Lijf & Lijn alle pijlers

-5 kilo... We kunnen het, meiden! (part two)

27-07-2007 14:29 3441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij de eer...:D
Stommerds
Haha Ik zal dan maar eens iets posten! Heb een vrije dag vandaag (iedere woensdag en vrijdag trouwens) en heb net heel veel maltesers op,haa !!! Straks eet ik trouwens nog friet (ik eet dit al jaren op vrijdag dus ben niet van plan dat te laten vallen )

Morgen dan maar wat minder eten. En het is nog maar de 1e week dat ik met mijn 'dieet' begonnen ben dus (haha, wat een slecht excuus!) Ik vind die tip van de chocolademelk wel heel goed, ga morgen ofzo maar eens even wat halen! Verder las ik nog ergens op internet een tip om na elke maaltijd je tanden te poetsen, zodat je minder zin hebt in eten. Ga ik ook toepassen.

Wat doe je voor werk revival? (sorry, heb nog geen zin gehad om dit hele topic te lezen )
reactie!! Go Mirah!

Ik werk in de gehandicaptenzorg... alleen niet op een groep maar op kantoor, dingen coördineren zeg maar. Heel leuk, en ook best heel druk, heb nu ook genoeg te doen, maar heb van die dagen dat ik echt niet vooruit te branden ben. Zit ook al de hele dag te mailen met een collega, van die flauwe mailtjes (maar wel grappig)

Maar wat doe jij allemaal Mirah, hoe oud ben je, studeer / werk je? Vertel vertel... (wel voor 17 uur )

Nog een uurtje en dan heb ik weeeeekend!! Ben er zoooo aan toe!
Hahahaha Wat een lekker wijf ben je toch ook, Revival!!! (zeggen ik en mijn vriendinnen altijd tegen elkaar...:))

Nou nog een half uurtje meis, en dannnn.....

Geniet ervan!!! Ik hele dag studieontwijkendgedrag vertoont, dus ben nu de schade aan het inhalen, dus vandaar even geen tijd om te posten... snap je!?
quote:revival schreef op 11 april 2008 @ 15:55:

reactie!! Go Mirah!

Ik werk in de gehandicaptenzorg... alleen niet op een groep maar op kantoor, dingen coördineren zeg maar. Heel leuk, en ook best heel druk, heb nu ook genoeg te doen, maar heb van die dagen dat ik echt niet vooruit te branden ben. Zit ook al de hele dag te mailen met een collega, van die flauwe mailtjes (maar wel grappig)

Maar wat doe jij allemaal Mirah, hoe oud ben je, studeer / werk je? Vertel vertel... (wel voor 17 uur )

Nog een uurtje en dan heb ik weeeeekend!! Ben er zoooo aan toe!

Ow, je weekend is al ondertussen begonnen maar zal nog even reageren. Ik ben 21 en studeer Medical Management Assistent (zoals dat zo mooi heet). Een soort van medisch secretaresse, maar het is niet meer dat beroep wat jullie je erbij voorstellen, het is merendeel talen. Heb eerst 2 jaar pabo gedaan, maar uiteindelijk lag me dit toch niet zo.. Hoe oud ben jij, woon je al samen, hobby's,.. ?

Ik ga nu lekker m'n frietjes eten, dan paardrijden, straks komt m'n vriendje, morgen werken, dan uitgaan en zondag lekker niks doen.

Fijn weekend allemaal!
Haai

Geen 'tijd', wel eventjes uppen!

Shit happens
Goedenavond dames,

Wat een rust hier. Allemaal drukke weekenden? Ik ga zo met een vriendin de stad in, even een borrel drinken en een pizzaatje eten. Tot laaterrzzz!!
Hoi,

Ik ben 2 maanden geleden bevallen en heel gelukkig. Maar nou is het natuurlijk leuk als ik mijn garderobe weer aankan deze zomer. Ik zit nu nog 5 kilo boven mijn oud gewicht. nou is het zo dat ik borstvoeding geef en mijn borsten van c naar e zijn gegaan dus dat weegt ook nog wel wat extra, dus laat ik zeggen dat er nog 4 kilo af kan. Ik ben zo al best ok maar ik vind het leuk om weer in mijn kleren te kunnen. Nou wil ik het in een rustig tempo doen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik niet gesport, terwijl ik normaal zo'n 3x per week sportte waaronder 10 km hardlopen. Ik ben dus best sportief te noemen. Ik ben 2 weken geleden voor het eerst weer gaan hardlopen en dat viel hele erg tegen. Nog nooit in mijn leven zo'n slechte conditie gehad. Maar niet getreurd dit is natuurlijk allemaal weer prima op te bouwen. Ik kan wel een steuntje in de rug gebruiken dus ik ga proberen iedere week even te berichten hoeveel ik ben afgevallen (of niet) en wat ik aan sport/beweging heb gedaan. Veel wandelen met de kinderwagen of fietsen telt natuurlijk ook.

En ondertussen geniet ik van de eerste lente-zonnestralen jullie ook?!
Hey Keetje, welkom! Voel je vrij om je verhalen hier te posten hoor, gezellig! Hoop dat het gaat lukken om die 4 kg eraf te krijgen.

Mijn weekend was leuk en ook best goed qua eten! Even denken... vrijdag als avondeten rode kool, aardappelpuree en hachee gehad, AH maaltijd, erg goed te eten! Daarna een zware training gehad!!! We moesten hardlopen, eerst 3 minuten, halve minuut wandelen. 4 minuten hardlopen, halve minuut wandelen. Toen nog 5, 6 en 7 minuten hardlopen, en toen weer terug! Dus eerst weer 7 minuten hardlopen, toen 6, 5, 4, en 3. Das dus in totaal..... 50 minuten hardlopen!! Pffff... op grasveld ook nog, das veel zwaarder dan in een sportzaal. Kon zaterdag de trap niet op of af, zoo'n spierpijn! Savonds pasta gegeten met zalm, prei, geitenkaas en cherrytomaatjes, en savonds een verjaardag, waar ik alleen een paar stukje komkommer en een paar zoute sticks heb gehad. En drie wijntjes...

Gisteren wedstrijden gespeeld, met nog steeds spierpijn, geen pretje haha! Savonds uit eten geweest met een vriendin, vegetarische lasagne gehad, en thee na. Best oke dus allemaal! Heb geloof ik weer wat meer motivatie, want die buik stoort me echt ENORM. Wil donderdag echt weer minder zijn dan 64.8 kg!!

Hoe was jullie weekend??

Baaaai!!
Hoi hoi

Hier een vrij saai schoonmaak, puinruim en tuinaandekantmaakweekend gehad

Vanaf donderdag eind middag tot en met vrijdagavond plat met migraine, dus er moest wat ingehaald worden!

Zaterdag bami met saté gegeten (zelfgemaakt, heerlijk)

Zondag lasagne en een lekker uitgebreide salade.

Vandaag opdracht gekregen om niet te koken én iets leuks aan te doen....vriend neemt me dus uit eten! Lief hé

Waarom? Ben jarig vandaag!!!!!!!!!!

Fijne dag allemaal
Shit happens
Keetje welkom,

Even niet bijgelezen, maar ik heb gisteren toch ZO LEKKER hardlopen. Ruim 3 kwartier in de zon en de weegschaal gaf gisteren 63.7 aan...zal wel vocht zijn haha. Maar ik werd toch weer vrolijk vrolijk vrolijk...

liefs,

Jennie
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaai!!

Porec!!! Gefeliciteerd!!!!! Fijne verjaardag en veel plezier met het etentje vanaaf... wat weer uber romantisch!

Keetje wees welkom! Leuk dat je er ook bijkomt! Ben benieuwd hoe het jou zal vergaan... Kan me voorstellen dat het balen is van je conditie, maar ik heb zelf de ervaring dat je die zo weer opgebouwd hebt als je er even uit bent geweest. De basis ligt nog wel ergens in je!

Jennie klinkt ook redelijk euforisch zo te lezen! Goed joh, 3 kwartier, petje af...

Heb het idee dat iedereen weer lekker bezig is momenteel!

(behalve ik)

Beetje een rot weekend gehad al met al, heb wel wat dingen ondernomen met frisse tegenzin, maar ik was in ieder geval wat onder de mensen. Qua eten niet echt een succes, heb niet eens zin om op te schrijven wat er allemaal mis ging. Vandaag een nieuwe dag en tot nu toe gaat het goed. Gisteren gesport, vandaag even niet, morgen ga ik dan weer.

Nou, dat was even een kort berichtje... kom net uit werk, hoofd nog helemaal vol zitten, ik kijk later wel even weer

doeidoei xxx
Porec is jaaaarig!! Gefeliciteerd!!

Fijne dag, en geniet van je etentje!

Marieke, goed om jezelf denken hoor

Ik ga eten maken: kebab met sla.

Bankhangavondje met vriend in de planning, altijd leuk...

Baaaai!!
anoniem_6720 wijzigde dit bericht op 14-04-2008 18:54
Reden: aanvullinkje
% gewijzigd
Nog even een lijstje van vandaag...

O: 1 bh ham, 1 bh vruchtenhagel

T: klein koekje

L: 1 bh kaas, 1 bh salade, 1 bh appelstroop

T: evergreen

D: soto, optimel yoghurt

T: appel en koek

net nog even cracker gepakt, eten was lekker light, maar krijg dan wel trek op een moment als deze...

Lief Revival dat je dat zegt, ik hou mezelf in de gaten ;)

Fijne avond nog!
Porec VAN HARTE!
Gefeli Porec!!!!

Ik even druk druk drukdurk durkdbrudkr....

Dus dan weten jullie dat...

Hallo!

Zag dit topic en dacht; Jaaa! Ik wil er ook nog 5 kilo vanaf! Hebben jullie nog goede tips? Ik ben al 15 kilo afgevallen door regelmatig te eten en de alchohol te laten staan en juist te ontbijten en geen frisdrank meer te drinken, ze vlogen eraf! Ondanks dat ik toch nog regelmatig snoepte.

Ik ben 1.65 en weeg nu 57 'sochtends.

(halfjaar geleden schommelde dit dus tussen de 70 en 72 kilo... :S )

Opzich is dit een goed gewicht maar wil er graag nog een kilo of 4,5 vanaf hebben om toch een beetje 'speling' te hebben voor de dagen als ik wat meer eet, zodat ik iig niet meer boven de 60 uitkom...

Wie heeft er nog meer handige tips?

Groetjes Femme
Hoi Femme, wat goed dat je al 15 kg bent afgevallen! Petje af hoor... daar is veel discipline voor nodig. Sport je ook? Wij hebben hier niet echt een bepaald plan van aanpak, we proberen gewoon zo gezond mogelijk te eten (lukt de ene keer wat beter dan de andere keer), te sporten, weinig te snoepen, etc. Gewoon de standaard dingen die eigenlijk iedereen wel kan bedenken als je af wilt vallen, alleen in de praktijk is het soms wel wat lastiger En hier proberen we elkaar wat te steunen en te motiveren, alhoewel er soms meer gekletst wordt over andere zaken maar das wel gezellig hoor!

Ik heb gisteren dus kebab gegeten met sla, daarna nog vanillevla met gebakken appel gehad en later bij de thee nog twee koekjes...

Vandaag nog geen idee hoe alles gaat lopen, nu eerst werken dus baaaaii!!
He die femme,

Inderdaad ontzettend knap dat je er al 15 kilo af hebt, heerlijk toch? Een paar jaar geleden ben ik 30 kilo afgevallen en ben gelukkig nooit echt weer omhoog geschoten. Dit deed ik door niet te snoepen, light te eten en veel te sporten. Op zich had ik mezelf een streng regime opgelegd, maar dat is niet eeuwig vol te houden. Ik ben hier eigenlijk ook omdat ik onder de 70 wil blijven en een paar kilo's er af wil voor wat speling. Het lukt de laatste tijd niet echt geweldig, maar hier zijn en schrijven herinnert me iedere keer aan mijn doel. Op donderdag wegen we altijd en geven de resultaten hier door. Verder ben ik 1m80 dus, zit ik nu ergens op 71 kg, ben 27 jaar, sport ongeveer 3 x per week.

Porec.... hoe was het gisterenavond? Gezellig gehaf?

En Noor dus druk druk druk.... succes met alles!

Nou, ik ga me even omkleden zo.... Even sporten, zal kort wat doen in de fitness en dan het zwembad in plonsen.

Vanavond een late dienst, dus ik eet op mijn werk.

baai baai
Hoi hoi!

Ja, ik een ander topic kreeg ik te horen dat ik al een mooi gewicht had ( 57 bij 1.65) maar idd voor de speling wil ik 4 kilo eraf. Anders zit je zo weer tegen de 60 aan te hikken en ik ben nu echt niet te dun ofzo..

Maar je weet wat je ooit bent geweest (ik toen voor zwangerschap 53 kilo) Dus dat wil je dan weer erg graag wegen, vandaar de laatste kilootjes die ik eraf wil hebben!

Mariekske; 30 kilo! Wow wat veel! Knap hoor, voor die 15 hoefde ik niet zo veel te doen, merkte als ik de baco's liet staan, de kilo's er vanaf vlogen! Tja cola en bacardi...dat is echt een caloriebom! En dan dronk ik alleen in het weekend wat..

Revival; Nee ik sport niet, maar heb geen auto, dus doe alles lopend of met de fiets. Ook heb ik een zoontje van 3 die ik veel achterna ren!

Maar heb skates via Marktplaats aangeschaft die ik vroeger al had van die Roces dingen, en dat doe ik nu 2x in de week als het mooi weer is...

Telt dat ook mee? haha..
Tuurlijk telt skaten mee! Ik ga ze misschien ook kopen, heb donderdag een skate les waarin ik ga leren hoe je "goed"moet vallen, remmen, etc. Als ik het heel leuk vind, wil ik ook skates gaan kopen, lijkt me wel leuk in de zomer!

Mijn lijstje vandaag:

O: thee, ontbijtkoek

Lunch in 2 etappes: om 11.30 2 bbh en een glas yoghurtdrink en om 13.30 uur weer hetzelfde

D: spinazie en aardappelpuree, neem even een vleesloosdagje.

Vanavond trainen, hoop dat het droog is dan!
Hoi Femme.

Hier een super ochtend. Een half uur hard gelopen en het ging lekker!! En m'n tentamen gehaald met een 7.

BLIJ!

Jennie
Hoi Meiden,

Ben ik weer. De verbouwing is zo goed als klaar. Laatste dingen nog, maar niet meer zoveel van die werkmannen over de vloer, enz.

Heerlijk zo.. en mooi geworden :-)

Was er wel klaar mee hoor. Dingen zaten ook tegen. Stukador moest bijv. terug komen om 1 muur over te doen, die niet mooi was. Schilder moest daardoor ook weer terug komen. Afleverraport van de keuken werd pas na 1 1/2 week in behandeling genomen, dus ik wacht al 3 weken op nieuwe spatranden, enz. enz.

Kreeg pas ook een koortslip (als m'n weerstand afneemt krijg ik dat af en toe.. soms jaar niet.. soms vaker). Nu weer, want was afgelopen weekend ziek (bekende griep die veel heerst, eerst zoontje en nu ik.. gezellig hele weekend in bed). Maar inmiddels gaat het een stuk beter.

Weegschaal staat nu op ong. 63 kilo, dus we gaan weer aan de gang om er iets af te krijgen. Met 61 ben ik ook wel tevreden, dus op voor 2 kilo!!

Nieuwe meiden welkom!!

Keetje.. als jij 'gewoon' een beetje oplet en iets gaat sporten komt het zeker goed met die kilo's. Net 2 maanden geleden bevallen is natuurlijk nog heel kort. Knap dat het maar 4 kilo zijn. Bij mij was het na 2 maanden nog ong. 10 kilo :-/ Is me gelukkig wel gelukt om het eraf te krijgen.

Wat heb je gekregen? Alles goed met de kleine?

Porec.. gefeliciteerd nog!

Knap hoor al 30 en 15 kilo kwijt. Toch zijn de 'laatste lootjes' altijd het zwaars/moeilijkst.

Vandaag mijn lijstje.

O.. 3 rijstenwafels met 20+ kaas

T.. halve banaan en 2 dropjes

L.. 3 broodjes met runderrookvlees

Verder weet ik het nog niet.

Tot gauw weer.

Groetjes
Jennie.. gefeliciteerd met die 7!!

Hardlopen ga ik binnenkort ook maar weer oppakken. Paar maanden niet gedaan. Als ik me echt weer top voel ga ik alles weer opzoeken. Ik was met 'Evy' bezig. (op muziek met Evy stukje rennen, lopen, rennen en zo opbouwen).

Deesi.. hoe gaat het eigenlijk met jouw en je broertje? Ik hoop wat goed nieuws!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven