marktplaats onbeleefdheden

06-08-2012 16:36 71 berichten
Grrr ik had net op een hamsterkooi geboden,de vraagprijs was 20 en was bieden toegestaan.

Ik bied 15 lijkt mij toch een redelijk openingsbod? Krijg ik mail terug met.... niet genoeg20.

geen mvg of hallo helemaal niks.

Tuurlijk staan ze in hun recht maar ben bijna in staat een mail terug te sturen of ze nooit normale beleefde omgangsvormen geleerd hebben.

Tijdje terughad ik er iets op te koop staan. smst een man of ik het nog heb waarop ik antwoord en zeg dat hij hem dan mag komen halen. krijg ik enkel berichtje met ADRES??????? . Verder niks.

wat vinden jullie vervelend?
Hier is al een ander topic over

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!
Alle reacties Link kopieren
Daarom koop en verkoop ik niks via marktplaats, al dat gezeik daar.
*
Ik doe daarom op Marktplaats alleen zaken met mensen die op een normale toon en fatsoenlijk Nederlands schrijven. Daardoor heb ik in al die jaren alleen nog maar nette mensen aan de deur gehad.

Oh en ik doe alles per mail, niet via bieden.
@ charlotte, waarom is dat vervelend? Het is toch een vraagprijs. Als je er niet minder voor wilt hebben dan kun je toch beter een vaste prijs noemen.
quote:charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 16:39:

Ik vind het vervelend als je als koper een vraagprijs vaststelt, en mensen gaan daar onder bieden. Vind ik zo dom! Kan je niet lezen ofzo?

dan moet de verkoper de biedfunctie gewoon uitzetten. Niet geschoten is altijd mis.

Wil niet zeggen dat je geen fatsoenlijke omgangsvormen hoeft te hanteren.
Oh, ik zet niets meer op marktplaats, mensen bieden, maken een afspraak om te kijken, je blijft er voor thuis, ze nemen niet eens de moeite om af te bellen/mailen.

Je zet het er weer op nieuw op, diezelfde mensen reageren 2e keer, dit keer had ik zo iets, je bekijkt het maar, ik weiger om thuis te blijven.

Ik breng alles rechtstreeks naar docras kringloop.
charlotte maar hij staat toch bieden toe. en het is toch redelijk normaal om te onderhandelen. Vond het nou ook geen onbeschoft laag bod

Ik zet ook altijd hoger in omdat mensen toch vaak lager bieden
Ik kijk altijd naar het minimumbedrag en ga daar niet onderzitten want meestal krijg je dan van dit soort reacties.

Verder gaan mensen ook in het dagelijks leven niet altijd even gezellig met elkaar om en marktplaats is daar een afspiegeling van.

Maar ik moet zeggen dat ik in al die jaren maar 1 malloot heb gehad en verder gaat het altijd goed.

Zou me er maar niet teveel van aantrekken. Je kan altijd terug sturen woef woef
quote:charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 16:39:

Ik vind het vervelend als je als koper een vraagprijs vaststelt, en mensen gaan daar onder bieden. Vind ik zo dom! Kan je niet lezen ofzo?Tja, dat is op rommelmarkten ook zo, het heet niet voor niets een vraagprijs.
@java, doe ik ook. Ik verwacht een normaal bericht, zo niet dan kap ik het direct af.

En ook eerst een afspraak maken per mail, daarna geef ik mijn telefoonnummer en adres.
quote:lydia123 schreef op 06 augustus 2012 @ 16:44:

[...]

dan moet de verkoper de biedfunctie gewoon uitzetten. Niet geschoten is altijd mis.

Wil niet zeggen dat je geen fatsoenlijke omgangsvormen hoeft te hanteren.

Niet geschoten is altijd mis, bleegh wat een Hollandse zuinigheid.

(En als je even 2 seconden had gekeken, had je gezien dat hier allang een topic over was.)
Nee, vraagprijs is 20, dan moeten ze er een vanaf 20 van maken!
@ charlotte, vraagprijs wil toch echt iets anders zeggen. Misschien moet je wat duidelijker communiceren in je advertenties.
quote:redband schreef op 06 augustus 2012 @ 16:46:

[...]

Tja, dat is op rommelmarkten ook zo, het heet niet voor niets een vraagprijs.Niet mee eens, het lukt mij echt onwijs vaak om te onderhandelen op een rommelmarkt. Als dat al niet meer zou kunnen dan zou ik geen rommelmarkten meer bezoeken.
quote:charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 16:47:

[...]

Niet geschoten is altijd mis, bleegh wat een Hollandse zuinigheid. Wees niet zo'n knieperd!

)Dan moet je je spullen niet op marktplaats of rommelmarkten verkopen.
@redbank volgens mij bedoelde jij wat ik bedoelde. excuses!
Ik heb het andersom ook eens gehad, geboden op een tafel, deal gemaakt, uur gereden om op te halen (mét afspraak). Kom ik daar, is die tafel aan een ander verkocht!!! Zegt het mens: Ja, sorry, die en die kwam langs en kon hem meteen meenemen, dus dan was ik er vanaf.. Bel me dan op!!!!! Heb nog gevraagd of ze mijn benzinekosten ging vergoeden, maar toen stond ik ineens voor een dichte deur....
quote:cm_89 schreef op 06 augustus 2012 @ 16:49:

[...]

Niet mee eens, het lukt mij echt onwijs vaak om te onderhandelen op een rommelmarkt. Als dat al niet meer zou kunnen dan zou ik geen rommelmarkten meer bezoeken.

Dat bedoel ik dus ook zo, het heet een vraagprijs.

Daar is het een rommelmarkt/marktplaats voor.

Als je de gewone prijs wilt betalen, ga je maar naar de winkel.
quote:cm_89 schreef op 06 augustus 2012 @ 16:49:

@redbank volgens mij bedoelde jij wat ik bedoelde. excuses!Is goed.
quote:_origami_ schreef op 06 augustus 2012 @ 16:50:

Ik heb het andersom ook eens gehad, geboden op een tafel, deal gemaakt, uur gereden om op te halen (mét afspraak). Kom ik daar, is die tafel aan een ander verkocht!!! Zegt het mens: Ja, sorry, die en die kwam langs en kon hem meteen meenemen, dus dan was ik er vanaf.. Bel me dan op!!!!! Heb nog gevraagd of ze mijn benzinekosten ging vergoeden, maar toen stond ik ineens voor een dichte deur....Klopt, en niet de beleefdheid hebben om even te bellen.
quote:bertje_ schreef op 06 augustus 2012 @ 16:49:

@ charlotte, vraagprijs wil toch echt iets anders zeggen. Misschien moet je wat duidelijker communicerrn in je advertenties.Ik?? Nee hoor, ik heb nog altijd mijn spullen voor de vraagprijs (of meer!) kunnen verkopen, in mijn 7-jarige marktplaats-carrière.
Dat ga je bij mij niet lukken, jij wilt er vanaf, en ik zit nog niet te springen om je spullen.
(weet niet of je op mij reageert, maar doe geen moeite, ik zie alleen maar ''bericht verborgen''! )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven