rouw

30-07-2012 21:41 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is tien maanden geleden overleden, ze is ruim een maand ziek geweest.Pas vijf dagen voor haar dood wisten we dat ze het niet zou redden.

Ik ben er steeds meer mee bezig,zie telkens de beelden van haar laatste maand.en ik mis haar zo.Is dat normaal dat het erger wordt het verdriet in plaats van minder?

Tien maanden is nog zo kort, gun jezelf de tijd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alles wat je voelt, is normaal.

Het heeft tijd nodig voordat de scherpe randjes er af zijn.

Veel sterkte...
Gecondoleerd

Ja, dat is normaal. De eerste periode gaat aan je voorbij. Alsof je in een bubbel zit. Hoe langer het duurt, hoe meer er binnen komt.
Mocht je er behoefte aan hebben, op de overig pijler zit het topic: ik ben m'n papa of mama kwijt.

Als je wilt up ik die voor je?
Gecondoleerd

Het is normaal, aansluitend bij missy-acy: het dringt steeds meer tot je door. Het verwerken gaat in beetjes, om jezelf te beschermen. Maar loodzwaar blijft het, normaal of niet.
Och liefje, wat afschuwelijk. Ik weet eigenlijk niets te zeggen. Gelukkig zitten er op dit forum wijze vrouwen die jou vast wat zinnigs kunnen vertellen.

Sterkte....
Ze zeggen dat je eerst alle seizoenen voorbij hebt moeten zien gaan en dat het dan minder wordt...

Sterkte TO
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Heel veel sterkte TO.

Neem de tijd om het verdriet te verwerken.
Nou moet ik weer huilen om jullie lieve reactie,s,want ik jank wat af de laatste tijd.
Neem de tijd om te verwerken. Ieder is verschillend, en ieder zal dit op zijn manier op zijn tijd doen.

Heel veel sterkte!
Gecondoleerd. Je hebt je moeder verloren, degene die onvoorwaardelijk van je houd. Dat is heel erg moeilijk. Ze was er altijd, maar nu is ze er niet meer. Mijn moeder is anderhalf jaar geleden overleden en nog is het vaak heel moeilijk. Op de meest onverwachte momenten komt het verdriet weer omhoog. Heel veel sterkte.
Huilen is goed, zuchtervan. Missy heeft het ook al gezegd, probeer mee te schrijven op het topic 'ik ben mijn papa of mama kwijt'. Misschien dat het jou ook helpt.

http://mobiel.viva.nl/for ... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ga even kijken op het topic ik ben mijn papa of mama kwijt.
Neem je tijd TO, en praten met lotgenoten kan ook helpen. Sterkte
Ach zuchtervan, het is helemaal niet gek dat je het gevoel hebt dat het verdriet erger wordt.

Mijn vader is vorige zomer overleden (komende vrijdag is het alweer een jaar geleden). En ben ik, en ik merk het ook aan familieleden, momenteel emotioneel "minder stabiel". En dat mag ik ook van mijzelf zijn.

Ik heb het afgelopen jaar geleerd dat iedereen op verschillende manieren rouwt en dat de "mate"ook per persoon verschilt.

En dat er geen goede of foute manier is.

heel veel sterkte en een
heel veel sterkte TO
Heel veel sterkte en ik herken me erin dat het zeker het eerste jaar alleen maar erger wordt.

( ik ben mijn beiden ouders 6 en 2 jaar geleden verloren en ben nog vrij jong) Ik heb hetvooral moeilijk bij de hoogtepunten in mijn leven...geboorte dochter al haar kleine stapjes, gewoon ff bellen ik heb regelmatig dagen dat er niks uit mijn handen komt en ik alleen maar verdrietigi ben...
Lieve zuchtervan, heel veel sterkte

Ik weet verder niets te zeggen, alleen heel veel sterkte.

En Eentje1977, jij ook sterkte deze week met de naderende sterfdag van je vader, dat zal ook niet makkelijk zijn.
Eentje 1977 heel veel sterkte gewenst.

Ik vind het ook moeilijk dat mensen zoals bv collega,s denken dat ik er wel overheen ben, dan ga ik me dus ook maar zo gedragen op het werk.Soms plaats ik een gedicht of tekst op mijn hyves of facebook maar ook dan heb ik het gevoel dat mensen denken "heb je haar weer"

Ik wil trouwens iedereen sterkte wensen die een of allebei de ouders verloren heeft
Ik heb hetzelfde. Ik laat het niet merken aan de rest(moeder, zus enz).

Mijn vader is ook na 1 maand ziektebed overleden, nu 9 mnd geleden(7 augustus 10 mnd). Ik was nog bezig met verwerken dat hij ziek was en toen ineens was hij er niet meer. Dit is heel moeilijk en het verwerken en een plaats geven heeft heeeeeeel veel tijd nodig(merk ik bij mij zelf).

Het moeilijke voor mij is dat ik een enorme muur om me heen heb en daar niemand maar dan ook niemand in toe laat, mijn vader was mijn alles en die prikte er zo doorheen. Die steun en toeverlaat heb ik nu niet meer en dat maakt het dubbel zo moeilijk.

Maar meid ook wij komen er wel. Dikke hug en vooral aan je gevoelens toegeven( ik doe dit nl wel als ik alleen ben). het klinkt allemaal heel warrig maar als je de tijd neemt mijn post te lezen klopt hij helemaal, sorry dat zijjn de emoties.
quote:zuchtervan schreef op 30 juli 2012 @ 22:32:

Eentje 1977 heel veel sterkte gewenst.

Ik vind het ook moeilijk dat mensen zoals bv collega,s denken dat ik er wel overheen ben, dan ga ik me dus ook maar zo gedragen op het werk.Soms plaats ik een gedicht of tekst op mijn hyves of facebook maar ook dan heb ik het gevoel dat mensen denken "heb je haar weer"Ik wil trouwens iedereen sterkte wensen die een of allebei de ouders verloren heeftDit gevoel herken ik dus heel erg goed, ik kom ook ban die gedichten tegen en soms durf ik ze gewoon niet te plaatsen. Eigenlijk heel dom, maarja that's me.
Duvelke, kijk uit met je muur en het verstoppen van je emotie. Ik spreek uit ervaring, die muur stort eens in. En dan ga je tot de bodem. En dat is niet zacht. Plaats je gedichten, praat, huil, wees boos.

Lekker belangrijk wat anderen vinden, het gaat om jou.
Zuchtervan,mijn vader en moeder zijn al overleden en in 2010 zijn mijn man en mijn allerbeste vriendin overleden.

Rouwen is voor iedereen anders,maar geef je zelf de tijd.

Er wordt weleens gezegd dat het eerste jaar het ergste is,omdat dan alle seizoenen aan je voorbij zijn gegaan,maar dat is ook voor iedereen verschillend. Zo vind ik het 2de jaar erger.

Neem de tijd die jij nodig hebt om te rouwen en laat je tranen maar gaan,houd je niet in.

Sterkte!

Gecondoleerd.
Ik heb nu wel weer een tekst en foto op mijn facebook geplaatst,dan moeten ze maar denken "daar heb je haar weer"

Ik wil jou ook veel sterkte wensen duvelke 15

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven