Barbecuetips??
zondag 19 augustus 2012 om 11:19
Vanavond barbecuen, zoals de rest van Nederland.
Vriend is niet zo'n barbecuefan omdat hij niet graag zoveel vlees eet.
Zelf ben ik juist een vleeseter dus meestal eten we toch wel veel vlees op de barbecue.
Ik wil nu alleen eens iets anders.
Wil het bezoek een beetje verrassen en wil vooral dat het voor vriend ook een leuke, gezellige barbecue wordt met dingen die hij ook lekker vindt.
Sowieso maak ik zelf aardappelsalade en een groene salade, maar ik vroeg me af, wat zijn jullie geweldige tips voor op of bij de barbecue?
Liefst ietwat low budget
Vriend is niet zo'n barbecuefan omdat hij niet graag zoveel vlees eet.
Zelf ben ik juist een vleeseter dus meestal eten we toch wel veel vlees op de barbecue.
Ik wil nu alleen eens iets anders.
Wil het bezoek een beetje verrassen en wil vooral dat het voor vriend ook een leuke, gezellige barbecue wordt met dingen die hij ook lekker vindt.
Sowieso maak ik zelf aardappelsalade en een groene salade, maar ik vroeg me af, wat zijn jullie geweldige tips voor op of bij de barbecue?
Liefst ietwat low budget
668, the neighbour of the Beast
zondag 19 augustus 2012 om 12:59
quote:Oslodeeerste schreef op 19 augustus 2012 @ 12:47:
[...]
Ik gelukkig niet.
Al die grote stukken vlees...
Wijsheid komt met de jaren, zullen we maar zeggen.
D'r is toch niemand die je tegenhoud om het vlees in kleine stukjes te snijden, og er iets anders op te leggen.
Als er grote hompen vlees op jouw barbeque liggen dan neem ik aan dat je ze er zelf op hebt gelegd.
Bij mij is er in elk geval nog nooit "per ongeluk' een stuk vlees op de barbeque beland
Maar da's mischien meer boerenslimheid dan wijsheid
[...]
Ik gelukkig niet.
Al die grote stukken vlees...
Wijsheid komt met de jaren, zullen we maar zeggen.
D'r is toch niemand die je tegenhoud om het vlees in kleine stukjes te snijden, og er iets anders op te leggen.
Als er grote hompen vlees op jouw barbeque liggen dan neem ik aan dat je ze er zelf op hebt gelegd.
Bij mij is er in elk geval nog nooit "per ongeluk' een stuk vlees op de barbeque beland
zondag 19 augustus 2012 om 12:59
quote:Marels schreef op 19 augustus 2012 @ 12:54:
[...]
Er is juist praktisch nog geen vleesrecept genoemd.
Juist omdat het ging om creatief met barbecue en dus niet alleen maar hompen vlees eten. Waar ik overigens best blij van wordt, hompen vlees Als ik bbq ( zoals ik al meerdere keren heb vermeld en niet alleen in dit topic ) ben ik een grootverbruiker in vlees,en niet alleen op de bbq ook de andere dagen van het jaar eet ik vlees,een dag geen vlees is hier zo goed als onmogelijk
[...]
Er is juist praktisch nog geen vleesrecept genoemd.
Juist omdat het ging om creatief met barbecue en dus niet alleen maar hompen vlees eten. Waar ik overigens best blij van wordt, hompen vlees Als ik bbq ( zoals ik al meerdere keren heb vermeld en niet alleen in dit topic ) ben ik een grootverbruiker in vlees,en niet alleen op de bbq ook de andere dagen van het jaar eet ik vlees,een dag geen vlees is hier zo goed als onmogelijk
zondag 19 augustus 2012 om 13:02
quote:quinacridonerose schreef op 19 augustus 2012 @ 12:59:
[...]
Niet?
Wat raar!
Gamba's ga ik ook halen trouwens! Die lust vriend niet, maar mijn vader is er gek op!
Oh, verse knoflook, ook op het lijstje!!
Wist je dat dat ook heel lekker is?
Een bol knoflook zo doormidden snijden dat de tenen doorgesneden zijn. Dan een helft in aluminiumfolie en zo op de barbecue tot de tenen helemaal zacht zijn. En dan op een stokbroodje smeren.
[...]
Niet?
Wat raar!
Gamba's ga ik ook halen trouwens! Die lust vriend niet, maar mijn vader is er gek op!
Oh, verse knoflook, ook op het lijstje!!
Wist je dat dat ook heel lekker is?
Een bol knoflook zo doormidden snijden dat de tenen doorgesneden zijn. Dan een helft in aluminiumfolie en zo op de barbecue tot de tenen helemaal zacht zijn. En dan op een stokbroodje smeren.
668, the neighbour of the Beast
zondag 19 augustus 2012 om 13:09
Je kan ook een hele aubergine op de bbq leggen op een niet al te heet plekje en dan het deksel er op doen. Af en toe keren en als hij zacht is op een bord leggen, open snijden, zout en olijfolie er op doen en zo eten of met een stokbroodje. Je kan eventueel knoflook in de olijfolie doen, ook erg lekker! De buitenkant van de aubergine wordt erg donker en die eet je dan ook niet op.
zondag 19 augustus 2012 om 13:13
quote:-kaetje- schreef op 19 augustus 2012 @ 13:07:
Echt heel heel lekker:
banaan in drie stukken snijden. Op elke banaan wat citroensap en wat peper. Dan wat fijngehakte salie er over, omwikkelen met ontbijtspek en op de bbq. Echt heerlijk! Gister nog gemaakt.
Vreemde combi kaetje,zelf bedacht?
Ik kende wel de zoete variant,maar peper en salie op een banaan en dan spek eromheen had ik nooit kunnen bedenken..
Echt heel heel lekker:
banaan in drie stukken snijden. Op elke banaan wat citroensap en wat peper. Dan wat fijngehakte salie er over, omwikkelen met ontbijtspek en op de bbq. Echt heerlijk! Gister nog gemaakt.
Vreemde combi kaetje,zelf bedacht?
Ik kende wel de zoete variant,maar peper en salie op een banaan en dan spek eromheen had ik nooit kunnen bedenken..
zondag 19 augustus 2012 om 13:14
zondag 19 augustus 2012 om 13:22
zondag 19 augustus 2012 om 13:25