iPhone 4 Wifi probleem

21-07-2012 22:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb erg slechte Wifi verbinding. Als ik met mijn iPad op de bank zit, dan ontvang ik vele Wifi netwerken. Met mijn iPhone 4 kan ik alleen maar onze eigen Wifi router vinden.

Op de begane grond, heb ik met mijn iPhone 1 à 2 streepjes ontvangst met Wifi. Ga ik naar de 2e verdieping, dan valt mijn Wifi gelijk al weg.

Hoe kan het komen dat ik slechte verbinding heb, en hoe kan ik dit oplossen?
http://forum.iculture.nl/ ... 121444-wifi-valt-weg.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 21 juli 2012 @ 22:29:

http://forum.iculture.nl/ ... 121444-wifi-valt-weg.htmlHelaas heb ik daar niks aan.
Waarom niet ? Heb je het al geprobeerd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik kom er geen wijs uit, wat ik zou kunnen doen om dit probleem te verhelpen.
Ik zal het even eenvoudiger uitleggen, maar ik denk inderdaad dat de link van Enn precies jouw probleem beschrijft. Je iPad en andere apparatuur werken wel goed met wifi, dat betekent dat het probleem niet aan je wifi ligt. Je iPhone werkt op andere locaties wel goed, dat betekent dat het probleem niet aan je iPhone ligt.

Het zou kunnen dat de signalen van de andere apparatuur zo sterk zijn dat ze het signaal van je iPhone storen (interferentie).

De poster in de link van Enn zegt dat je het kanaal van je router moet veranderen naar een andere frequentie. Aangezien je de forumposts niet begrijpt, denk ik niet dat je dat zelf kan met je iPhone. Dus je zult het aan iemand moeten vragen die er verstand van heeft. Niet lullig bedoeld verder.
Hoe is de ontvangst van je iPad op de eerste en tweede verdieping? Als die ook slecht is, kan het natuurlijk zijn dat je wifi algemeen slecht bereik heeft.
quote:Chadidja schreef op 21 juli 2012 @ 23:09:

Hoe is de ontvangst van je iPad op de eerste en tweede verdieping? Als die ook slecht is, kan het natuurlijk zijn dat je wifi algemeen slecht bereik heeft.Wanneer dit het geval is zou je ook nog een wifi signaalversterker aan kunnen schaffen.
quote:Chadidja schreef op 21 juli 2012 @ 23:07:

Ik zal het even eenvoudiger uitleggen, maar ik denk inderdaad dat de link van Enn precies jouw probleem beschrijft. Je iPad en andere apparatuur werken wel goed met wifi, dat betekent dat het probleem niet aan je wifi ligt. Je iPhone werkt op andere locaties wel goed, dat betekent dat het probleem niet aan je iPhone ligt.

Het zou kunnen dat de signalen van de andere apparatuur zo sterk zijn dat ze het signaal van je iPhone storen (interferentie).

De poster in de link van Enn zegt dat je het kanaal van je router moet veranderen naar een andere frequentie. Aangezien je de forumposts niet begrijpt, denk ik niet dat je dat zelf kan met je iPhone. Dus je zult het aan iemand moeten vragen die er verstand van heeft. Niet lullig bedoeld verder.Ik kan het ook zelf proberen. Ik ben wel niet zo'n techneut, maar met de goede stappen zal het me vast wel lukken.
quote:Chadidja schreef op 21 juli 2012 @ 23:09:

Hoe is de ontvangst van je iPad op de eerste en tweede verdieping? Als die ook slecht is, kan het natuurlijk zijn dat je wifi algemeen slecht bereik heeft.

De iPad heeft op de eerste verdieping 3 streepjes signaal, het maximale. Op de tweede verdieping heeft mijn iPad 2 streepjes signaal.

Mijn iPhone haalt dat bij lange na niet.
quote:Rosylla schreef op 22 juli 2012 @ 08:16:

[...]

Wanneer dit het geval is zou je ook nog een wifi signaalversterker aan kunnen schaffen.Ja, dat zou ik inderdaad als onderneming kunnen doen. Het rare alleen is, dat ik als ik op mij werk ben alleen maar net Wifi signaal oppak van de router van het werkt. Maar mijn collega krijgt een hele lijst waar zij uit kan kiezen met andere netwerken, weliswaar zijn de meeste daarvan beveiligd, maar ik vind het raar dat zei die netwerken wel allemaal kan ontvangen en ik niet...
O, dan ligt het wel aan je iPhone, tenminste als je bedoelt dat je collega ook met haar iPhone al die netwerken kan ontvangen. Misschien heeft het met een update te maken? Daar zijn op verschillende fora topics over.
quote:Chadidja schreef op 22 juli 2012 @ 13:10:

O, dan ligt het wel aan je iPhone, tenminste als je bedoelt dat je collega ook met haar iPhone al die netwerken kan ontvangen. Misschien heeft het met een update te maken? Daar zijn op verschillende fora topics over.Mijn collega kan wel vele verschillende netwerken vinden, maar als ik netwerken zoek via mijn iPhone, dan komt er alleen 1 binnen (die van het werk) en soms ook helemaal geen netwerken. Mijn iPhone draait op iOS 5.1.1. Als ik bij mijn instellingen naar de software updates kijk, dan zegt hij dat hij up to date is.
Ik ben net even bezig geweest met mijn router, om te kijken of ik het netwerk kanaal kon veranderen. Ik heb het netwerk kanaal veranderd en op 11 gezet. Ik merk alleen dat het internet ietsje sneller is, maar mijn iPhone ontvangt verder nog geen andere netwerken en het Wifi ontvangst is nog steeds relatief slecht vergeleken met mijn iPad.
.
quote:nobrains schreef op 23 juli 2012 @ 10:36:

Met een iPhone is ´t gauw beroerd.

´t Gaat beter als je ´m verkeerd vasthoudt.

´t Gaat met sommige versies van iOS slechter.

Oh, zie dat de versie al gevraagd is.

Weet ´t niet uit m´n hoofd, maar dacht dat ´t met deze juist slechter ging.

Je kunt nog de instellingen optimaliseren.

Zag dat al gevraagd werd of je collega ook zo´n kreng heeft.

Kan je dat even zeggen?

En misschien, als ´t eenzelfde toestel is, merk en type, kun je de instellingen, alles, met die van haar vergelijken.

Wie zich spiegelt...

Mijn collega heeft inderdaad dezelfde iPhone met dezelfde iOS (5.1.1). Het enige verschil tussen onze toestellen is dat zij een abonnement heeft en ik niet.

Verder zijn de overige instellen ongeveer gelijk met de mijne.
.
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven