onrustig van Facebook

16-08-2012 08:47 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal . Ik word erg onrustig van Facebook. Ik zie allemaal dingen van mensen die ik helemaal niet wil weten. Nu zul je zeggen... Gooi diegene er dan af?! Maar het gaat vooral om familie en collega's. Dan krijg je natuurlijk vragen!

Wat vinden jullie... Zal ik van Facebook gaan of mis ik dan de halve wereld en loop ik straks achter?

Voor mijn werk zet ik sociale media wel erg in dus het is in zekere mate wel belangrijk. Zakelijke pagina's hangen aan je privé pagina
Je kunt er voor kiezen op geen updates meer te krijgen van mensen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik zou stoppen met Facebook.
Lijsten aanmaken en zo kiezen welke updates je wel en niet wil krijgen (en wie je eigen updates mogen lezen en wie niet)
Het is niet van levensbelang om Social Media te gebruiken. Daarnaast, hoezo hangt een zakelijke pagina aan je privé pagina? Is dat bedrijfspolicy?

Je kan gewoon aan mensen uitleggen dat je onrustig wordt van Facebook, en dat je daar niet meer aan deelneemt. Andere prioriteiten. Dan ga je bij je familie op bezoek. Dus dan koop je koekjes, een bloemtje of taart en ga je op de koffie. Oyuderwets, maar we lveel socialer.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je een eigen bedrijf hebt of de social media "doet", dan is het makkelijk die aan je privé pagina te hangen. Zelf heb ik zo ook een aantal pagina's die ik beheer.
Je kunt er toch voor kiezen om 'abonnementen' op bepaalde mensen stop te zetten? Of de update's iig te minderen van die mensen?

Vooral als ze dingen posten waar je 'onrustig' van wordt.

Ik heb bijvoorbeeld van al mijn vrienden alle update's zodat ik weet wat er speelt bij hun.

Van kennissen dan weer niet, gewoon omdat ik niet alle info hoef, maar het wel handig vind om van de belangrijkste dingen op de hoogte te zijn.

Mensen met "need coffy" "was iedereen op kantoor maar zo slim als ik" "pff wat is het warm" "bah regen" updates (alsof ze op twitter zitten) blokeer ik uit mijn scherm. Maar helemaal verwijderen doe ik niet.

Als jij op FB zit omdat 'het hoort' zou ik zo snel mogelijk stoppen. Het moet wel leuk blijven.
quote:thomaaas schreef op 16 augustus 2012 @ 08:54:

Als je een eigen bedrijf hebt of de social media "doet", dan is het makkelijk die aan je privé pagina te hangen. Zelf heb ik zo ook een aantal pagina's die ik beheer.Maar dat hoeft dus niet? Ze kunnen dan ook weer losgekoppeld worden? (Heb zelf maar 1 pagina en doe er eigenlijk alleen af en toe een competitief spelletje....;-))
Het is niet verplicht TO. Ik heb nooit FB gehad......heerlijk rustig en ik heb niet het gevoel dingen te "missen" aangezien je altijd nog kunt bellen, mailen, sms-en of elkaar (ja echt waar) IRL kan zien.

Ik vind social media de meest asociale uitvinding sinds tijden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Je kunt unsubscriben.

Maar...hoe bedoel je "onrustig"? Klinkt mij niet heel gezond in de oren.
Gewoon erafgaan als je er niets aan vind. En waarom zou je de halve wereld hierdoor missen? Je mist alleen de bagger van familie vrienden en collega's waar je toch al geen behoefte aan had.

Je zou voor het zakelijke gedeelte (weet niet wat voor werk jedoet)een account op LinkedIn kunnen aanmaken om jezelf te profileren en om allerlei zaken die jij interessant vindt om te volgen kun je een Twitteraccount aanmaken. Alles en iedereen (zoals ook heel veel bners en andere sterren) heeft wel een Twitterpagina en op Twitter zie je vaker updates langskomen.

Zelf zit ik ook op Twitter en heb daar verder geen collega's en familie etc. op.Heb het account alleen om dingen en beroemdheden te volgen die ik interessant of leuk vindt.

Ik heb ook FB maar denk er ook over mn account op te heffen omdat ik geen zin meer heb in de diarreeverhalen, foto's met afgebroken tanden van de kids die van de schommel zijn gevallen etc. FB is leuk voor bv mn man die veel familie en vrienden aan de andere kant van de wereld heeft. Je vrienden hier kan je net zo goed op de koffie gaan als je wil bijpraten toch?
Ik heb geen Facebook en heb echt niet het gevoel dat ik iets mis. Vooral niet als ik zie hoe anderen hun leven er door laten beheersen (en dan niet alleen door FB, maar ook Twitter, Hyves en meer van die ongein). Heerlijk rustig dat ik dat niet allemaal hoef bij te houden!
quote:sprokkelientje schreef op 16 augustus 2012 @ 08:56:

Het is niet verplicht TO. Ik heb nooit FB gehad......heerlijk rustig en ik heb niet het gevoel dingen te "missen" aangezien je altijd nog kunt bellen, mailen, sms-en of elkaar (ja echt waar) IRL kan zien.

Ik vind social media de meest asociale uitvinding sinds tijden.

Ik heb juist prachtige sociale contacten opgedaan (ook in RL ) door oa social media.

Juist een verrijking in mijn leven.
Gewoon facebook eraf kieperen. Leeft een stuk rustiger! Heb er zelf geen moment spijt van gehad. Dat de rest van de wereld het raar vindt, kan me nisk schelen.
Je hoeft natuurlijk niet elke dag uitgebreid door de timeline te gaan. Je kunt alleen berichten voor jou bekijken en het dan weer afsluiten.

Ik heb facebook voor zakelijke doeleinde een prive en een zakelijke pagina. Ik heb het abonnement op bepaalde personen uitgezet. Omdat ik mij op zat te vreten aan het geneuzel van sommige mensen. Maar ook van mensen die heel dicht bij je staan, die op facebook een fantastisch leven hebben, terwijl jij de keerzijde kent. Met je rechter muistoets op die persoon gaan staan in de timeline en dan de abonnementen stopzetten, is misschien wel wat voor jou.
quote:saaaaar81 schreef op 16 augustus 2012 @ 08:59:

[...]

Ik heb juist prachtige sociale contacten opgedaan (ook in RL ) door oa social media.

Juist een verrijking in mijn leven.Gelukkig. Dan hoef jij hier niet topic nummer zoveel te openen over de problemen die door FB ontstaan zijn.
quote:Fame schreef op 16 augustus 2012 @ 09:01:

[...]

Gelukkig. Dan hoef jij hier niet topic nummer zoveel te openen over de problemen die door FB ontstaan zijn.

Nee, juist niet

Zou daarentegen wel een boekwerk kunnen schijven over mijn pa
Ik heb er alleen maar mensen op die er echt toe doen. Dus daarvan vind ik het ook leuk om te lezen wat hen bezig houdt. En door schade en schande zo wijs geworden om collega's nooit meer toe te laten!
Door social media heb ik juist een aantal vriendschappen kunnen behouden. Door de afstand (denk in tijdzones en landen) zien we weinig van elkaars leven. Op deze manier kan ik haar leven zien en zij het mijne, zodat we meer contact hebben dan anders zou zijn gebeurd.

Social Media is zo associaal als de gebruiker het maakt. Ik spreek af met vrienden en gebruik dan geen social media. Mensen die hun telefoon niet kunnen weglegen door whatsapp/facebook/twitter, daar gaat het mis.
quote:sprokkelientje schreef op 16 augustus 2012 @ 08:56:

Ik vind social media de meest asociale uitvinding sinds tijden.+1
Waarom zitten jullie dan wel op een forum? Dat is toch ook een vorm van social media?
Gewoon de abonnementen op bepaalde personen uitzetten dus,ben ik nu dus ook mee bezig want wordt flauw van bepaalde updates en alle foto's die diegene deelt waarmee je kaartjes/tuinmeubels/bbqs/kleding etc etc mee kan winnen.
Als je "gewone" leven te lijden heeft onder een activiteit, tja, dan wordt het tijd om met die activiteit te stoppen.

Hier ook geen fb, hyves, twitter en die "sjit" allemaal.

Heb het al druk genoeg met forummen! Heb zelfs geen zin en Tijd meer voor Wordfeud (is ook wel heel erg 2011, maar goed)

De hele tijd die irritante berichtjes... Hurry up! Blabla is waiting..

Of "your turn"

Flikker op zeg...

Zit je in gesprek met je vriendin, gaat haar gsm de hele tijd... Die-en-die heeft een update...

Ping!... Zus-en-zo heeft een scheet dwars zitten...

Heel hinderlijk als je zit te beppen over vanalles en nogwat.

Fb is leuk, denk ik, om lange afstandsrelaties te onderhouden.

Maar om nou te zeggen, ik mis iets... Neuh... Niet echt
Verander je instellingen. Heb je weer rust.
Dat zeg ik, mensen die hun telefoon niet kunnen wegleggen , daar gaat het mis. Social media kan erg leuk zijn, als je het weet in te zetten op een manier die jij wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven