Weggeeftopic deel 3
donderdag 26 juli 2012 om 20:28
In het kader van de recessie waarin we met zijn allen zitten; misschien kun je wat spullen gebruiken of heb je spullen weg te geven.
Dat kan allemaal hier in het weggeef topic.
Geld vragen voor de spullen die je weg doet mag niet! Indien dit wel gebeurd zal het topic namelijk worden gesloten. Wat wel is toegestaan is het vragen van de verzendkosten.
Link naar het tweede topic:
klik
Komt en weggeeft allen!
Dat kan allemaal hier in het weggeef topic.
Geld vragen voor de spullen die je weg doet mag niet! Indien dit wel gebeurd zal het topic namelijk worden gesloten. Wat wel is toegestaan is het vragen van de verzendkosten.
Link naar het tweede topic:
klik
Komt en weggeeft allen!
668, the neighbour of the Beast
donderdag 9 augustus 2012 om 13:13
donderdag 9 augustus 2012 om 13:16
quote:chocolover schreef op 08 augustus 2012 @ 22:25:
Lorenne ik ben er ook blij mee! Alleen tijdens sporten zit het vervelend haha, dan duw ik hem naar binnen. Maar ik ben er heeeeel blij mee!
Rara waar gaat het over
Wat heb jij van Lorenne gekregen dat je naar binnen duwt bij het sporten????
*levendige fantasie *
Lorenne ik ben er ook blij mee! Alleen tijdens sporten zit het vervelend haha, dan duw ik hem naar binnen. Maar ik ben er heeeeel blij mee!
Rara waar gaat het over
Wat heb jij van Lorenne gekregen dat je naar binnen duwt bij het sporten????
*levendige fantasie *
donderdag 9 augustus 2012 om 13:17
Liedje, zou je als je nog een momentje overhebt ook iets voor mij willen maken?
Ivm de operatie van Liselot, overlijden oom, onze vakantie en vervolgens zomervakantie, hebben we nog geen kraamfeest georganiseerd voor Liselot. Ik wil dus als de zomervakantie is afgelopen, alsnog iedereen uitnodigen. Lijkt me leuk om dan een uitnodiging te doen met iets van haar geboortekaartje en een foto van haarzelf erbij. Weet niet of zoiets mogelijk is, zelf kan ik het iig niet
Ivm de operatie van Liselot, overlijden oom, onze vakantie en vervolgens zomervakantie, hebben we nog geen kraamfeest georganiseerd voor Liselot. Ik wil dus als de zomervakantie is afgelopen, alsnog iedereen uitnodigen. Lijkt me leuk om dan een uitnodiging te doen met iets van haar geboortekaartje en een foto van haarzelf erbij. Weet niet of zoiets mogelijk is, zelf kan ik het iig niet
if we all light up, we can scare away the dark...
donderdag 9 augustus 2012 om 13:22
Leuk tatli! Graag! Mail me even op liedjepiedje1@hotmail.nl
donderdag 9 augustus 2012 om 13:25
quote:zwartezwanen schreef op 08 augustus 2012 @ 23:01:
@bigmomma, wat een leuke spenendoekjes! Heb je er ook iets van 'knisperplastic' in gedaan? Zoals in die boekjes e.d. zit? Heb je een soort werkbeschrijving of is het gewoon een kwestie van lapjes op elkaar, lint tussen de naden en naaien maar?
Ik wil ze ook graag maken, ik, vind ze zo leuk!
Ik heet natuurlijk geen bigmomma, maar ik maak ze ook nog wel eens als kraamcadeautje.
Als je er knisper in wilt is folie, zoals om bloemen zit, vaak 'herrie' genoeg.
Ik waarschuw er dan alleen wel altijd bij dat ze het doekje alleen onder toezicht moeten geven. (geen idee hoe ze dat met die officiele dingen oplossen).
Zelf maak ik twee even grote lappen, en zet ik vast op een lapje de dubbelgevouwen lintjes/uitgeknipte labeltjes vast op de slechte kant.
Op het andere lapje zigzag ik het knisperfolie dan vlak bij de rand vast, zodat het niet kan gaan schuiven.
Daarna idd de boel aan elkaar zetten met mooie kanten tegen elkaar, keren.
Heel voorzichtig beetje strijken, en dan nog even omzomen op paar mm van de kant, dan blijft het mooi in model, anders trek je het snel in een 'kussentje'.
Als het lapje groot is kan je evt. in het midden ook even een paar steekjes zetten, zodat het daar bij elkaar blijft.
@bigmomma, wat een leuke spenendoekjes! Heb je er ook iets van 'knisperplastic' in gedaan? Zoals in die boekjes e.d. zit? Heb je een soort werkbeschrijving of is het gewoon een kwestie van lapjes op elkaar, lint tussen de naden en naaien maar?
Ik wil ze ook graag maken, ik, vind ze zo leuk!
Ik heet natuurlijk geen bigmomma, maar ik maak ze ook nog wel eens als kraamcadeautje.
Als je er knisper in wilt is folie, zoals om bloemen zit, vaak 'herrie' genoeg.
Ik waarschuw er dan alleen wel altijd bij dat ze het doekje alleen onder toezicht moeten geven. (geen idee hoe ze dat met die officiele dingen oplossen).
Zelf maak ik twee even grote lappen, en zet ik vast op een lapje de dubbelgevouwen lintjes/uitgeknipte labeltjes vast op de slechte kant.
Op het andere lapje zigzag ik het knisperfolie dan vlak bij de rand vast, zodat het niet kan gaan schuiven.
Daarna idd de boel aan elkaar zetten met mooie kanten tegen elkaar, keren.
Heel voorzichtig beetje strijken, en dan nog even omzomen op paar mm van de kant, dan blijft het mooi in model, anders trek je het snel in een 'kussentje'.
Als het lapje groot is kan je evt. in het midden ook even een paar steekjes zetten, zodat het daar bij elkaar blijft.
donderdag 9 augustus 2012 om 13:28
quote:joda schreef op 09 augustus 2012 @ 10:51:
heeft er iemand toevallig een deken over. Ik ga binnenkort op vakantie en een echt deken lijkt me onwijs handig voor mijn kindje. Voor het huis, op het strand. Dus niet zo'n fleece-dingetje, maar een echt (groot) deken.
Joda, wij hebben voor strand en park heel simpel gewoon een opengeknipt en omgezoomd dekbedovertrek.
Dat is mega-dun, dus droogt snel als er natte zee-waterkontjes op gaan zitten, neemt erg weinig plaats in de tas in, en is grooooot qua oppervlakte, en kan op 60* in de was.
Ik vind het ideaal, het laat alleen wel vocht vanuit de bodem door (maar ik vind dat dus een voordeel, omdat het ook weer snel droogt), en hoeft bijna niets te kosten.
Graties idee van mijn moeder, die sleepte vroeger altijd overal zo'n bruin retro beddelaken mee naartoe.
heeft er iemand toevallig een deken over. Ik ga binnenkort op vakantie en een echt deken lijkt me onwijs handig voor mijn kindje. Voor het huis, op het strand. Dus niet zo'n fleece-dingetje, maar een echt (groot) deken.
Joda, wij hebben voor strand en park heel simpel gewoon een opengeknipt en omgezoomd dekbedovertrek.
Dat is mega-dun, dus droogt snel als er natte zee-waterkontjes op gaan zitten, neemt erg weinig plaats in de tas in, en is grooooot qua oppervlakte, en kan op 60* in de was.
Ik vind het ideaal, het laat alleen wel vocht vanuit de bodem door (maar ik vind dat dus een voordeel, omdat het ook weer snel droogt), en hoeft bijna niets te kosten.
Graties idee van mijn moeder, die sleepte vroeger altijd overal zo'n bruin retro beddelaken mee naartoe.
donderdag 9 augustus 2012 om 13:35
quote:luna30v schreef op 09 augustus 2012 @ 13:19:
[...]
Of een Dirty mind?
Is het een niet een net synoniem voor het ander?
(maar moet zeggen dat ik qua dirty denken momenteel niet veel verder kom dan baby's die uit flamoezen komen. Verder wil ik niets te maken hebben met dingen of acties waarvan je evt. zwanger zou kunnen raken. )
[...]
Of een Dirty mind?
Is het een niet een net synoniem voor het ander?
(maar moet zeggen dat ik qua dirty denken momenteel niet veel verder kom dan baby's die uit flamoezen komen. Verder wil ik niets te maken hebben met dingen of acties waarvan je evt. zwanger zou kunnen raken. )
donderdag 9 augustus 2012 om 13:37
quote:joda schreef op 09 augustus 2012 @ 13:35:
@zaza; goed idee........maar dat vind ik dus te dun Voor op een terras met stenen is dat weer niet zo lekker
Met een heel kleintje kan ik me dat goed voorstellen hoor!
Zoon hier is nu ruim 2, en dan gooi ik m dus wel op een terras.
Krijgt ie net geen schaafwonden, het is een afgebakend gebied, en hij zit niet in het zand/vuiligheid.
Maar tegen omduvelen helpt het niet, en als ie erop wil slapen is het ook niet echt comfi. In die hele jonge leeftijd zou zo'n hema-kleed wel ideaal geweest zijn.
@zaza; goed idee........maar dat vind ik dus te dun Voor op een terras met stenen is dat weer niet zo lekker
Met een heel kleintje kan ik me dat goed voorstellen hoor!
Zoon hier is nu ruim 2, en dan gooi ik m dus wel op een terras.
Krijgt ie net geen schaafwonden, het is een afgebakend gebied, en hij zit niet in het zand/vuiligheid.
Maar tegen omduvelen helpt het niet, en als ie erop wil slapen is het ook niet echt comfi. In die hele jonge leeftijd zou zo'n hema-kleed wel ideaal geweest zijn.
donderdag 9 augustus 2012 om 13:40
quote:italie_meisje schreef op 09 augustus 2012 @ 13:38:
Wel gemeen van je hoor Rara dat je niet eens een italiaan hebt mee genomen voor molly. Ze heeft zelfs speciaal de italiaanse taalcurcus van mij overgenomen.
. Haha.
Ja! Precies! En nou met die cursus kán ik niet anders dan een Italiaan scoren. Een Spanjaard ofzo zit er nu niet meer in.
Wel gemeen van je hoor Rara dat je niet eens een italiaan hebt mee genomen voor molly. Ze heeft zelfs speciaal de italiaanse taalcurcus van mij overgenomen.
Ja! Precies! En nou met die cursus kán ik niet anders dan een Italiaan scoren. Een Spanjaard ofzo zit er nu niet meer in.
donderdag 9 augustus 2012 om 13:42
Pliert: vannacht (en de rest van 1 augustus dus)
Italie: 1 augustus (dan is cavia's verjaardag)
Fruitmoes: 1 augustus (zelf ook met 39,1 weken)
Molly: 2 augustus
Watervrouw2: 2 augustus
Designed: 2 augustus ('s nachts om 2 uur)
Gaby: 3 augustus
Gewooneenzus: 3 augustus (verjaardag moeder)
IBI: 3 augustus (verjaardag moeder)
Schaduw: 4 augustus
Liedje: (wil mooie datum) 4-8-12
Mamaria: 4 augustus
Peacy: 4 augustus
Joda: 5 augustus
Liefjurkje: 6 augustus
Biebeltje: (kiest toch voor) 7 augustus
Chocolover: 7 augustus
Man van Mamaria: 7 augustus
Maylea: 8 augustus
Soley: 8 augustus
Neweve: 9 augustus (eigen verjaardag)
Willemeen: 10 augustus (heeft ook een verjaardag die beeb als voorbeeld zal gaan zien)
Mika: 11 augustus
Weekend: 12 augustus
Mayhem: 15 augustus (als we van de negende uitgaan)
Bird73: 16 augustus (was zelf ook heel erg laat)
Lotteke: 18 augustus (als we van de negende uitgaan)
Even de statistieken bijwerken hoor...
Willemeen: 10 augustus (heeft ook een verjaardag die beeb als voorbeeld zal gaan zien)
Even de statistieken bijwerken hoor...
donderdag 9 augustus 2012 om 13:47
In de herhaling:
- hoeslakentje wieg. Oranje badstof, gebruikt maar goed.
- matrasje wieg. stevig matrasje, komt van marktplaats, heeft wel wat vlekken.
- magic mat van Tommee Tippee, vacuum-plak je bord aan de tafel
[afbeelding]
- familie kalender van de kruidvat. Gekocht, maar niet in gebruik.
- peper en zout stelletje van twee poppetjes die elkaar omhelzen. Oranje-wit. Nieuw.
[afbeelding]
- 6 zilveren belletjes met daarop een hartje waar je een foto/kaartje in kan klemmen
[afbeelding]
- hoeslakentje wieg. Oranje badstof, gebruikt maar goed.
- matrasje wieg. stevig matrasje, komt van marktplaats, heeft wel wat vlekken.
- magic mat van Tommee Tippee, vacuum-plak je bord aan de tafel
[afbeelding]
- familie kalender van de kruidvat. Gekocht, maar niet in gebruik.
- peper en zout stelletje van twee poppetjes die elkaar omhelzen. Oranje-wit. Nieuw.
[afbeelding]
- 6 zilveren belletjes met daarop een hartje waar je een foto/kaartje in kan klemmen
[afbeelding]
donderdag 9 augustus 2012 om 13:51
quote:Zaza_zebra schreef op 09 augustus 2012 @ 13:42:
Even de statistieken bijwerken hoor...Oei, ik denk dat we over een paar dagen allemaal opnieuw een datum kunnen gokken.
Even de statistieken bijwerken hoor...Oei, ik denk dat we over een paar dagen allemaal opnieuw een datum kunnen gokken.