Barbecuetips??

19-08-2012 11:19 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond barbecuen, zoals de rest van Nederland.

Vriend is niet zo'n barbecuefan omdat hij niet graag zoveel vlees eet.

Zelf ben ik juist een vleeseter dus meestal eten we toch wel veel vlees op de barbecue.

Ik wil nu alleen eens iets anders.

Wil het bezoek een beetje verrassen en wil vooral dat het voor vriend ook een leuke, gezellige barbecue wordt met dingen die hij ook lekker vindt.

Sowieso maak ik zelf aardappelsalade en een groene salade, maar ik vroeg me af, wat zijn jullie geweldige tips voor op of bij de barbecue?

Liefst ietwat low budget
668, the neighbour of the Beast
Deze:

BBQ tips voor bijgerechten
Gamba's? Gisteren had mijn visboer een aanbieding, 5 euro voor een kilo, wel zelf schoonmaken. Die gaan vanavond op de grill, veel knoflooksaus erbij.
verba volant, scripta manent.
quote:Oslodeeerste schreef op 19 augustus 2012 @ 12:47:

[...]

Ik gelukkig niet.

Al die grote stukken vlees...

Wijsheid komt met de jaren, zullen we maar zeggen.

D'r is toch niemand die je tegenhoud om het vlees in kleine stukjes te snijden, og er iets anders op te leggen.

Als er grote hompen vlees op jouw barbeque liggen dan neem ik aan dat je ze er zelf op hebt gelegd.

Bij mij is er in elk geval nog nooit "per ongeluk' een stuk vlees op de barbeque beland

Maar da's mischien meer boerenslimheid dan wijsheid
quote:Marels schreef op 19 augustus 2012 @ 12:54:

[...]

Er is juist praktisch nog geen vleesrecept genoemd.

Juist omdat het ging om creatief met barbecue en dus niet alleen maar hompen vlees eten. Waar ik overigens best blij van wordt, hompen vlees Als ik bbq ( zoals ik al meerdere keren heb vermeld en niet alleen in dit topic ) ben ik een grootverbruiker in vlees,en niet alleen op de bbq ook de andere dagen van het jaar eet ik vlees,een dag geen vlees is hier zo goed als onmogelijk
quote:quinacridonerose schreef op 19 augustus 2012 @ 12:59:

[...]

D'r is toch niemand die je tegenhoud om het vlees in kleine stukjes te snijden, og er iets anders op te leggen.

Als er grote hompen vlees op jouw barbeque liggen dan neem ik aan dat je ze er zelf op hebt gelegd.

Bij mij is er in elk geval nog nooit "per ongeluk' een stuk vlees op de barbeque beland

Maar da's mischien meer boerenslimheid dan wijsheid

Niet?

Wat raar!

Gamba's ga ik ook halen trouwens! Die lust vriend niet, maar mijn vader is er gek op!

Oh, verse knoflook, ook op het lijstje!!

Wist je dat dat ook heel lekker is?

Een bol knoflook zo doormidden snijden dat de tenen doorgesneden zijn. Dan een helft in aluminiumfolie en zo op de barbecue tot de tenen helemaal zacht zijn. En dan op een stokbroodje smeren.
Garnalen en dan marineren in wat olie met versgeperste knoflook en citroen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Bij mij ziet de gemiddelde bbq schotel er toch wel zo uit ..

Alleen het groen bovenop en de spareribs laat ik achterwege die eet ik liever uit de oven
Echt heel heel lekker:

banaan (zonder schil) in drie stukken snijden. Op elke banaan wat citroensap en wat peper. Dan wat fijngehakte salie er over, omwikkelen met ontbijtspek en op de bbq. Echt heerlijk! Gister nog gemaakt.
Dat klinkt eng Kaetje

Ik ben wel heel erg voor de standaard gebakken banaan.
Je kan ook een hele aubergine op de bbq leggen op een niet al te heet plekje en dan het deksel er op doen. Af en toe keren en als hij zacht is op een bord leggen, open snijden, zout en olijfolie er op doen en zo eten of met een stokbroodje. Je kan eventueel knoflook in de olijfolie doen, ook erg lekker! De buitenkant van de aubergine wordt erg donker en die eet je dan ook niet op.
Ja eng hé. Ik kan me niet anders herinneren dan dat we zo banaantjes eten van de bbq. Vind het ook heel normaal. Pas als puber kwam ik er achter dat verder niemand in de hele wereld zo banaantjes op de bbq doet
Banaan met spek snap ik wel hoor.

Alleen die peper en salie vind ik eng.

Ik ben ook gek op banana pancakes met bacon
quote:-kaetje- schreef op 19 augustus 2012 @ 13:07:

Echt heel heel lekker:

banaan in drie stukken snijden. Op elke banaan wat citroensap en wat peper. Dan wat fijngehakte salie er over, omwikkelen met ontbijtspek en op de bbq. Echt heerlijk! Gister nog gemaakt.

Vreemde combi kaetje,zelf bedacht?

Ik kende wel de zoete variant,maar peper en salie op een banaan en dan spek eromheen had ik nooit kunnen bedenken..
quote:dunschiller schreef op 19 augustus 2012 @ 13:13:

[...]

Vreemde combi kaetje,zelf bedacht?

Ik kende wel de zoete variant,maar peper en salie op een banaan en dan spek eromheen had ik nooit kunnen bedenken..Ach, zo heb je tenminste toch nog vlees bij je banaan
quote:Marels schreef op 19 augustus 2012 @ 13:14:

[...]

Ach, zo heb je tenminste toch nog vlees bij je banaan

Jaaaaaaah da's inderdaad wél weer zo

Die houden we d'r in
Ik ga zo eens naar de winkel, ik ben geheel en al geinspireerd

Hebben jullie ook ervaring met open aluminium bakjes op de barbecue?
Kijk even op YouTube, Harm-Jan de barbecueman. We hebben al een hoop lekkere dingen gemaakt met zijn tips. (Zalm roken met houtsnippers bijvoorbeeld.)
Hier geen ervaring met alu bakjes, ik grill het vlees rechtstreeks op het rooster..

Je kan bij de AH wél speciale planken kopen om het vlees op te leggen,die verbranden dan en geven ee nspeciale smaak aan jet vlees ( zelfde idee als roken ) maar ik heb geen idee of het wat is ...
Ik ook, maar ik moest ook groenten he
Ja Marels. Die bakjes worden hier gebruikt voor houtsnippers. Of om karbonade in te marineren (marinade van bier, shaslicksaus) daar de karbonade in laten stoven. Als laatste nog even grillen op de barbecue.
Spannend, houtsnippers!!

Ik dacht meer aan zelfs van alufolie een bakje maken om je groenten in te bakken ofzo.
Wat een gezellig topic is dit weer, trouwens

Moet wel ECHT naar de winkel zo, dus om half 2 ga ik.

Hoor net dat het gaat regenen vanavond, dan zetten we gewoon de partytent op, no problem!
quote:giuliettacapuletti schreef op 19 augustus 2012 @ 13:22:

Ja Marels. Die bakjes worden hier gebruikt voor houtsnippers. Of om karbonade in te marineren.

Zet je die dan met houtsnippers op de hete kolen onder het vlees ? En hoe smaakt het ?

Ben wel benieuwd eigenlijk ..
De houtsnippers moeten nat zijn en dan inderdaad in een bakje tussen de kolen. Na een tijdje gaat het roken en kan je bijvoorbeeld zalm erop leggen.
Goed, ik ga naar de winkel!

Tot straks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven