallen. Mijn dochter heeft die bal pas net. Ze stond helemaal perplexHelaas zit de wereld vol met 'azijnpissers'(zo noem ik ze maar even) die alleen op zichzelf gericht zijn (egocentrisch) en al bij voorbaat doemdenken en willen voorkomen dat er ook maar iemand hun strobreed in de weg ligt. Heel lastig, ik schrik ook altijd van zulke mensen, en heb nóóit een alerte reactie klaar, gewoon omdat ik te verbaasd ben over die kleine onbenulligheden waar sommige mensen al over uit hun dakpan vliegen... Voel je neit schuldig. Zelf leg ik altijd m'n kinderen uit dat je mensen in soorten en maten hebt, dat de meeste heel aardig zijn maar dat er ook een groep is die niet zo aardig is. Soms doordat ze zich niet zo fijn voelen, of verdrietig zijn, maar soms ook gewoon omdat het hun karakter is. Uiteraard vind ik wel dat m'n kinderen zich moeten gedragen, dus niet expres balen in de tuin schoppen enz, maar als het per ongeluk gebeurt dan hoeven ze zich niet schuldig te voelen als iemand begint te foeteren.. Gewoon zelf aardig blijven en laten zien hoe het ook kan!
Kan ik me best voorstellen, bang worden van agressie. Zolang ze niet aan je kind komen hoef je niet veel te doen. Je kijkt wat bedenkelijk en gaat gewoon verder.
it's a big club and you ain't in it
Kinderen die ook leren omgaan met kenaus die hebben daar later heel veel plezier van, want de wereld zit er vol mee.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ja helaas heeft mijn dochter mijn karakter, kruipen in onze schulp
Ik snap dat je baalt van jezelf nu, maar misschien kun je in dit geval ook beter met je dochter praten, dan met je buurvrouw. Leg het haar uit zoals plukjepulk al beschrijft, dat ze zich niks van zo'n opmerking aan moet trekken. Misschien was buuf gewoon niet in d'r hum door irritante voetballende buurjongetjes.

Ik zou niet altijd meteen in discussie gaan als iemand zoiets zegt. Een 'nou buuf, ze heeft die bal pas net' is al wel genoeg.
quote:very__cherry schreef op 18 juli 2012 @ 22:19:

Kinderen die ook leren omgaan met kenaus die hebben daar later heel veel plezier van, want de wereld zit er vol mee.Vooral op het V. F.
Sorry hoor maar dat is toch niet erg, buuf is gewoon een chagerijn. Ik vind eigenlijk jou reactie erger.

Leer je schouders op te halen en leer dat ook aan je kind.
quote:shogubo schreef op 18 juli 2012 @ 22:51:

[...]

Vooral op het V. F.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:galadriel schreef op 18 juli 2012 @ 22:54:

Sorry hoor maar dat is toch niet erg, buuf is gewoon een chagerijn. Ik vind eigenlijk jou reactie erger.

Leer je schouders op te halen en leer dat ook aan je kind.Dit...
Mooie reactie van Plukjepulk. Het is helemaal niet zo gek om niet meteen van je af te kunnen bijten als iemand zo nodeloos agressief doet. Val jezelf er niet zo hard over!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven