oorontsteking hond..
dinsdag 31 juli 2012 om 19:29
Ik ben er achter gekomen dat onze hond een oorontsteking heeft, hij schudt steeds met z'n hoofd en krabt er aan, in het oor is het helemaal ontstoken en dik geworden. Bij de dierenarts kan ik morgen pas terecht. Maar ik vind dat best vreemd als ik met de hond uit ga, omdat de hond steeds met z;n hoofd schudt.. Ik ben bang dat hij dan zomaar neer kan vallen of dat de mensne me raar aankijken, soms houdt hij zijn hoofd scheef..
Een hond kan hier toch niet aan dood gaan? Maar wat kan ik zelf nog doen? Is er een middel die ik zelf kan maken zoals iets met zonnebloem olie? heeft er iemand tips? Ik vind het eigenlijk best doodeng..
Een hond kan hier toch niet aan dood gaan? Maar wat kan ik zelf nog doen? Is er een middel die ik zelf kan maken zoals iets met zonnebloem olie? heeft er iemand tips? Ik vind het eigenlijk best doodeng..
dinsdag 31 juli 2012 om 19:37
als het idd een oorontsteking is, niks doen. zeker niet met watjes erin gaan frotten. irriteer je de boel alleen maar. en uit je verhaal begrijp ik dat het een ontsteking van de gehoorgang is. anders kan je niet zien dat het ontstoken is. gewoon ff lekker zo laten, en proberen dat hij er niet te veel aan krabt. morgen even naar de dierenarts en komt het allemaal weer snel goed.
Groetjes, Linsey (paraveterinair)
Groetjes, Linsey (paraveterinair)
dinsdag 31 juli 2012 om 19:56
Nee komt niet vast wel goed,dat wordt alleen maar erger,je hond heeft er echt pijn aan.Zijn nl oormijten,en daarom houdt hij zijn kop schuin,en door die mijten heeft hij nu een ontsteking.
Je moet een hond zijn oren nl elke week minimaal een keer nakijken om dit te voorkomen!
Denk dat je niet veel gaat slapen vannacht,want hij gaat janken en piepen van de pijn.
Is er geen andere dierenarts die spreekuur heeft,je hebt nl geen "vaste "dierenarts hoor,je mag overal heen.
Zou ik zeker doen.
Kan je meteen iets voor vlooien halen?
Je moet een hond zijn oren nl elke week minimaal een keer nakijken om dit te voorkomen!
Denk dat je niet veel gaat slapen vannacht,want hij gaat janken en piepen van de pijn.
Is er geen andere dierenarts die spreekuur heeft,je hebt nl geen "vaste "dierenarts hoor,je mag overal heen.
Zou ik zeker doen.
dinsdag 31 juli 2012 om 20:07
quote:ladytruckster schreef op 31 juli 2012 @ 19:56:
Nee komt niet vast wel goed,dat wordt alleen maar erger,je hond heeft er echt pijn aan.Zijn nl oormijten,en daarom houdt hij zijn kop schuin,en door die mijten heeft hij nu een ontsteking.
Zou ik zeker doen.
Ja LadyT, daar dacht ik ook aan , oormijt.
Mijn hond heeft het chronisch.
Kun je niet naar de noodarts.?
Een hele nacht met jeuk of pijn, voor mijn beest, zou voor mij geen optie zijn!
Hier altijd aanwezig, Otiderm zalf , gewoon voor het onderhoud.
Sterkte voor je hondje
Zou ik zeker doen.
Ja LadyT, daar dacht ik ook aan , oormijt.
Mijn hond heeft het chronisch.
Kun je niet naar de noodarts.?
Een hele nacht met jeuk of pijn, voor mijn beest, zou voor mij geen optie zijn!
Hier altijd aanwezig, Otiderm zalf , gewoon voor het onderhoud.
Sterkte voor je hondje
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 31 juli 2012 om 20:09
quote:ladyziva schreef op 31 juli 2012 @ 19:57:
Mijn dierenarts heeft aangegeven nooit iets in het oor van de hond te stoppen. Deze is van binnen L vormig, dus alles wat je erin doet kan nergens heen. Ik zou even wachten tot morgen.
Hoe kom ik dan aan de zalf, van de dierenarts?
Wat een onzin.
Mijn dierenarts heeft aangegeven nooit iets in het oor van de hond te stoppen. Deze is van binnen L vormig, dus alles wat je erin doet kan nergens heen. Ik zou even wachten tot morgen.
Hoe kom ik dan aan de zalf, van de dierenarts?
Wat een onzin.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 31 juli 2012 om 21:38
Goed dat je gaat, TO.
Even voor de mensen die het hebben over chronische problemen agv oormijt: dat heeft vaak een andere oorzaak. Meestal (niet altijd maar wel heel vaak) de voeding. Overstappen van brokken en koekjes op vers vlees (kvv, nrv of barf) heeft al heel wat honden van oor- en huidproblemen afgeholpen.
Even voor de mensen die het hebben over chronische problemen agv oormijt: dat heeft vaak een andere oorzaak. Meestal (niet altijd maar wel heel vaak) de voeding. Overstappen van brokken en koekjes op vers vlees (kvv, nrv of barf) heeft al heel wat honden van oor- en huidproblemen afgeholpen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dinsdag 31 juli 2012 om 22:04
woensdag 1 augustus 2012 om 15:01
quote:asje10 schreef op 31 juli 2012 @ 22:04:
Dat je terecht kunt bij een dierenarts met spoed voor een oorontsteking?? Het is idd vervelend voor de hond maar dat daar een spoedarts voor gebeld wordt. Het is geen spoed, hoogstens vervelend voor de hond. Levensbedreigende dingen zijn spoed!
Maar fijn voor de hond dat hij behandeld is.
Ik weet niet, of jij wel eens flink oorpijn hebt gehad.
Maar geloof mij, in dat geval meld jij je ook bij de HAP.
Waarom zou je dat met je dier niet doen?
Een nacht pijn lijden, is een nacht teveel!
Dat je terecht kunt bij een dierenarts met spoed voor een oorontsteking?? Het is idd vervelend voor de hond maar dat daar een spoedarts voor gebeld wordt. Het is geen spoed, hoogstens vervelend voor de hond. Levensbedreigende dingen zijn spoed!
Maar fijn voor de hond dat hij behandeld is.
Ik weet niet, of jij wel eens flink oorpijn hebt gehad.
Maar geloof mij, in dat geval meld jij je ook bij de HAP.
Waarom zou je dat met je dier niet doen?
Een nacht pijn lijden, is een nacht teveel!
woensdag 1 augustus 2012 om 17:38
zo naar de dierenarts geweest en ben wel blij dat ik ben geweest. Hij had een oorontsteking en daar heb ik druppels voor gekregen, ook heb ik andere spul gekregen voor de vlooien. Hij heeft een vlooienallergie. en ook nog tabletten gekregen voor de jeuk. Hij heeft daar een injectie gehad tegen de jeuk en het krabben. Ook maar gelijk even wat voor de katten meegenomen.
Over 2 weken maar weer terug komen.
Over 2 weken maar weer terug komen.
woensdag 1 augustus 2012 om 21:26
@ eindeloos,
Ja ik heb inderdaad veel oorontstekingen gehad en nee daar ga ik niet mee naar een HAP, die dingen zijn in het leven geroepen voor spoedgevallen. Oorontsteking is geen spoed. Het is heel vervelend voor een hond en het is het is fijn dat hij behandeld is maar ik blijf erbij dat spoed staat voor levensbedreigende situaties.
Ja ik heb inderdaad veel oorontstekingen gehad en nee daar ga ik niet mee naar een HAP, die dingen zijn in het leven geroepen voor spoedgevallen. Oorontsteking is geen spoed. Het is heel vervelend voor een hond en het is het is fijn dat hij behandeld is maar ik blijf erbij dat spoed staat voor levensbedreigende situaties.
woensdag 1 augustus 2012 om 23:05
quote:asje10 schreef op 01 augustus 2012 @ 21:26:
@ eindeloos,
De HAP is voor mensen en wordt betaald uit onze zorgverzekeringen en belastinggeld. Een bezoek aan de HAP is hartstikke duur en omdat de zorgkosten toch al de pan uitrijzen is het inderdaad niet de bedoeling om ernaartoe te gaan voor dingen die niet levensbedreigend zijn.
De dierenarts is ook hartstikke duur, zeker 's avonds. Maar de dierenarts betaal je gewoon helemaal zelf. Dus daar heeft niemand last van. Dus als de dierenarts jouw hond zielig genoeg vindt om 's avonds te willen behandelen en jij hebt het geld ervoor over, dan heeft daar verder niemand iets over te zeggen.
De HAP en de dierenarts kun je echt niet met elkaar vergelijken.
@ eindeloos,
De HAP is voor mensen en wordt betaald uit onze zorgverzekeringen en belastinggeld. Een bezoek aan de HAP is hartstikke duur en omdat de zorgkosten toch al de pan uitrijzen is het inderdaad niet de bedoeling om ernaartoe te gaan voor dingen die niet levensbedreigend zijn.
De dierenarts is ook hartstikke duur, zeker 's avonds. Maar de dierenarts betaal je gewoon helemaal zelf. Dus daar heeft niemand last van. Dus als de dierenarts jouw hond zielig genoeg vindt om 's avonds te willen behandelen en jij hebt het geld ervoor over, dan heeft daar verder niemand iets over te zeggen.
De HAP en de dierenarts kun je echt niet met elkaar vergelijken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
woensdag 1 augustus 2012 om 23:08
Fijn trouwens te lezen dat je goed geholpen bent, MyLittle. En als de jeuk ondanks intensieve vlooienbestrijding niet helpt, kan het toch geen kwaad om eens over vers voeren na te denken. Ik hoop dat je hond zich alweer een stuk beter voelt!
donderdag 2 augustus 2012 om 07:42