iets mee nemen?

07-08-2012 13:21 24 berichten
Hoi,

Ik ga vanavond bij een collega eten, de eerste keer dat ik daar kom. Collega (man) woont daar pas, ken hem niet zo heel goed maar zou een leuke vriendschap uit voort kunnen komen.

Nou vraag ik me af of en wat ik mee zou nemen. Ik weet dat hij drinkt maar ik ga met de auto dus als ik een fles wijn/mooi biertje mee zou nemen dan kan het iig niet gedeeld worden. Niet dat dat perse moet maar dat is meestal wel het geval als je wat te drinken mee neemt toch?

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Iets lekkers voor bij de koffie?
Condooms

Gewoon fles wijn (maakt mij nooit uit of ie gedeeld wordt of wordt weggezet ofzo)

Of bonbonnetjes voor bij de koffie.
Tuurlijk neem je wat mee. Inderdaad iets voor bij de koffie of een bosje bloemen.
Jaaa... chocola!
Misschien een goede fles whisky of andere sterke drank? Kun je ook wat makkelijker weigeren als hij je een glaasje aanbiedt
Sowieso iets meenemen. Verder zou ik toch voor een fles goede wijn gaan en een bos bloemen (afhankelijk van het type man waar je heen gaat).
Volgens de regels wordt de meegenomen fles niet meteen aangebroken. Dus die kan bewaard worden of hij drinkt er lekker zelf van... het is tenslotte voor hem.
Bloemen of een bloeiende plant....?

Een gezellige avond gewenst!
quote:beter.laat schreef op 07 augustus 2012 @ 13:39:

Bloemen of een bloeiende plant...Gek eigenlijk, dit zou ik zelf nooit bedenken voor een man. Terwijl een plant bij een man alleen juist vaak heel goed kan. Hmm.. goed idee wel.
chocolade (bonbons) voor een man? Mijn vooroordelen zeggen: drank!!
quote:lilalinda schreef op 07 augustus 2012 @ 13:43:

chocolade (bonbons) voor een man? Mijn vooroordelen zeggen: drank!!

Als nou de hele familie-kennissen-vriendenkring daar ook zo over denkt, heeft die arme man een voorraad voor 3 levens.

Plant kan best hoor. Bos bloemen ook.
Alcoholvrij biertje?
quote:exces schreef op 07 augustus 2012 @ 13:49:

[...]

Als nou de hele familie-kennissen-vriendenkring daar ook zo over denkt, heeft die arme man een voorraad voor 3 levens.

.dat is bij ons nou nooit een probleem, drank is altijd eerder op dan je lief is
Etentje, dus ik zou zeggen: ga voor dat biertje/wijn. Hij weet wel dat jij geen alcohol gaat drinken?

Het kookt, dus een kookcadeau is ook leuk. Lekkere olie/azijn/kruiden, zoiets?
quote:galadriel schreef op 07 augustus 2012 @ 13:50:

Alcoholvrij biertje?

als kadootje?

Hooguit, als je hem wil vertellen dat hij echt, echt, echt, nooit een kans bij je maakt. En hij je te aanhankelijk is.
Een plant? Nou ja, als je ongesteld bent ofzo...
een plant voor een man zou ik ook niet zo snel doen, voel me toch een beetje raar als ik met een plant aan kom zetten haha maar misschien dat dat aan mij ligt...

iets voor in de keuken is een leuk idee, volgens mij houdt hij wel van koken.

Maar denk dat ik toch maar standaard en veilig voor een fles wijn ga ( ken hem nog niet zo goed verder maar weet dat hij wel alcohol drinkt).

pff toch wel beetje zenuwachtig ;)
Kookcadeautje?

Bijzondere azijn, olieolie, saus, olijven, gedroogde pasta (Oil & Vinegar, Dille & Kamille)

Een klein kookboekje? Bij de witte boekhandel of De Slegte hebben ze veel leuke kookboeken voor weinig geld.
quote:xanluca schreef op 07 augustus 2012 @ 13:34:

Volgens de regels wordt de meegenomen fles niet meteen aangebroken. Dus die kan bewaard worden of hij drinkt er lekker zelf van... het is tenslotte voor hem.

Ik dacht dat de regel was, de meegenomen fles van de visite altijd als eerste aan te breken....tenzij de gast er nadrukkelijk bij zegt dat deze is om te bewaren.... **ik ga er es op googlen ben nu wel nieuwsgierig wat de echte regel is **

maar goed, je gaat met de auto....één glaasje voor het eten kan toch wel....ik neem meestal een lekker cava of prosecco mee, vind ik zelf altijd lekker en ik zorg dat deze al koud is als ik hem geef....mooie strik eromheen en het is echt een kado...
ja weet niet zeker of hij wijn drinkt... bier in ieder geval wel. Mooie fles bier of is dat te alcoholistisch?
Volgens Beatrijs Ritsema (schijnbaar kenner van de etiquette) is het met het krijgen van een fles wijn hetzelfde geoorloofd als met het krijgen van badolie, namelijk met badolie kruip je ook niet gezamenlijk gelijk het bad in
Een mooie fles bier? Bieren die in literflessen zitten zijn doorgaans niet "mooi" een krat of een treetje meenemen is raar. Dat doe je als je voetbal bij hem gaat kijken ofzo.

Gewoon fles wijn meenemen, ook al drinkt ie het niet, dan kan ie het altijd nog aan zijn visite geven.
das toch ook raar wijn meenemen als ie misschien geen wijn lust? pff weet het niet, ga denk ik toch maar voor keukenspul. of een fles cola drinkt ie ook haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven