minnaar

04-08-2012 20:42 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 10 maanden heb ik een minnaar. Uiteindelijk is mijn man erachter gekomen en ben er voor aan het vechten om de combinatie van minnaar en man te maken. Bij de minnaar gaat het puur om de sex. Is totaal anders dan met mijn man. Wie herkent dit?
quote:Hasse88 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:21:

[...]

Scheiden vind ik in veel gevallen zéér gerechtvaardigd. Vreemdgaan nooit. Sorry, maar ik kan geen voorbeeld bedenken waarbij ik denk: nou meid, ga vooral je gang....

Als je ergens een enorme afkeer van hebt sta je niet open voor dit soort verhalen. En hee, dat snap ik best hoor, iedereen reageert toch vanuit zijn eigen kader. En mijn kader ligt wellicht een beetje anders.

Waarom zou je scheiden als bv je man lichamelijk niet (meer) in staat is tot seks en een open relatie onbespreekbaar is? Dit, terwijl je nog wel ziels maar dan ook ziels veel van elkaar houdt? Is van iemand eisen dat hij of zij de rest van het leven seksloos doorbrengt ook niet wreed?
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:24:

[...]

Als je ergens een enorme afkeer van hebt sta je niet open voor dit soort verhalen. En hee, dat snap ik best hoor, iedereen reageert toch vanuit zijn eigen kader. En mijn kader ligt wellicht een beetje anders.

Waarom zou je scheiden als bv je man lichamelijk niet (meer) in staat is tot seks en een open relatie onbespreekbaar is? Dit, terwijl je nog wel ziels maar dan ook ziels veel van elkaar houdt? Is van iemand eisen dat hij of zij de rest van het leven seksloos doorbrengt ook niet wreed?Vast heel wreed, maar nog steeds geen reden om vreemd te gaan. Als seks geen optie is, een open relatie onbespreekbaar, dan is vreemdgaan écht niet de oplossing. Hoeveel hou je dan in godsnaam van iemand dat je kan liegen en bedriegen? Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
En is scheiden wel een daad van liefde dan, in mijn voorbeeld? In een ideale wereld gunnen we degene waar we van houden alles en alles. Dus bij seksueel onvermogen gunnen we onze liefhebbende partner een spetterend seksleven.

Helaas leven we niet in een ideale wereld.
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:30:

En is scheiden wel een daad van liefde dan, in mijn voorbeeld? In een ideale wereld gunnen we degene waar we van houden alles en alles. Dus bij seksueel onvermogen gunnen we onze liefhebbende partner een spetterend seksleven.

Helaas leven we niet in een ideale wereld.Ja, scheiden is dan liefdevoller dan vreemdgaan. Je blijft namelijk eerlijk in je gevoelens. En soms, soms werkt het gewoon niet. Dat is dan pijnlijk, maar een stuk minder pijnlijk dan dat je er als partner achter moet komen dat het eigen lichamelijke genot vóór de liefde voor jou gaat. Tja...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ga ik wellicht iets heel geks zeggen. Voor mij is eerlijkheid niet zaligmakend. Vaak wel maar soms ook niet.

Als je vaak hebt aangegeven dat je iets mist en de partner is niet van plan ook maar iéts toe te geven terwijl de relatie verder fantastisch is, zie ik wel degelijk een reden. Het is niet eerlijk, dat klopt, het is liegen, het is moreel verwerpelijk, allemaal waar. En toch kan ik het wel snappen.

En het is verschrikkelijk menselijk, ik denk niet dat jij alle vreemdgangers van Nl tegelijk op de thee wilt.
quote:Als je vaak hebt aangegeven dat je iets mist en de partner is niet van plan ook maar iéts toe te geven terwijl de relatie verder fantastisch is, zie ik wel degelijk een redenAls je iets mist in je relatie is je relatie niet fantastisch.
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:38:

Ga ik wellicht iets heel geks zeggen. Voor mij is eerlijkheid niet zaligmakend. Vaak wel maar soms ook niet.

Als je vaak hebt aangegeven dat je iets mist en de partner is niet van plan ook maar iéts toe te geven terwijl de relatie verder fantastisch is, zie ik wel degelijk een reden. Het is niet eerlijk, dat klopt, het is liegen, het is moreel verwerpelijk, allemaal waar. En toch kan ik het wel snappen.

En het is verschrikkelijk menselijk, ik denk niet dat jij alle vreemdgangers van Nl tegelijk op de thee wilt.Maar als jíj vaak hebt aangegeven dat je iets mist en je partner doet er niets mee, dan is de relatie toch niet liefdevol? Dan is iemand in de relatie al egoïstisch....
quote:missy_acy schreef op 04 augustus 2012 @ 21:42:

[...]

Als je iets mist in je relatie is je relatie niet fantastisch.Juist! Dan kan je relatie góed zijn, maar vooral niet fantastisch
quote:stoeipoesmarjo schreef op 04 augustus 2012 @ 20:42:

Sinds 10 maanden heb ik een minnaar. Uiteindelijk is mijn man erachter gekomen en ben er voor aan het vechten om de combinatie van minnaar en man te maken.Zeg poes, vertel `s wat meer over het hoe en het waarom.
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:38:

Als je vaak hebt aangegeven dat je iets mist en de partner is niet van plan ook maar iéts toe te geven terwijl de relatie verder fantastisch is, .Dit is in mijn ogen een contradictie
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:missy_acy schreef op 04 augustus 2012 @ 21:42:

[...]

Als je iets mist in je relatie is je relatie niet fantastisch.

Nee? Is jouw relatie 100%? Heb je geen behoefte aan vriendinnen, zussen, goede gesprekken met anderen?

Hou toch op joh, geen relatie is zaligmakend. En ja, ik weet dat een gesprek met een vriendin wat anders is dan vreemdgaan maar het komt uiteindelijk toch neer op iets wat de ander niet te bieden heeft en je dus elders vindt.

Dat kan een gesprek zijn, dat kan seks zijn.

Dat eerste is geaccepteerd, dat tweede wordt verguisd.
Oké, wellicht is fantastisch geen goed woord. Soms is gewoon goed, goed genoeg. En of mensen hun relatie nog voldoende waard vinden ondanks hun gemis is niet aan ons.

En ja, ik denk dat elk mens een stukje egoïsme bij zich draagt en niet elk mens is bereid te zoeken naar een oplossing voor het gemis van zijn partner. Nogmaals, we leven niet in een ideale wereld.

Er wordt imo te snel gegooid met "dan moet je maar scheiden". Alsof je daar mensen geen verdriet mee doet.

Maar ik ga nu afsluiten, mijn minnaar komt zo!
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:46:

[...]

Nee? Is jouw relatie 100%? Heb je geen behoefte aan vriendinnen, zussen, goede gesprekken met anderen?

Hou toch op joh, geen relatie is zaligmakend. En ja, ik weet dat een gesprek met een vriendin wat anders is dan vreemdgaan maar het komt uiteindelijk toch neer op iets wat de ander niet te bieden heeft en je dus elders vindt.

Dat kan een gesprek zijn, dat kan seks zijn.

Dat eerste is geaccepteerd, dat tweede wordt verguisd.

Maar dit soort dingen hebben niets met mijn relatie met mijn man te maken. Een relatie is niet allesomvattend, maar kan wel fantastisch zijn, omdat je álles binnen de relatie vind dat je binnen die relatie nodig hebt. Ik heb geen enkele behoefte om 'gezellig' met mijn man te gaan shoppen, te praten over meiden-tv of mijn hobby mee te delen. Dat pást niet in onze relatie en daar heb ik dan andere mensen voor.

Mijn man en ik hebben álles bespreekbaar gemaakt, sámen keuzes gemaakt en daardoor is onze relatie fantastisch. TJa...
Misschien zijn er ook wel mensen die seks loskoppelen van de relatie met hun partner.

Dan is hun relatie fantastisch en vinden ze seks buiten de deur. Ik zeg niet dat het mijn ding is absoluut niet. Maar ik heb wel begrepen dat seks echt niet voor iedereen even belangrijk is. Dat.. terwijl ze hun partner op dat gebied tóch niet willen delen.

Nu ben ik weg.
Een relatie heb je met zijn tweeen. Wil je allebei iets anders dan zul je naar een compromis moeten zoeken. Lukt dat niet dan zul je mi uitelkaar moeten gaan. Alternatief is liegen, maar als je moet liegen in je relatie, wat is je relatie dan nog waard? Waarom zou je dan niet op zoek gaan naar iemand die wel hetzelfde wil als jij, die dus beter bij jou past?
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:56:

Misschien zijn er ook wel mensen die seks loskoppelen van de relatie met hun partner.

Dan is hun relatie fantastisch en vinden ze seks buiten de deur. Ik zeg niet dat het mijn ding is absoluut niet. Maar ik heb wel begrepen dat seks echt niet voor iedereen even belangrijk is. Dat.. terwijl ze hun partner op dat gebied tóch niet willen delen.

Nu ben ik weg.Dat doe ik, gedeeltelijk, ook. Seks loskoppelen van mijn relatie. Máár, dat is wel in alle eerlijkheid gegaan. Zonder eerlijkheid zou onze relatie geen klap waard zijn. En ik heb nog steeds liever eerlijkheid dan seks... Het belang dat gehecht word aan je seksuele beleving is zwaar overschat.
Als dat waar is, als het belang van je seksuele beleving zwaar wordt overschat, waarom is vreemdgaan dan zo`n issue?

En Hasse, er zijn ongetwijfeld dingetjes waar je niet 100% eerlijk in bent in je relatie, dat kan haast niet anders. Je bent vast wel eens vergeten de aankoop van een bloesje te vermelden en wellicht weet hij ook niet dat hij een kilootje of 2,5 te zwaar is voor die ene broek.

Ook eerlijkheid wordt soms overschat.
Waarom zou je in godsnaam liegen tegen je partner? Over wat dan ook... Onbegrijpelijk...
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:51:

En ja, ik denk dat elk mens een stukje egoïsme bij zich draagt en niet elk mens is bereid te zoeken naar een oplossing voor het gemis van zijn partner. Nogmaals, we leven niet in een ideale wereld.

Er wordt imo te snel gegooid met "dan moet je maar scheiden". Alsof je daar mensen geen verdriet mee doet.

scheiden doet zeker pijn, maar om je parter een ilusie te geven in een monogame relatie te zitten die niet bestaat is nog veel pijnlijker als het uit komt.

is het dan toch niet beter samen een keus te maken ?

en het maakt dan niet uit of het nu scheiden, een open relatie of een monogame relatie is, als beide partners er maar achter staan.
+1
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:30:

In een ideale wereld gunnen we degene waar we van houden alles en alles. Dus bij seksueel onvermogen gunnen we onze liefhebbende partner een spetterend seksleven.

Mooi Rooss!!

Theoretisch waterdicht, praktisch helaas zo lek als een vergiet lijkt het wel. Je geliefde alles gunnen, daar zullen maar weinigen moeite mee hebben, tot het om seks gaat, dan gelden er ineens andere regels/emoties.

Best wel vreemd eigenlijk alhoewel ik het ook wel weer begrijp. Seks is iets wat door velen gedefinieerd wordt als zijnde exclusief voor je partner. Zo hebben we dat geleerd, zo is het.

Wie heeft dat zo bepaald? En waarom eigenlijk, waarom zou seks exclusief moeten zijn?

Monogamie is imo een aangeleerd verschijnsel, het druist in tegen vrijheid van het individu en daarmee staat het geheel los van liefde en houden van.

Vreemdgaan zou niet nodig zijn als men eens beter naar elkaar zou luisteren zonder de ballast van aangeleerde rechtlijnigheid en bezitterigheid. Je partner remmen en beteugelen getuigd imo niet van respect en houden van.

Zelf samen durven denken buiten de heersende lijntjes, een kritische blik richting de heersende moraal, benadering vanuit respect voor het individu.

Maar ja, dat hebben we nooit geleerd op school, kerk of maatschappij

Jammer.
quote:Monogamie is imo een aangeleerd verschijnsel, het druist in tegen vrijheid van het individu en daarmee staat het geheel los van liefde en houden van.

Dit ben ik gedeeltelijk met je eens.

Seks en liefde staan imo los van elkaar. Zo staan man en ik ook in onze relatie.

Wat mij altijd en nog steeds tegen staat in dit soort topics is het liegen en verzwijgen. Dat valt bij mij onder bedriegen.

quote:Rooss4, 3 dagen geleden

Oké, wellicht is fantastisch geen goed woord. Soms is gewoon goed, goed genoeg. En of mensen hun relatie nog voldoende waard vinden ondanks hun gemis is niet aan ons. Daar kan ik inkomen.
Mijn relatie is goed, fantastisch is idd een groot woord.. Maar een seksuele relatie zit er niet in..

Echter miste ik de seks.. Is mijn relatie door anderen dan maar simpelweg te bestempelen als slecht? Mag je als buitenstaander dat vooroordeel zomaar vellen? Is het niet hebben van seks dan een reden om een relatie van (nu) 10 jaar te beëindigen? Betekend een partner voor jou niets meer omdat hij (zij) jouw geen seks kan geven?

Na een aantal keren te hebben aangegeven dat ik niet zonder kon, en 'gevraagd' "Zal ik het bij iemand anders zoeken?" wist ik dat ik met een 'open relatie' bij mij partner niet aan hoefde te komen..

Had ik dan een goede reden om vreemd te gaan? Nee waarschijnlijk niet.. Is mijn vreemdgaan gerechtvaardigd? Nee ook dat denk ik niet.. Maar er mag wel wat minder vooroordelend tegen over gestaan worden..
Zen: wat een BS! Er zijn twee mensen in een relatie en die bepalen de regels. Mijn man wil niet dat ik met andere neuk en ik wil ook niet dat hij met anderen neukt. Aangeleerd of niet: zo werkt het voor ons.

Probeer je nu (normale) mensen ergens van te overtuigen, of probeer je iets wat krom is, recht te praten
Ik probeer zelf te denken petra.

En wat praat ik recht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven