Venlafaxine (Efexor)

26-07-2012 07:45 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Er zijn meerdere topics over Venlafaxine (Efexor), maar die zijn niet meer actief.

Graag wil ik ervaringen uitwisselen met mensen die, net als ik, Venlafaxine gebruiken. Ikzelf gebruik het sinds 2 maanden. Ik heb opgebouwd van 37,5 mg naar 225 mg (sinds 3 weken). Ik neem het tegen angsten. Daarnaast ga ik naar een psychologe.

Ben je tevreden over dit medicijn? Na hoeveel tijd ging het bij jou werken? Waartegen gebruik je het? Heb je bijwerkingen?
Ga eens naar www.mijnmedicijn.NL . Daar vind je allerlei bevindingen van een bepaald medicijn.
Je geeft antwoord om vervolgens geen reactie meer terug te krijgen... Netjes...
Ik was erg tevreden. Samen met therapie ben ik binnen een jaar in ieder geval weer in staat om zonder angsten de straat op te gaan Moet wel zeggen dat ik me ontzettend hard heb ingezet voor therapie en dat heeft wel echt de vruchten afgeworpen. Ging voornamelijk Efexor slikken om de stap van het 'willen' en 'daadwerkelijk doen' kleiner te maken.

Stoppen met het medicijn was trouwens echt een ramp, heb 3 a 4 dagen op bed gelegen, doodmoe en voelde me verschrikkelijk. Maar een week doorzetten en toen was ik afgekickt

Succes!
quote:ontbijtkoekje schreef op 26 juli 2012 @ 08:43:

Je geeft antwoord om vervolgens geen reactie meer terug te krijgen... Netjes...

Beetje geduld zou niet misstaan!

TO, geen ervaring met efexor, wel met fluoxetine. Bij mij ging dat pas na een week of 4 duidelijk werken. Eerste week heel veel last van bijwerkingen en die namen langzaam af.
Je gelijk halen is als achteruit lopen om te bewijzen waar je bent geweest.
Bijwerkingen: alleen bij op- en afbouwen. Wel gewichtstoename van 10-15 kilo gehad. En als ik het vergat werd ik ontzettend beroerd.
quote:evelise schreef op 26 juli 2012 @ 09:09:

Bijwerkingen: alleen bij op- en afbouwen. Wel gewichtstoename van 10-15 kilo gehad. En als ik het vergat werd ik ontzettend beroerd.

ohja, als ik t vergat, kreeg ik het heeeeel benauwd.. Geen schokjes in hoofd gelukkig, maar kon geen stap meer zetten!

Vandaar met afkicken ook mega veel geslapen.

Met opbouwen 1 dag misselijk geweest, en heeeeel erg zweten..
.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Bedankt voor jullie reacties!

En Ontbijtkoekje, ik moest werken vanochtend vandaar dat ik niet meteen reageerde...

Ik vond het opbouwen met Venlafaxine verschrikkelijk. Mijn angsten namen enorm toe, ik was misselijk, veel zweten en kon helemaal niet meer slapen. Om te kunnen slapen gebruik ik nog steeds Seroquel (25 mg).

Toch ben ik tevreden. Eerder heb ik Citalopram (60 mg) gebruikt. Dat deed helemaal niets. Nu merk ik wel verschil. Ik ben rustiger. De angsten zijn echter niet helemaal weg. Maar ik ben al blij dat het beter gaat. Op een gegeven moment durfde ik bijvoorbeeld niet eens meer naar mijn werk.
Je moet ook niet verwachten dat je angsten verdwijnen door efexor. die verdwijnen door je eigen inzet (bij de psycholoog) en efexor ondersteunt dat.
..
@ Mrs, sorry, dat wist ik niet!! *neemt comment terug*
.
Moesie, sorry ik was te snel met mijn oordeel .. Excuses =)
Ik ben nog maar enkele keren bij de psychologe geweest, dus kan nog niet echt zeggen of dat mij gaat helpen. Ik ben in ieder geval al blij dat de Venlafaxine iets doet. Voor mij is het op dit moment geen rotzooi. Ook mijn omgeving merkt dat ik rustiger geworden ben.
Maf wel, ik ben ook begonnen met venlafaxine maar werd er ontzettend levenloos van. Alleen maar slapen en een hoofd als een zombie. Minder angst, maar sowieso minder emotie..

Toen overgegaan op citalopram en dat had wel het gewenste effect!
Apart he, dat het bij iedereen zo anders werkt. Ik kan juist niet slapen door de Venlafaxine. Maar over de werking ben ik wel tevreden. Met Citalopram kon ik wel slapen maar zelfs de maximale dosis had geen effect bij mij.
Ik kreeg van efexor een heel rotgevoel, alsof er een donkere deken over me heen was gegooid, heel naar en angstig. Ik gebruik nu seroxat, bevalt heel goed, alleen af en toe brainzaps.
Bij mij is het juist of het donkere deken eraf gehaald is. Ik leef weer meer, sinds ik Venlafaxine gebruik. Na de Paroxetine en Citalopram die niet werkten, was dit de laatste AD die ik wilde gebruiken. Samen met de sessies bij de psycholoog, hoop ik er zo een beetje uit te komen.
Fijn dat je een middel hebt gevonden wat bij jou past, toch? Het is gewoon een kwestie van uitproberen, bij iedereen is het anders. Ik hoop dat je er snel uitkomt. Succes!
Ik hoop het ook. Het afbouwen moet een hel zijn, maar zo ver ben ik toch nog lang niet.
..
Zo ik ben cold turkey gestopt (zat toen op 75mg) en ben echt goed ziek geweest. (op eigen houtje gedaan ook al wist ik dat het oerstom was en moest afbouwen - ben notabene verpleegkundige en zou iedereen met dat idee voor gek verklaren, maar was het zó spuugzat!) Vooral die 'stroompjes' in m'n hoofd, tintelende vingers en lippen, duizeligheid.. Pfoe.
Hallo,

Via google kwam ik op dit forum terecht over Venlafaxine.

Ik ben zelf een jongen van 21 jaar, maar denk niet dat dat zoveel uitmaakt.

Er is bij mij een paniekstoornis met agorafobie en ADD (dus geen adHd) vastgesteld, al is het wel vergelijkbaar.

Mijn klachten zijn dat ik de hele dag een extreem druk gevoel in mijn hoofd heb, geen tv kan kijken, niet kan luisteren naar andere mensen en eigenlijk niks meer kan. Als ik weg wil naar buiten word ik super misselijk en moet ik overgeven, heb dit soms ook in huis.

Ik loop ook bij een Psychologe en slik daarbij Venlafaxine.

Hieronder mijn ervaring.

Ik gebruik nu ongeveer 8 weken Venlafaxine.

De eerste 6 weken op 75 MG , dit deed voor mij heel weinig tot niks en had nog last van exact dezelfde klachten.

Na 6 weken ben ik opgehoogd naar 112,5 MG. En 5 dagen daarna naar 150 MG, omdat ik er zeker van wil zijn dat dit medicijn mij gaat helpen. Nu zit ik inmiddels 10 dagen op 150 MG en merk ook nog steeds niet echt verschil. Wel minder paniekaanvallen in huis maar nog steeds dat extreme drukke gevoel in mijn hoofd, soort drukkende hoofdpijn, migraine idee. En op de achtergrond ook nog die misselijkheid.

Ik ben ook begonnen met Neurofeedback, 2 weken geleden is er van mijn hersenen een Qeeg scan gemaakt en daarvan krijg ik morgen de uitslag, wil er toch graag achterkomen wat ik nu precies heb en als het goed is kunnen ze dat op zo'n QEEG scan zien. En uiteraard daarna behandelen en hopen dat dat blijvend en beter helpt dan de medicijnen die ik nu gebruik en dat ik uiteindelijk (hopelijk) zelfs zonder kan.

Denken jullie dat dit medicijn mij wel zal gaan helpen?

Hopelijk op een paar goede ervaringen of contacten!

groetjes en maar blijven afwachten...
Oja en voor het slapen gebruik ik Antipsychotica, Seroquel 50 MG om de prikkels wat te onderdrukken zodat ik een beetje kan inslapen. Meestal lukt dit ook pas na een uur ongeveer, en mijn telefoon dan wegleg natuurlijk.

Ben zelf echt super tegen medicijnen maar als het zo slecht met je gaat en niets meer kan grijp je graag iets aan in de hoop dat het je beter kan maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven