Nudisten

01-08-2012 22:55 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ging ik naar het strand. Er is echter één probleem vandaag de dag: naaktlopers, nudisten of hoe je ze ook wilt noemen. Mannen en vrouwen van middelbare leeftijd (en ouder) die met hun slappe zak of hangtieten over het strand sloffen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Kunnen deze mensen zelf niet bedenken dat het voor andere strandgangers wellicht geen prettig gezicht is om vol in het kruis te kijken van een 50 plusser. Natuurlijk, je hoeft niet te kijken en dat doe ik dan ook niet. Maar als ik een broodje zit te eten en er komt er weer een voorbij sloffen (het lijkt soms wel alsof ze het expres doen), dan is dat toch geen smakelijk gezicht. Niet bevorderlijk voor de eetlust.

Ik snap dat naakt-in-de-natuur-zijn-gedoe sowieso niet zo goed. Rare gewoonte, vreemde hobby.

Als een meid van 20 met strakke, volle borsten, een platte buik en een lekkere kont dit nou zou doen, dan zou ik het nog kunnen waarderen aangezien er dan ook daadwerkelijk iets te zien valt. Maar deze doelgroep weet zich wel te gedragen op het strand. Tegen de ouderen zou ik willen zeggen: hou je slappe balzak en je rimpelige hangtieten lekker binnenboord... no one wants to see them!
quote:Yvonne77 schreef op 02 augustus 2012 @ 02:13:

[...]

Dat zullen ze zeker doen!

En dan worden ze vast net zo hartelijk ontvangen als ik gisteravond.

Kom op hé. Zielig, sneu, geilbak... dat zijn nou precies de woorden die in me opkomen als ik weer zo'n droeftoeter van middelbare leeftijd voorbij zie komen. Sommige reacties op dit forum geven maar weer eens aan dat vrijwel niemand tegenwoordig nog aan zelfreflectie doet.
Ik kan me niet voorstellen dat naturisten buiten de plekken waar het mag naakt lopen. Heb dat nog nooit meegemaakt, deze mensen houden zich in mijn ogen erg goed aan de regels die ervoor gelden. Bovendien kan je er een boete voor krijgen als je naakt loopt op plekken waar het niet mag, en dat risico gaan de meeste niet lopen. Ik denk dat TO zich gewoon op de "verkeerde plek" heeft begeven en nu het wil afschuiven op de naturisten.

En dat er gezinnen zitten enzo? Mogen kinderen ineens geen naakt meer zien? Poeh, ik trek voortaan mijn bikini maar aan als ik met mijn dochter ga badderen.
Mensen die zich vies gedragen waar je wat van zegt en vervolgens ben jij de gebeten hond... beetje de omgekeerde wereld.

Er zijn ook andere en nettere manieren om een gevoel van vrijheid te ervaren, waarbij anderen niet zo worden gehinderd.
quote:kensington schreef op 02 augustus 2012 @ 08:40:

Mensen die zich vies gedragen waar je wat van zegt en vervolgens ben jij de gebeten hond... beetje de omgekeerde wereld.

Er zijn ook andere en nettere manieren om een gevoel van vrijheid te ervaren, waarbij anderen niet zo worden gehinderd.Vies gedragen?? Naakt is vies? Jongen, jongen, je hebt nog een hoop te leren.
quote:pomodori schreef op 02 augustus 2012 @ 09:30:

[...]

Vies gedragen?? Naakt is vies? Jongen, jongen, je hebt nog een hoop te leren.

Een 50 plusser die in het OPENBAAR naakt loopt, dat is vies ja.

Dit is een beetje het probleem. Een hoop mensen blijken niet in staat om de essentie van de OP in zich op te nemen. In plaats daarvan pakken ze losse onderdelen en vergroten ze dat uit alsof dat de essentie is.

Overigens heb ik ook al 6 keer geschreven dat ik me ver buiten de naaktstranden bevond, op een plek waar ook gezinnen met kinderen zaten.
Het gaat mij om het gevoel dat de aanblik van een naakt persoon jou geeft. Waar, maakt me niet eens zoveel uit. Stel je niet zo aan.

Ik heb trouwens nog nooit van mijn leven een naakt persoon op een niet-naaktstrand gezien. Echt heel vaak zal het je niet overkomen zijn lijkt me dan ook. Grow up.
TO laat het nu overkomen alsof er om de haverklap een nudist voorbij kwam gelopen op een niet-naaktstrand. Het lijkt me sterk dat het er in werkelijkheid meer dan 1 was.
quote:NYC schreef op 02 augustus 2012 @ 09:53:

TO laat het nu overkomen alsof er om de haverklap een nudist voorbij kwam gelopen op een niet-naaktstrand. Het lijkt me sterk dat het er in werkelijkheid meer dan 1 was.

Ik laat het niet alleen zo overkomen, het was ook echt zo!

Moet je voor alles hier een foto hebben als bewijs ofzo?

Het was een niet-naaktstrand en het waren er heel veel. Anders had ik er echt niet een topic over geopend.
quote:pomodori schreef op 02 augustus 2012 @ 09:39:

Het gaat mij om het gevoel dat de aanblik van een naakt persoon jou geeft. Waar, maakt me niet eens zoveel uit. Stel je niet zo aan.

Ik heb trouwens nog nooit van mijn leven een naakt persoon op een niet-naaktstrand gezien. Echt heel vaak zal het je niet overkomen zijn lijkt me dan ook. Grow up.

Grow up, dat is precies wat die naaktlopers moeten doen. Ze gedragen zich niet naar hun leeftijd en ze tasten de vrijheid van andere strandgangers aan. Namelijk de vrijheid om naar een niet-naaktstrand te gaan zonder naar 50 jarige, rimpelige, hangtieten te hoeven kijken.

Die vrijheid-blijheid cultuur in Nederland, daar word ik af en toe zo moe van. Alles moet maar kunnen hier. We zijn zo tolerant dat we zelfs intolerantie tolereren.
quote:kensington schreef op 02 augustus 2012 @ 10:00:

[...]

Ik laat het niet alleen zo overkomen, het was ook echt zo!

Moet je voor alles hier een foto hebben als bewijs ofzo?

Het was een niet-naaktstrand en het waren er heel veel. Anders had ik er echt niet een topic over geopend.Als het er héél véél waren, vermoed ik toch dat jij op een stukje strand terecht gekomen bent, dat speciaal bedoeld is voor naaktrecreatie.
Wat NYC zegt. Er gaat geen hele groep nudisten ergens zitten waar het niet mag. Zeker niet, omdat ze daar continu aangekeken worden en dat vinden ze zelf ook niet prettig. Daar is het ze nl. niet om te doen. Die mensen willen lekker vrij in de natuur recreeren en gaan dat echt niet met een heleboel tegelijk op een plek doen waar het niet mag. Met risico op een boete een aapjeskijkende mensen om zich heen.
Wel apart, naakt is vies. Terwijl naakt juist eigenlijk normaal is, menselijk. We worden tenslotte ook naakt geboren.

Zelf zou ik niet naar een naaktstrand gaan. Maar in de sauna zie ik ook naakt, en dan stoort t me echt niet. Ben dan zelf ook naakt.

Blijf het apart vinden dat ze op een gekleed strand naakt rondliepen. Waar was dat, als ik het vragen mag?
quote:missy_acy schreef op 02 augustus 2012 @ 10:10:

Wel apart, naakt is vies. Terwijl naakt juist eigenlijk normaal is, menselijk. We worden tenslotte ook naakt geboren.

Zelf zou ik niet naar een naaktstrand gaan. Maar in de sauna zie ik ook naakt, en dan stoort t me echt niet. Ben dan zelf ook naakt.

Blijf het apart vinden dat ze op een gekleed strand naakt rondliepen. Waar was dat, als ik het vragen mag?Scheveningen ten noorden van de pier. Je hebt daar inderdaad een stukje naaktstrand (ter hoogte waar Meyendel begint ongeveer), maar zowel ervoor als erna zitten kilometers lang naakte mensen op het strand. Pas bij Wassenaar ben je weer een beetje "veilig".
Apart. Is mij nog nooit opgevallen. Misschien was het een opstand, is het naturisten strand te klein.
quote:NYC schreef op 02 augustus 2012 @ 10:06:

[...]

Als het er héél véél waren, vermoed ik toch dat jij op een stukje strand terecht gekomen bent, dat speciaal bedoeld is voor naaktrecreatie.

Dat zit er dik in, nudisten of naturisten kijken wel goed uit of ze de "grens" van het naaktstrand niet overtreden. Ze zijn namelijk heel erg gesteld op hun privacy.

Maar ik vermoed dat TO had gehoopt heel ander naakt aan te treffen, en dat is hem vies tegengevallen.
quote:kensington schreef op 02 augustus 2012 @ 10:13:

[...]

Scheveningen ten noorden van de pier. Je hebt daar inderdaad een stukje naaktstrand (ter hoogte waar Meyendel begint ongeveer), maar zowel ervoor als erna zitten kilometers lang naakte mensen op het strand. Pas bij Wassenaar ben je weer een beetje "veilig".http://www.naaktstrandje. ... eningen/Scheveningen.html

Dat klopt dus gewoon. Eigen schuld dus
quote:Het naaktstrand is met borden aangegeven tot aan de grens met de gemeente Wassenaar (paal 97,4). Het naaktstrand gedeelte op het grondgebied van de gemeente Wassenaar is niet met borden aangegeven. In de praktijk wordt in het gebied tot aan de Wassenaarse Slag op ruime schaal naakt gerecreëerd  (niet vlakbij de strandopgangen).Je was dus gewoon op de verkeerde plek!
quote:missy_acy schreef op 02 augustus 2012 @ 12:04:

[...]

Je was dus gewoon op de verkeerde plek! Zoals iedereen al aangaf, maar TO was ervan overtuigd van niet
Pas maar op, morgen staat er ineens een naturist van 80 bij je in de tuin, uitgezakt en gerimpeld, antiek hangertje.
verba volant, scripta manent.
Jong mag van jou wel om dat er dan iets te zien valt. Jij begrijpt het fenomeen nudist echt niet he!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:kensington schreef op 02 augustus 2012 @ 10:04:

[...]

Die vrijheid-blijheid cultuur in Nederland, daar word ik af en toe zo moe van. Alles moet maar kunnen hier. We zijn zo tolerant dat we zelfs intolerantie tolereren.Hoe tolerant ben je zelf als je op een naaktstrand gaat zitten en vervolgens moeilijk doet omdat mensen daar naakt rondlopen en niet zo'n strak achterste hebben als jij blijkbaar hebt?
Waar blijft TO nou? Heb ik zo'n mooie link geplakt...
Wat een stilte ineens hier. Ik ben wel echt nieuwsgierig naar TO's reactie eigenlijk.
Ik heb geen problemen met het naaktstrand of überhaupt naakte mensen, maar het valt me wel op dat als ik ga wandelen langs de kust en dan het naakstrand passeer dat er altijd wel een naakte man "toevallig" precies dan aan komt lopen om uitgebreid "de mooie zee te gaan bewonderen" (lees: zijn piemel te tonen).

Dat vind ik exibitionistisch en dat staat volgens mij haaks op de filosofie van relaxt in je naakte lichaam rondlopen zonder dat dat op dat moment sexuele bedoelingen heeft.
Iris1969 : misschien denk jij dat die persoon zijn piemel komt showen, maar wil hij echt gewoon de zee bewonderen. Dat jij het als showen ziet, wil nog niet zeggen dat het ook echt zo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven