Griesmeelpudding invriezen?

04-08-2012 16:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zie net dat ik nog een anderhalve literkan melk in de koelkast heb staat, tht vandaag.

Dé melkdrinker in huis is er niet, ik heb vandaag al een koffieverkeerd gemaakt, vanavond nog eentje, maar dan kan ik de rest morgen waarschijnlijk zo door de gootsteen spoelen. Zónde!

Ik kan er voor vanavond wel heerlijke griesmeelpuddinkjes van maken, ware het niet dat ik al gebakjes heb voor bij de koffie vanavond.

Dan ook nog een puddinkje toe met bessensapsaus wordt me een beetje te gortig. Ik ben net een paar kilo afgevallen, en dan gaat dit natuurlijk weer geheid mis.

Kan zelfgemaakte griesmeelpudding worden ingevroren?

Dan heb ik er later nog iets aan, en hoef ik nu geen melk weg te gooien.

Wie weet het?
quote:dunschiller schreef op 04 augustus 2012 @ 17:19:

@Perel, Japanse nasi .. mag ik het recept svp ?

Is heel simpel, maar daarom ook zo lekker:

witte rijst koken (ik neem basmati)

bosuitje, paprika en uitje fijn snijden

roergebakken ei (naar smaak, ik doe meestal twee of drie eieren)

sesamzaadjes

japanse (kikkoman) sojasaus

1. paprika en uitje even aanfruiten

2. knoflook en bosuitjes even meewarmen (niet bakken, maar wel dat ze aroma afgeven)

2. gekookte rijst erbij en alles goed doorwarmen

3. de gerulde stukjes ei erdoor scheppen

4. op smaak brengen met de sojasaus, evt zout en peper

5. tenslotte wat sesamzaadjes erover strooien

klaar!

Ik vind dit een lekkere aanvulling bij bv teriyaki spiesjes, en we eten er altijd óf mangoschijfjes of perzik bij. Vandaag zag ik op de markt papaya's in de aanbieding (of zal ik dat er maar niet bijzetten?) Gaan we dat vandaag maar proberen, of dat ook lekker is.
Klinkt lekker inderdaad,Thnx heb het in mijn kookfolder geplakt!

De papaya kan er denk ik wel bij,in blokjes gesneden met een friszure dressing.

Eetsmakelijk in elk geval
Perel, bedankt, je hebt me met de Japanse nasi van een lastig probleem afgeholpen! Dat past prima bij mijn tonijn met sesam en bimi met sojasaus. Ik ga nu rijst koken, dan kan die nog koud worden.

Op gevoel zeg ik dat ingevroren griesmeelpudding een ontzettend klonterig resultaat gaat hebben. Wat dunschiller al zegt: het water vriest uit de melk en het eiwit blijft achter.
Ik weet niet of je griesmeelpudding kan invriezen. Weet wel dat je melk kunt invriezen (en later gewoon drinken of verder verwerken) en dat je melk langer houdbaar is als je hem hebt gekookt/verwerkt tot griesmeelpudding. Verschillende mogelijkheden dus en ik vind goed eten/drinken weggooien idd ook zonde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven