Griesmeelpudding invriezen?

04-08-2012 16:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zie net dat ik nog een anderhalve literkan melk in de koelkast heb staat, tht vandaag.

Dé melkdrinker in huis is er niet, ik heb vandaag al een koffieverkeerd gemaakt, vanavond nog eentje, maar dan kan ik de rest morgen waarschijnlijk zo door de gootsteen spoelen. Zónde!

Ik kan er voor vanavond wel heerlijke griesmeelpuddinkjes van maken, ware het niet dat ik al gebakjes heb voor bij de koffie vanavond.

Dan ook nog een puddinkje toe met bessensapsaus wordt me een beetje te gortig. Ik ben net een paar kilo afgevallen, en dan gaat dit natuurlijk weer geheid mis.

Kan zelfgemaakte griesmeelpudding worden ingevroren?

Dan heb ik er later nog iets aan, en hoef ik nu geen melk weg te gooien.

Wie weet het?
Die melk kan je morgen ook nog drinken hoor. Het is niet zo dat het pak melk op de kalender kijkt en om 0u bedorven is
De melk kan je rustig morgen ook nog gebruiken. Je kunt ook nu puddinkjes maken en deze morgen opeten.
En overmorgen is het ook nog goed, niet meteen weggooien, is zonde!!
Gewoon je gezond verstand en je neus gebruiken.. THT staat voor Tenminste Houdbaar Tot.

Dat wil zoals bloske al schreef echt niet zeggen dat het om 0:00 vanavond meteen bedorven is.

Wist je dat er in Amsterdam een "over de houdbaarheidsdatum " eetclub is waar je alleen maar mee mag koken als je produkten de THT datum ovrerschreden hebben..?

Ik gebruik zo vaak spullen die een paar dagen of een week overdatum zijn.
Ik let bij melk niet op de houdbaarheidsdatum. Gewoon proeven en ruiken: niet zuur ? Dan kan je het prima drinken. Ook een paar dagen na de THT datum.
Pudding morgen is alvast een goed plan.

Ik weet dat wel hoor van de tht datum, maar mijn koelkast is de afgelopen week best veel open en dicht geweest, en toen ik de melk kocht heeft het ook een tijdje in mijn boodschappentas gestaan voordat ik de kans had om het in de koelkast te zetten.

Daarom dacht ik dat het in dit geval verstandig was om de einddatum niet te ver te overschrijden.

Maar afgezien daarvan, denken jullie dat het uberhaupt kan, puddinkjes in de vriezer bewaren, ik bedoel natuurlijk, zijn de daarna nog eetbaar als ze eenmaal zijn uitgevroren?
En anders vries je de melk in en maak je volgende week pudding.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Of je gooit het gewoon weg. Waarom zo gierig doen?
quote:verliefdopiemand schreef op 04 augustus 2012 @ 16:55:

Of je gooit het gewoon weg. Waarom zo gierig doen?Ja zolang jij de boodschappen niet zelf verdient en betaald hebt kan je zo'n instelling hebben.
Ik vrees dat als je de pudding invriest het water uit de melk vriest en dat het niet meer samenvoegt,dus weet niet of het er dan echt smakelijk uitziet,dat is denk ik ook zo met een pak / fles melk die je invriest.

Maar als je er pudding van maakt dan kok je de melk toch? word ie vanzelf weer wat langer houdbaar.

Als je pudding kookt en wegzet doe er als het goed koud is vershoudfolie overheen direkt op de pudding zodat deze helemaal is afgesloten van de lucht dan krijg je er geen hard vel op.
Ik betaal mijn eigen boodschappen en ik werk.

Ik koop altijd genoeg eten,maar niet teveel dat ik griesmeelpudding moet invriezen of het is zonde.
quote:verliefdopiemand schreef op 04 augustus 2012 @ 16:58:

Ik koop altijd genoeg eten,maar niet teveel dat ik griesmeelpudding moet invriezen of het is zonde.Jij woont toch nog thuis? Hoe doe je dat dan met je eigen boodschappen? Aparte koelkast en kook en eet je ook apart van je huisgenoten?

Of je gooit het gewoon weg. Waarom zo gierig doen?Gierig?
quote:Fame schreef op 04 augustus 2012 @ 17:01:

[...]

Jij woont toch nog thuis? Hoe doe je dat dan met je eigen boodschappen? Aparte koelkast en kook en eet je ook apart van je huisgenoten?Nee ik woon niet thuis, hoe kom je daarbij? Ik heb ook geen huisgenoten, kook en eet alleen.
quote:verliefdopiemand schreef op 04 augustus 2012 @ 16:58:

Ik koop altijd genoeg eten,maar niet teveel dat ik griesmeelpudding moet invriezen of het is zonde.

Ik vind griesmeelpudding hardstikke lekker. Het heeft niks met gierigheid te maken, maar wel een beetje met vooruitplannen, en wie wat bewaart heeft wat.

Dus als ik vandaag iets kan maken waar ik later in de week een heerlijk toetje aan heb, zonder er iets aan te hoeven doen, dan laat ik dat niet achterwege door het hoofdbestanddeel door het riool te laten weglopen.
Goed plan, dunschiller, dat kan ik wel doen.

Of je gooit het gewoon weg. Waarom zo gierig doen?

Waarom zou dat gierig zijn? het is toch nog goed bruikbaar ?

Zonde om zomaar weg te gooien ...vraag dan of een buur ( vrouw / man ) er nog wat aan heeft
quote:Perel schreef op 04 augustus 2012 @ 17:07:

Goed plan, dunschiller, dat kan ik wel doen.Graag gedaan
quote:verliefdopiemand schreef op 04 augustus 2012 @ 17:03:

[...]

Nee ik woon niet thuis, hoe kom je daarbij? Ik heb ook geen huisgenoten, kook en eet alleen.Solly. Dat dacht ik serieus. Niet boos zijn!
@perel, heb je geen trek in pannenkoeken?
quote:redband schreef op 04 augustus 2012 @ 17:14:

@perel, heb je geen trek in pannenkoeken?Vandaag heb ik teriyaki kip met japanse nasi en papaya op het menu....maar morgen pannekoeken is het overwegen waard!
@Perel, Japanse nasi .. mag ik het recept svp ?
quote:Fame schreef op 04 augustus 2012 @ 17:12:

[...]

Solly. Dat dacht ik serieus. Niet boos zijn! Het is je vergeven
Oh, gelukkig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven