Cadeautjes. Help me :)

27-07-2012 13:19 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus dus familiedag. Nu is mijn nicht net ervoor jarig en net getrouwd en is mijn opa (ver in de 80) net erna.

Voor beide geen idee wat ik voor cadeau voor ze moet halen. Hebben niet echt een hechte band dus ik ken ze ook niet goed. Daarbij is mn budget ook nog eens beperkt :(

Iemand tips voor iets wat kleine kans heeft om fout te zijn?
Wat je budget betreft, soms kun je bij een outlet of de wibra oid redelijk slagen.

Iets voor onder de douche of een lekker smeerseltje voor je nicht bijvoorbeeld. Of is dat te afgezaagd?

En je opa... eh... houdt ie van drank?
Smeerseltjes idd een beetje afgezaagd. Heb ik zelf vorig jaar gehad, het gebaar wordt uiteraard gewaardeerd maar ik koop toch liever mn eigen smeersel

Opa houdt wel van een biertje maar van z'n vrouw mag hij slechts met mate drinken haha. Zal eens aan haar vragen of ik misschien iets van een speciaal biertje voor m kan halen.
bol.com bon voor het nichtje

voor opa 'n mand met belgische speciaal biertjes
Koop een mooie bos bloemen of plant ..

Wat is je budget?
Of gewoon 'n flesje wijn.

Als de bijeenkomst niet speciaal is voor hun verjaardag hoef je eigenlijk niets te geven.
quote:bijenrompje schreef op 27 juli 2012 @ 13:26:

Koop een mooie bos bloemen of plant ..

Wat is je budget?Ik dacht 15 of max 20 per persoon.
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2012 @ 13:27:

Of gewoon 'n flesje wijn.

Als de bijeenkomst niet speciaal is voor hun verjaardag hoef je eigenlijk niets te geven.Nja, we doen 1x per jaar dus familyday (ook meestal de enige keer dat we elkaar zien) en het valt vaak in augustus waarin er veel verjaardagen zijn. Vorig jaar heb ik dingen voor mijn verjaardag gehad dus lijkt me wel zo netjes om hun ook wat voor de verjaardag te geven.
Voor nichtje iets voor in de tuin?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
stomme vraag hoor, maar waarom moet je een kado geven aan je nicht? Omdat je dus familiedag hebt en haar dan ziet en zij dan pas jarig geweest (en getrouwd) is? Maar je bent niet op haar bruiloft geweest begrijp ik?

Is het dan niet gewoon een optie om op de familiedag gewoon je nicht te feliciteren en meer niet? Ook omdat je zegt dat jullie niet echt een hechte band hebben.

Ik heb meerdere neven en nichten maar vier hun verjaardag nooit en mocht ik toevallig iemand zien net na zijn/haar verjaardag, dan is het gewoon feliciteren en meer niet. Maar goed, ik weet niet hoe dat bij jullie zit natuurlijk. Vandaar dat ik het me even afvraag.

Dat je je opa een kado geeft vind ik weer logischer, en inderdaad ook wel lastig. Ik weet het ook nooit voor mijn oma.
Een flesje wijn met eigen etiket?
Tulpje, ik heb dus vorig jaar wel cadeaus gehad dus wil dat nu opzich ook wel terug doen.

Bruiloft was ik niet op uitgenodigd(was ook in het buitenland met weinig gasten).
oh beetje mosterd.

Maar iedereen die dus in juli/augustus jarig is (geweest) die krijgt dus nog een kado maar de rest van de familie die in de andere maanden jarig is en die je dan nooit ziet, die krijgt dan nooit iets? Dat is wel apart.
Het liefst zou ik trouwens helemaal niet gaan Maar ik ben er nog niet echt uit welke plek ik die kant van de familie in mn leven wil laten hebben dus voor nu ga ik geen dingen afzeggen.
Iemand toevallig bekend met deze mousserende wijn?

hema
bon van H&M (of andere kledingzaak, of Hema/V&D) voor nicht.

Voor opa lekkere biertjes en/of bijzondere/luxe chocolade/bonbons?
quote:tulpje21 schreef op 27 juli 2012 @ 13:29:

stomme vraag hoor, maar waarom moet je een kado geven aan je nicht? Omdat je dus familiedag hebt en haar dan ziet en zij dan pas jarig geweest (en getrouwd) is? Maar je bent niet op haar bruiloft geweest begrijp ik?

Is het dan niet gewoon een optie om op de familiedag gewoon je nicht te feliciteren en meer niet? Ook omdat je zegt dat jullie niet echt een hechte band hebben.

Mee eens. Ik ben ook wel 'ns op 'n familie-etentje geweest terwijl er ongetwijfeld wel genodigden jarig waren in die maand, maar ga dan geen kado's doen. Als ze me voor hun verjaardag zelf hadden uitgenodigd zou ik tenslotte ook niet gegaan zijn. Als iemand mij zomaar 'n kado geeft, vind ik ook niet dat ik mij daardoor verplicht moet gaan voelen om de gever voortaan ook kadootjes te geven.
Ik geef mijn opa meestal iets wat ook weer op gaat. Spullen heeft ie nl zat.

Vaak maak ik een mandje met lekkere verse produkten hier uit de buurt. Hij woont in een andere omgeving dat hebben ze daar dan niet. Bv een bepaald soort krentenbrood, kruidenbittertje, honing, snoepjes en wat fruit erbij.,

Is ie altijd wel blij mee.
Een (vijfde) staatslot? Niet duur en altijd leuk om te krijgen, vind ik dan. (Tenzij er om welke redenen dan ook bezwaren zijn tegen gokken.)

Een plant? Een cadeaubon? Ovenwanten? Een peper- en zoutstel (voor je nicht dan)?

Als je geen hechte band hebt, weet je dan wel zeker dat er van jou een cadeau wordt verwacht? Het is een familiedag, geen bruiloft of verjaardagsfeest. Komen ze wel op jouw verjaardag?
Ik moet helemaal niks!
quote:Ruza schreef op 27 juli 2012 @ 13:31:

Het liefst zou ik trouwens helemaal niet gaan Maar ik ben er nog niet echt uit welke plek ik die kant van de familie in mn leven wil laten hebben dus voor nu ga ik geen dingen afzeggen.Ik skip ook liefst alles, alleen als mijn ouders iets organiseren omdat zij zelf wat te vieren hebben, kan ik geen verstek laten gaan, maar alle andere familie-aangelegenheden laat ik lekker aan mij voorbij gaan
"

Ruza, 57 seconden geleden

Het liefst zou ik trouwens helemaal niet gaan Maar ik ben er nog niet echt uit welke plek ik die kant van de familie in mn leven wil laten hebben dus voor nu ga ik geen dingen afzeggen."

Wat maakt het dat die band zo moeilijk is dan?

Waarom zou je helemaal liever niet gaan? Je ziet die mensen maar 1x per jaar, is het dan niet een idee om vaker af te spreken met ze zodat die band kan gaan groeien en je dus juist kan uitkijken ipv opzien tegen het fanilieuitje!?!
@ Elninjoo

"Als ze me voor hun verjaardag zelf hadden uitgenodigd zou ik tenslotte ook niet gegaan zijn."

Waarom is dat? Is er wat gebeurd binnen de familie? Ik neem aan dat je het hier over familie hebt en niet totale vreemden?
Anthonius. Voornamelijk de moeizame band tussen mij en mijn vader(vanuit mijn kant, hij is zich van geen kwaad bewust geloof ik) en de rest van de familie(niet allemaal hoor) die me daarin teleurgesteld heeft.

Maar ik ben er dus voor mezelf nog niet helemaal uit en doe gewoon normaal totdat ik er wel uit ben.

Ik heb familie hoog in het vaandel staan en dat zorgt voor heel wat tegenstrijdige gevoelens.
Overigens geen behoefte om er op het forum dieper dan dit op in te gaan ivm herkenbaarheid.
quote:Anthonius schreef op 27 juli 2012 @ 13:39:

@ Elninjoo

"Als ze me voor hun verjaardag zelf hadden uitgenodigd zou ik tenslotte ook niet gegaan zijn."

Waarom is dat? Is er wat gebeurd binnen de familie? Ik neem aan dat je het hier over familie hebt en niet totale vreemden?Nee hoor, ze zijn op zich wel vriendelijk, maar ik heb er niks mee gemeen en geen klik. Ik hou niet van dat geklit bij elkaar puur omdat je 'n bloedband hebt, je gaat toch ook niet bij die aardige vrouw van de drogist op de koffie omdat je elkaar altijd vriendelijk gedag zegt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven