Stekker iPhone
maandag 13 augustus 2012 om 10:12
Tijdens de vakantie ben ik mijn originele iPhone oplaadstekker verloren. Ik heb toen een stekker gekocht van een ander merk. Hij laadde toen wel op, maar alleen als ik hem op een bepaalde manier neerlegde. Deed ik dit niet, dan herkende de iPhone de stekker niet.
Nu laadt de iPhone helemaal niet meer op, ook niet via de computer. Hij wordt ook niet door iTunes herkend.
Ligt dit aan de stekker of is er een ander probleem?
Nu laadt de iPhone helemaal niet meer op, ook niet via de computer. Hij wordt ook niet door iTunes herkend.
Ligt dit aan de stekker of is er een ander probleem?
maandag 13 augustus 2012 om 10:17
Probeer een andere iPhone oplader?
Mijn iPhone wil ook niet met elke andere lader opladen, dan krijg je zo'n foutmelding met een gele driehoek met een uitroepteken er in, bedoel je dat?
Heb je je telefoon overigens al gereset? (home + uitknop tegelijkertijd indrukken tot je telefoon opnieuw opstart)
Mijn iPhone wil ook niet met elke andere lader opladen, dan krijg je zo'n foutmelding met een gele driehoek met een uitroepteken er in, bedoel je dat?
Heb je je telefoon overigens al gereset? (home + uitknop tegelijkertijd indrukken tot je telefoon opnieuw opstart)
maandag 13 augustus 2012 om 10:28
Hier geen problemen met andere laders, heb er ook al heel wat versleten (iets met een kat die dol is op het doorknagen van kabels)
En als je naar een telefoonwinkel gaat en vraagt of je de lader even mag uitproberen? Het duurt waarschijnlijk alleen wel een paar minuten voordat je telefoon aan gaat/laat zien dat hij oplaad dus geen paniek
En als je naar een telefoonwinkel gaat en vraagt of je de lader even mag uitproberen? Het duurt waarschijnlijk alleen wel een paar minuten voordat je telefoon aan gaat/laat zien dat hij oplaad dus geen paniek
maandag 13 augustus 2012 om 10:34
De telefoon zit al een dag in de oplader....
Het kan inderdaad ook aan de kabel liggen. Het rare is dat als ik de iPhone in een bepaalde stand legde (ja, ik moest heel wat capriolen uithalen om hem op te laden ) dan deed hij het wel, maar dat doet hij nu ook niet meer.....
In combinatie met een nieuwe stekker, dacht ik dat het aan de stekker zou liggen, maar dat lijkt mij eigenlijk niet logisch....
Het kan inderdaad ook aan de kabel liggen. Het rare is dat als ik de iPhone in een bepaalde stand legde (ja, ik moest heel wat capriolen uithalen om hem op te laden ) dan deed hij het wel, maar dat doet hij nu ook niet meer.....
In combinatie met een nieuwe stekker, dacht ik dat het aan de stekker zou liggen, maar dat lijkt mij eigenlijk niet logisch....
maandag 13 augustus 2012 om 10:36
Als hij ook niet oplaadt aan je computer dan denk ik dat er iets mis is met je oplaadpunt (van je telefoon dus). Heb je hem minder lang dan een jaar kun je naar de Apple Store in A'dam gaan. Heb je hem via een provider kun je hem ook laten opsturen maar dan ben je hem veel langer kwijt. Bij hen krijg je twee jaar garantie.
maandag 13 augustus 2012 om 10:36
quote:secr schreef op 13 augustus 2012 @ 10:34:
....Kabelbreuk dus een nieuw kabeltje
....Kabelbreuk dus een nieuw kabeltje
maandag 13 augustus 2012 om 10:38
Waarschijnlijk maakt het kabeltje dan op 1 of andere manier geen 'contact' meer en laad daarom niet op.. Hier namelijk eens gehad met een kabeltje die door kat bewerkt was (niet volledig door) en die deed het wel als ik hem er strak omheen bond..(het kabeltje dan hè?)
Anders misschien het contactpunt in de iPhone, maar dat hoop ik niet voor je..
Anders misschien het contactpunt in de iPhone, maar dat hoop ik niet voor je..
maandag 13 augustus 2012 om 10:41
Ik hoop dat het aan de kabel ligt (en niet aan mijn iPhone zelf). Ik heb de phone via de provider en dat zou betekenen dat hem een aantal dagen/weken kwijt ben.
Omdat de iPhone het wel deed als ik hem op een bepaalde manier neerlegde, denk (en hoop) ik dat een aan de kabel ligt.
Ik ga vanmiddag maar even een nieuw kabeltje kopen.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Omdat de iPhone het wel deed als ik hem op een bepaalde manier neerlegde, denk (en hoop) ik dat een aan de kabel ligt.
Ik ga vanmiddag maar even een nieuw kabeltje kopen.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
maandag 13 augustus 2012 om 10:42
maandag 13 augustus 2012 om 10:43
quote:capricorn schreef op 13 augustus 2012 @ 10:37:
Kun je niet van iemand een originele oplader lenen om te kijken of hij danwel oplaadt? Dan weet je dat het of aan de oplader of aan de telefoon ligt.Dat is het punt. Om mij heen heb ik eigenlijk alleen maar Apple haters, en ben ik de enige met een Apple produkt. Ik heb het zelfs op mijn werk aan verschillende mensen gevraagd die ik nauwelijks ken en ik krijg altijd het norsige antwoord: 'Apple komt er bij mij niet in'.... Ik vind het trouwens een geweldig apparaat, maar dan moet hij het wel gewoon doen
Kun je niet van iemand een originele oplader lenen om te kijken of hij danwel oplaadt? Dan weet je dat het of aan de oplader of aan de telefoon ligt.Dat is het punt. Om mij heen heb ik eigenlijk alleen maar Apple haters, en ben ik de enige met een Apple produkt. Ik heb het zelfs op mijn werk aan verschillende mensen gevraagd die ik nauwelijks ken en ik krijg altijd het norsige antwoord: 'Apple komt er bij mij niet in'.... Ik vind het trouwens een geweldig apparaat, maar dan moet hij het wel gewoon doen
maandag 13 augustus 2012 om 10:45
quote:Elin_ schreef op 13 augustus 2012 @ 10:42:
Nou wat ik eigenlijk bedoelde: via je provider krijg je twee jaar fabrieksgarantie maar dan sturen ze hem op. Apple geeft zelf ook een jaar garantie en dan kun je dus gewoon naar de officiële store in A'dam en dan maken ze hem/wisselen ze hem voor je om.Dat bedoel ik toch ook? Via de provider sturen ze hem op en ben ik de iPhone even kwijt.
Nou wat ik eigenlijk bedoelde: via je provider krijg je twee jaar fabrieksgarantie maar dan sturen ze hem op. Apple geeft zelf ook een jaar garantie en dan kun je dus gewoon naar de officiële store in A'dam en dan maken ze hem/wisselen ze hem voor je om.Dat bedoel ik toch ook? Via de provider sturen ze hem op en ben ik de iPhone even kwijt.