Virus ????

09-08-2012 22:03 16 berichten
Dochter komt net naar onderen met haar laptop met een mail erop van de'' politie'' dat haar computer zou zijn geblokkeerd en tegen betaling zou hij weer gedeblokkerd worden.

Nu heb ik hier laatst een topic erover gelezen dat dit niet echt is maar en dat je er absoluut niet op moet ingaan maar ik kan dat topic niet meer vinden en weet ook niet hoe ik dat bericht weer zo weg kan krijgen ( ben niet zo thuis in de computerwereld ) maar haar laptop doet nu dus niets meer.

Iemand verstand ervan of een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Alle reacties Link kopieren
http://www.fraudehelpdesk ... ra_geblokkeerde_computers
verba volant, scripta manent.
quote:lavendelbleu schreef op 09 augustus 2012 @ 22:03:

Dochter komt net naar onderen met haar laptop met een mail erop van de'' politie'' dat haar computer zou zijn geblokkeerd en tegen betaling zou hij weer gedeblokkerd worden.

Nu heb ik hier laatst een topic erover gelezen dat dit niet echt is maar en dat je er absoluut niet op moet ingaan maar ik kan dat topic niet meer vinden en weet ook niet hoe ik dat bericht weer zo weg kan krijgen ( ben niet zo thuis in de computerwereld ) maar haar laptop doet nu dus niets meer.

Iemand verstand ervan of een idee hoe ik dit kan oplossen ?Systeemherstel. Opstarten in veilige modus en dan systeemherstel.
Hoi lavendel. Probeer de computer in veilige modus op te starten (door de f8 knop in te drukken tijdens het opstarten) en probeer dan een systeemherstel te doen.
.
Met f8 geprobeerd maar lukt niet en zou niet weten hoe ik hem anders moet opstarten dan het knopje in te drukken en meteen f8 in te drukken

Hoe kan ik hem anders opstarten in veilige modus, want dat begrijp ik niet, sorry
Zal eens gaan google op police trojan
.
quote:nobrains schreef op 09 augustus 2012 @ 22:35:

Nou, als je liever anderen volgt....`Go your own way`

°Wat jij wil°

Heb juist jouw advies gevolgd en gekeken op google wat ik zou moeten doen.

Heb het ook gevonden maar dat gaat mijn petje te boven dus ik ga hem maar wegbrengen naar een expert en dan mag die het voor mij oplossen.

Bedankt voor je advies.
Tijdens het opstarten net zo lang f8 in blijven drukken (niet 1 lange duw dus, maar steeds weer) totdat hij veilige modus aangeeft..

Dat al geprobeerd?
Indien dat lukt.. Dan wachten tot hij is opgestart.. Op start klikken links onder. Programma's-->bureau accessoires-->systeemwerkset-->systeemherstel. En dan kies je een datum van vóór je dochter die email opende.
quote:eliana schreef op 10 augustus 2012 @ 00:29:

Indien dat lukt.. Dan wachten tot hij is opgestart.. Op start klikken links onder. Programma's-->bureau accessoires-->systeemwerkset-->systeemherstel. En dan kies je een datum van vóór je dochter die email opende.Al je aanwijzigingen opgevolgd en het is gelukt, heel erg bedankt en ook namens mijn dochter.
Fijn te horen ! Graag gedaan.
Je hebt wel kans dat het virus gewoon weer terugkomt. Al 3 keer meegemaakt bij iemand.
Ja het is nu wel ff verstandig om AVG free te downloaden. link . Je moet de oranje knop met basis bescherming hebben. Dan kun je het installeren en zet je even een volledige scan aan.
quote:eliana schreef op 13 augustus 2012 @ 00:34:

Ja het is nu wel ff verstandig om AVG free te downloaden. link . Je moet de oranje knop met basis bescherming hebben. Dan kun je het installeren en zet je even een volledige scan aan.

Heb ook dit advies opgevolgd en dit ook op de andere laptops toegepast, alles lijkt in orde nu.

Nogmaals heel erg bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven