Ramadan vraagje

23-07-2012 16:33 234 berichten
Beste Viva dames en enkele heer,

Mijn buurman, ik woon in een protiekflat, houdt dezer dagen ramadan. Nu kwm ik afgelopen zaterdag tot een rare ontdekking. Om twee uur snachts stopt er een taxi voor de deur, voor 1 van mijn flatgenoten. Mijn ramadanhoudende buurman vond dit niet kunnen, vanwege ramadan. Hij is hier snachts bij een buurvrouw aan de deur geweest en gedreigd om de volgende keer er 'iets' aan te gaan doen. Toen zij de deur dicht deed, heeft hij hard tegen die deur lopen aanschoppen, zo hard dat mijn vloer er van trilde. Daarna een hoop gescheld en gesla met deuren.

Ik zat rechtop in bed van schrik en vind het eigenlijk heel dreigend gedrag.

Er wonen hier ook honden in het portiek en deze blaffen ook wel eens snachts. Maar dat kan je gewoon bijna niet tegenhouden. (gebeurt misschien 2 keer in de week)

Is het nou normaal dat je tijdens ramadan geen geluidsoverlast produceert? Dus ook geen taxi voor de deur? (heb het niet over feestjes ed. )

Ik kan er niets over terug vinden op internet, alhoewel mijn google kunsten niet echt mega goed zijn, maar dit verbaasd me zo.

Iemand die mij kan vertellen of dit normaal is?

Edit: Vraag m.b.t. of geluidmaken tijdens ramadan not done is; is beantwoord. Gaat hier dus verder ook niet om.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is niet normaal.

Buurvrouw heeft niks met zijn geloof te maken
Internagelaktisch
Nee toch? Wil me best wat aanpassen maar dit gaat me echt te ver eigenlijk..
Zijn gedrag heeft niets, maar dan ook niets met de ramadan te maken.

Hij heeft ze gewoon blijkbaar niet op 'n rijtje.

Djezus, wat een achterlijke mensen lopen er op deze aarde rond.

Niet jij hoor TO.
Love...miss..will never forget you..
Tuurlijk is dit niet normaal. Heeft niks met de Ramadan te maken ook. Prima dat hij een maand vast, maar dat betekent niet dat een ander geen taxi mag bestellen.
Nee joh en al helemaal niet tussen zonsondergang en zonsopgang. Dit lijkt me vooral een gefrustreerde man.
Waarom kunnen die gasten zich nooit normaal gedragen, als hij ongestoord ramadan wil vieren gaat ie lekker naar marokko.
Nee dit gedrag heeft niets met de ramadan te maken,maar misschien is hij geirriteerd door het niet eten ofniet hebben van sex?

Hoewel,na zonsondergang mogen ze toch alles gewoon doen?
Hij zal toch ook geluiden maken als hij 's nachts opstaat om te eten?

Kijk het is wat anders als je wakker gehouden wordt omdat iemand tot diep in de nacht keiharde muziek afdraait.

Maar zelfs dat heeft niets met moslim of geen moslim te maken, daar zal het merendeel last van hebben.
.. Moet eerlijk zeggen, ben blij om jullie reacties! Begon al ernstig aan mijn vermogen tot aanpassen te twijfelen. Vind hem een beetje eng worden op deze manier.
quote:duffiej schreef op 23 juli 2012 @ 16:39:

Waarom kunnen die gasten zich nooit normaal gedragen, als hij ongestoord ramadan wil vieren gaat ie lekker naar marokko.Wat een rare reactie. Die gasten?? Doe ff nrmaal
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 16:39:

Hij zal toch ook geluiden maken als hij 's nachts opstaat om te eten?

Kijk het is wat anders als je wakker gehouden wordt omdat iemand tot diep in de nacht keiharde muziek afdraait.

Maar zelfs dat heeft niets met moslim of geen moslim te maken, daar zal het merendeel last van hebben.En dat gebeurt hier dus nooit, de taxi was notabene voor een andere buur (man) bedoelt. Mijn buuf heeft de schrik in de benen van dat akkefietje en wij houden ons hart vast de komende maand. Als dit al na 2 dagen vasten gebeurt...
Nee, dat is niet normaal. Al kan ik me voorstellen dat als je in een wijk vol praktiserende moslims woont, je niet vrolijk gaat zitten barbecueën terwijl zij naast je in hun achtertuin honger zitten te lijden. Maar dat valt voor mij onder hetzelfde principe als niet op zondag je gras gaan maaien als je in de biblebelt woont: kwestie van een beetje rekening houden met elkaar, daar wordt niemand minder van.

Ook dan zou ik het overigens niet normaal vinden als mijn buurman tegen mijn voordeur stond te schoppen als ik wél een keer op zondag mijn gras maaide. Achter mijn rug er schande van spreken kan ik prima hebben, maar hou het lekker bij jezelf.
EWA, ik zou hem er rustig op aanspreken.

Moet zeggen dat ik dit gedrag niet uit mijn omgeving ken, zelfs als het vasten als zwaar ervaren wordt.

Ramadan is juist een maand dat je je zelf moet beheersen, maar blijkbaar kan niet iedereen dat.

Hoe is hij verder op andere dagen dan?
quote:ladytruckster schreef op 23 juli 2012 @ 16:39:

Nee dit gedrag heeft niets met de ramadan te maken,maar misschien is hij geirriteerd door het niet eten ofniet hebben van sex?

Hoewel,na zonsondergang mogen ze toch alles gewoon doen?Volgens hem moet het na 00.00 uur stil zijn.Dus geen taxi, klappende deur, hond, weet ik veel wat er snachts wel eens aan geluid gemaakt kan worden.
O jee, gaan we dit weer krijgen, er mag geen commentaar gegeven worden op moslims?!
[quote]qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 16:42:

Nee, dat is niet normaal. Al kan ik me voorstellen dat als je in een wijk vol praktiserende moslims woont, je niet vrolijk gaat zitten barbecueën terwijl zij naast je in hun achtertuin honger zitten te lijden. Maar dat valt voor mij onder hetzelfde principe als niet op zondag je gras gaan maaien als je in de biblebelt woont: kwestie van een beetje rekening houden met elkaar, daar wordt niemand minder van.

Ook dan zou ik het overigens niet normaal vinden als mijn buurman tegen mijn voordeur stond te schoppen als ik wél een keer op zondag mijn gras maaide. Achter mijn rug er schande van spreken kan ik prima hebben, maar hou het lekker bij jezelf.[/quote

Ik kreeg ook spontaan neigingen om dan maar vannacht een goed feest, met geheel varken aan spit, te geven. Maar zo wil ik niet zijn en zal ik ook nooit doen. Wil echt rekening houden met ieders geloof e.d. maar wel binnen het redelijke.
quote:duffiej schreef op 23 juli 2012 @ 16:44:

O jee, gaan we dit weer krijgen, er mag geen commentaar gegeven worden op moslims?!Als jij één flippende buurman wil gebruiken om lekker los te gaan over "die gasten", dan lijkt het me terecht dat daar iets van gezegd wordt ja.
Dat kan hij wel zeggen, maar we leven hier niet in Saoudi-Arabië.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 16:43:

[...]

Volgens hem moet het na 00.00 uur stil zijn.Dus geen taxi, klappende deur, hond, weet ik veel wat er snachts wel eens aan geluid gemaakt kan worden.Alleen tijdens de ramadan? Dit standpunt heeft niets, maar dan ook niets te maken met de ramadan.
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 16:42:

.

En zelfs daar moet een beetje moslim tegen kunnen.

Je weet als moslim dat niet iedereen vast, dus waarom een big issue van maken?

Tenminste, ik mag toch hopen dat de buren bij mijn moeder ( wijk met voornamelijk moslims) zich niet bezwaard voelen om te barbequen.
quote:duffiej schreef op 23 juli 2012 @ 16:44:

O jee, gaan we dit weer krijgen, er mag geen commentaar gegeven worden op moslims?!Je hoeft nav dit verhaal ineens alle 'gasten' over 1 kam te scheren
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 16:43:

EWA, ik zou hem er rustig op aanspreken.

Moet zeggen dat ik dit gedrag niet uit mijn omgeving ken, zelfs als het vasten als zwaar ervaren wordt.

Ramadan is juist een maand dat je je zelf moet beheersen, maar blijkbaar kan niet iedereen dat.

Hoe is hij verder op andere dagen dan?

Dat was wat ik ook vond inderdaad op internet. Hij woont hier nog niet zo lang. eén keer heeft hij hallo gezegd, toen ik hem de tweede keer zag sloeg hij de deur snel dicht toen ik hoi zei...

Dacht dat het toeval was, maar begin nu toch te denken dat hij gewoon niet echt helemaal spoort.
Volgens mij spoort die buurman gewoon niet helemaal.

Malloten heb je overal. Eventueel zou je de wijkagent kunnen inschakelen om even met buurman te praten.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 16:45:

Ik kreeg ook spontaan neigingen om dan maar vannacht een goed feest, met geheel varken aan spit, te geven. Maar zo wil ik niet zijn en zal ik ook nooit doen. Wil echt rekening houden met ieders geloof e.d. maar wel binnen het redelijke.Nou, dat laatste kun je hem gewoon vertellen, toch? Dat het geen probleem is om rekening te houden met zijn geloof, dat je zelfs zo vriendelijk wil zijn om niet openlijk te gaan barbecueën, maar dat het wel binnen het redelijke moet blijven. En dat je van hem ook verwacht dat hij redelijk blijft. We zijn niet allemaal moslim of aan de ramadan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven