Tablet troubles

01-08-2012 20:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft een tablet, een 7 inch Polaroid, die aangeeft met een icoontje dat er een update is. Ik kan echter bij de instellingen etc. en ook in de handleiding niets vinden over een update of hoe ik die kan installeren.

Ik weet niet zo veel van tablets, ik heb er zelf geen, maar hopelijk weet iemand hier hoe ik die update kan installeren. Ik heb al op de website van Polaroid gekeken, daar wordt ik doorgewezen naar een andere website die ik niet kan laden (zowel op de tablet als pc).
Wat gebeurd er als je op het icoontje klikt dat aangeeft dat er een update is? Staat daar verder geen link of iets dergelijks? En waar download zij normaal haar apps? Misschien dat je daar iets kunt doen? Ik ken dit type tablet niet, dus ik weet niet of ik je echt van dienst kan zijn.
Als ik op het icoontje klik, verdwijnt hij tijdelijk en komt de datum van vandaag in de balk te staan. Daarna verschijnt het icoontje weer.

Ik wil die update juist hebben omdat het downloaden van apps heel lastig gaat. Ze heeft Android 2.2 en op de tablet de Android Market, maar je kunt alleen de populaiste apps downloaden die in de top 10 lijst staan (degene die zij niet wil). Als je de zoekfunctie gebruikt om apps te zoeken, kan hij geen zoekresultaten vinden, ook als je naar bijv. angry birds zoekt.

Het is in ieder geval nog niet gelukt om apps te installeren, vandaar dat ik ook (hoop) denk dat de update dat misschien oplost.

Bedankt voor het meedenken, alle hulp is welkom!
Ben je er al uit?
.
Oh, ik had geen reacties meer verwacht, vandaar dat ik nu pas reageer!

Ik heb net nog even zitten puzzelen met de tablet en het update icoontje is plotseling verdwenen. Stond er nog wel toen ik hem opstartte, maar na een kwartiertje ofzo niet meer. Echter, het was geen Android update, ik heb nog steeds de 2.2 versie.

Ik heb al geprobeerd om via een website de (volgens de schrijver) benodigde .apk bestanden te downloaden, maar waar op het filmpje op de website je die bestandjes op de tablet gewoon kan installeren, krijg ik een foutmelding.

Ik zoek en probeer dus nog even verder, want ik wil wel de nieuwe Android erop hebben.

Ik ga het downloaden van Apps buiten de Android Market om maar eens proberen.

Bedankt voor de tips!
.
Uhm... ik dacht dat ik het redelijk begreep... Ik heb al wel wat websites etc. gevonden om apps buiten AM/GP om te downloaden, maar zit nog steeds met het installeren van de nieuwste Android versie.

Ik heb volgens mij een van de oudere Polaroids. De MPC700G.

Ik heb net via de support-site van Polaroid een aantal free software updates gevonden die ik zo meteen maar ga proberen. Hopelijk heb ik dan de nieuwste Android versie op de tablet voor m'n moeder.
.
Heb nu geprobeerd via deze site de updates te installeren. De gewone apps lukken wel (ik heb inmiddels ook GetJar voor apps), maar kan in de software map geen .apk of .exe bestand vinden.

http://www.mms-support.ne ... tuemart&Itemid=15&lang=en

(en dan op software update klikken)

Ben, nu ik weet hoe ik apps kan downloaden, ook maar even een anti-virus erop aan het zetten.
Ik kan bij zoeken op Google vooral artikelen vinden over een nieuwere Polaroid die al Android 4.0 heeft. Kan het zijn dat de oudere tablet gewoon geen upgrade van het Android systeem krijgt? Of kun je dat dan alsnog handmatig installeren?
.
Ik heb een Norton Toolbar die aangeeft of sites betrouwbaar zijn of niet, dus dat komt wel goed.

Ik ga nu slapen, maar ik laat nog weten morgen of het lukt.
.
.
.
Waar kan ik uitzoeken of de tablet van mijn moeder onder de WM8650 valt?

Als ik je goed begrijp kan ik dus kiezen om een eerdere versie van Android (bijv. honeycomb) erop te zetten, of om er uberoid of onda erop zetten. En zijn die laatste 2 dan een soort 'nep' android systemen waarmee je niet de echte android update hebt maar de tablet het wel doet alsof hij de echte android update heeft?

Ik heb vandaag overigens eens geprobeerd om via de website en het telefoonnummer met Polaroid contact op te nemen. Ik vind het toch vreemd dat het update-icoon actief is (hij geeft ook aan: update available) maar dat ik op de tablet zelf nergens een update o.i.d. kon vinden.

Helaas bestond de website niet, en kreeg ik bij het telefoonnummer een Franse mevrouw aan de lijn. Zij gaf me een Nederlands telefoonnummer, wat ik maar opgegeven heb na 2 keer ruim 10 minuten in de wacht te hebben gestaan.

Krijg een beetje de neiging om deze tablet de deur uit te doen en dan maar een duurdere te kopen, of heb je dan mogelijk ook dit problemen?
.
.
Pfff... heb het helemaal gehad met die tablet van m'n moeder. Kom er niet verder mee. Ik ga hem maar even bij een kennis langs brengen die er iets meer verstand van heeft.

Nobrains, ontzettend bedankt voor alle hulp! Zonder alle tips en suggesties was die tablet al een paar dagen geleden vervangen door een andere, nu krijgt m'n moeder hopelijk binnenkort een bruikbare tablet waar ze leuk spelletjes etc. op kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven