onrustig van Facebook

16-08-2012 08:47 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal . Ik word erg onrustig van Facebook. Ik zie allemaal dingen van mensen die ik helemaal niet wil weten. Nu zul je zeggen... Gooi diegene er dan af?! Maar het gaat vooral om familie en collega's. Dan krijg je natuurlijk vragen!

Wat vinden jullie... Zal ik van Facebook gaan of mis ik dan de halve wereld en loop ik straks achter?

Voor mijn werk zet ik sociale media wel erg in dus het is in zekere mate wel belangrijk. Zakelijke pagina's hangen aan je privé pagina
x
quote:adnama schreef op 16 augustus 2012 @ 11:11:

[...]

Waarom is het absoluut aan te raden? Ik heb niet de behoefte mijn leven in de etalage te zetten en zit ook niet te wachten op andermans 'eigengeilerij' in het social mediagebeuren. Heb niet het idee dat ik iets mis en heb verder gewoon een normaal sociaal leven. Ik denk dat het bij je moet passen.Zolang je het ziet als "eigengeilerij" lijkt het me niet leuk om aan mee te doen inderdaad. Gelukkig heb ik weinig (geen) 'eigengeilers' tussen mijn contacten zitten. De contacten die ik heb, laten een stuk van hun leven zien, ik heb discussies en leef met mensen mee. Net als op dit forum, maar in plaats van dat ik tegen grijze vierkantjes en rare foto's kijk, praat ik met mensen die ik echt ken, heb ontmoet en die mijn vrienden zijn. (of collega's, oud-collega's, kennissen...) Ik leer nieuwe dingen kennen doordat iemand anders iets deelt, ik leer nieuwe visies kennen doordat iemand iets schrijft, ik word op de hoogte gesteld van nieuwe ontwikkelingen in mijn vakgebied, omdat ik lid ben van een aantal groepen.
- Ik heb facebook.

- Ik kijk er iedere dag wel even op.

- Ik bekijk niet uitgebreid ieders update, zie snel genoeg of ik het interessant vindt.

- Ik zet zelf niet veel 'updates' op facebook en al helemaal niet zoiets als 'naar het werk' of 'op pad'.

- Ik mis het niet als ik een dag niét kijk.

- Ik krijg geen bliepjes als er een nieuwe update/bericht van iemand is.

- Ik heb niet veel contacten in mijn lijst staan, maar het zijn wel allemaal mensen waarmee ik het leuk vindt om contact te houden.

- Sommigen spreek/zie ik (ondanks Facebook) evengoed regelmatig, andere amper, maar door FB blijf ik wel een beetje op de hoogte van hun doen en laten.

- Ik zit niet constant met mijn telefoon in mijn handen om te kijken of er nog nieuws is, het ding staat vrijwel altijd op stil. En als ik met iemand in gesprek ben, komt dat ding niet eens tevoorschijn en ligt niet op tafel.

Hoor ik nu bij 'een groepje'?

Het is net als met van alles: je kunt jezelf zo gek maken als je wilt. Of laten maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
x
Dus als je geen FB gebruikt sluit je jezelf buiten de maatschappij? Nou, ik zit liever in Reallife met vrienden op een terrasje hoor, en volgens mij sta ik dan juist midden in de maatschappij!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:ophetrandje schreef op 16 augustus 2012 @ 08:47:

Hallo allemaal . Ik word erg onrustig van Facebook. Ik zie allemaal dingen van mensen die ik helemaal niet wil weten. Nu zul je zeggen... Gooi diegene er dan af?! Maar het gaat vooral om familie en collega's. Dan krijg je natuurlijk vragen!

Als je al onrustig wordt van FB en bang bent voor 'vragen', dan lijkt het me verstandig dat je daar iets aan gaat doen.
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2012 @ 11:49:

- Ik heb facebook.

- Ik kijk er iedere dag wel even op.

- Ik bekijk niet uitgebreid ieders update, zie snel genoeg of ik het interessant vindt.

- Ik zet zelf niet veel 'updates' op facebook en al helemaal niet zoiets als 'naar het werk' of 'op pad'.

- Ik mis het niet als ik een dag niét kijk.

- Ik krijg geen bliepjes als er een nieuwe update/bericht van iemand is.

- Ik heb niet veel contacten in mijn lijst staan, maar het zijn wel allemaal mensen waarmee ik het leuk vindt om contact te houden.

- Sommigen spreek/zie ik (ondanks Facebook) evengoed regelmatig, andere amper, maar door FB blijf ik wel een beetje op de hoogte van hun doen en laten.

- Ik zit niet constant met mijn telefoon in mijn handen om te kijken of er nog nieuws is, het ding staat vrijwel altijd op stil. En als ik met iemand in gesprek ben, komt dat ding niet eens tevoorschijn en ligt niet op tafel.

Hoor ik nu bij 'een groepje'?

Het is net als met van alles: je kunt jezelf zo gek maken als je wilt. Of laten maken.Yep, precies zo is ook mijn facebook-gebruik.
quote:adnama schreef op 16 augustus 2012 @ 11:50:

[...]

Zo zie je maar, ieder zijn ding en redenen om er wel of niet aan mee te doen Maar jij zet het allemaal weg als "eigengijlerij" en daar ben ik het niet mee eens. Genoeg mensen als Himalaya of ik, die facebook niet gebruiken om ons leven in de etalage te zetten.
op google kan ik niks vinden...

nogmaals hoe kan je die updates van

anderen uitzetten?
Oh Thomaaaas, we zijn nu toch geen groepje he?!
x
quote:Missphoebe schreef op 16 augustus 2012 @ 12:15:

anderen uitzetten?

Bij de betreffende update gaan staan, rechts zie je dan een driehoekje (pulldownmenu, misschien moet je met je muis even vegen) en dan kies je voor 'geen updates meer weergeven'.

Tadaaaaa....
quote:Fame schreef op 16 augustus 2012 @ 11:53:

Dus als je geen FB gebruikt sluit je jezelf buiten de maatschappij? Nou, ik zit liever in Reallife met vrienden op een terrasje hoor, en volgens mij sta ik dan juist midden in de maatschappij!

Oh dear. Ok, nóg een poging dan. Ik zeg NIET dat als je er niet opzit je jezelf afsluit van de maatschappij. Alleen het afdoen als onzin en het ontkennen, dan is niet handig. Omdat het een ontwikkeling is, zoals de laatste eeuw zoveel technologische ontwikkelingen zijn gedaan, die je niet terug kan draaien.

Snappie??
quote:adnama schreef op 16 augustus 2012 @ 12:16:

[...]

Daar mag je het niet mee eens zijn . Net als dat ik het niet eens ben met dat ik mezelf buiten de maatschappij plaats omdat ik er niet aan mee doe. Zoals ik al zei, ieder zijn ding (en zijn mening).Ik vind ook helemaal niet dat je je buiten de maatschappij plaatst, dat beweer ik nergens. Niemand hoeft het van mij te doen, maar ik ga er wel tegen in, tegen de vooroordelen van 'eigengijlerij'. Ik heb geen foto's van mezelf met een duckface, eigenlijk überhaupt nauwelijks foto's van mezelf, ook niet als profielfoto. Wel foto's van een mooie lucht, werk dat ik heb gemaakt (op mijn zakelijke pagina, aangezien ik mijn werk verkoop en dit fungeert als tweede website om meer/makkelijker mensen te bereiken) of iets grappigs dat ik tegen ben gekomen. Ik plaats geen updates met "Cum Laude afgestudeerd". Dus ik mis een beetje wat er "eigengijlerij" is, aan het onderhouden van een profiel op een social network site. (Als je elke dag 3 updates plaatst over jezelf, en continue foto's van jezelf en gezin plaatst, dan snap ik dat wel. Maar ik probeer dus uit te leggen dat zo'n profiel niet betekend dat je dan maar jezelf in de etalage gooit)
quote:Missphoebe schreef op 16 augustus 2012 @ 12:15:

anderen uitzetten?

Ga naar de profielpagina van de desbetreffende persoon,

reechtbovenin zie je "vrienden" met een vinkje ervoor staan, klik daar op en schakel "weergeven in nieuwsoverzicht"uit.

Klaar!
Wie wind zaait zal storm oogsten
Hebben jullie dan ook totaal geen idee wat social media voor de nieuwsvoorziening betekend hebben? Zoals Twitter? Zoals we het nu tenenkrommend vinden hoe je vroeger niet even kon bellen, maar dat je een brief moest sturen, of erger nog, een koerier te paard.
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2012 @ 12:15:

Oh Thomaaaas, we zijn nu toch geen groepje he?! Ik ben er bang voor
quote:lilyofthevalley schreef op 16 augustus 2012 @ 12:20:

[...]

Oh dear. Ok, nóg een poging dan. Ik zeg NIET dat als je er niet opzit je jezelf afsluit van de maatschappij. Alleen het afdoen als onzin en het ontkennen, dan is niet handig. Omdat het een ontwikkeling is, zoals de laatste eeuw zoveel technologische ontwikkelingen zijn gedaan, die je niet terug kan draaien.

Snappie??Ok, ik heb overigens wel degelijk FB. Maar dat is geen volledige dagbesteding.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
.
x
Complimenten geven en krijgen vind ik leuk. En als iemand iets belangrijks bereikt heeft, dan wil je dat toch delen? Ik denk dat de meeste mensen die dat doen op fb gewoon hardstikke trots zijn! En ja: op een mooie foto van jezelf mag je ook best trots zijn. In plaats van afgunstig zijn kun je iemand ook iets gunnen.

Tuurlijk zijn er neppe types en posers en vrouwen met eindeloze fotosessies van hun duckface, maar die heb ik niet in mijn vriendenlijst.
quote:Booyahh schreef op 16 augustus 2012 @ 12:40:

maatschappij is wat anders dan de massa. Ik stem, ik werk, ik betaal belasting, ik spreek mijn vrienden irl, ik weet hoe mijn buurvrouw heet, ik lees dagelijks kranten, kortom ik sta volop in de maatschappij en weet wat er speelt.

Dat ik niet de massa klakkeloos volg via een FB account betekend dus niet dat ik mezelf buiten de maatschappij zet maar dat ik de massa niet klakkeloos volg. Iets heel anders imo

Het niet willen snappen is blijkbaar ook gewoon een keuze.
[x
quote:Booyahh schreef op 16 augustus 2012 @ 12:40:

Dat ik niet de massa klakkeloos volg via een FB account betekend dus niet dat ik mezelf buiten de maatschappij zet maar dat ik de massa niet klakkeloos volg. Iets heel anders imoIk heb wél Facebook maar volg de massa ook niet klakkeloos hoor.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven